הפנייה להקדמה

מדובר בכוח כל כך עוצמתי, שהוא מסוגל למחוק את צלם האנוש שלנו ולהפוך אותנו לחיות. הוא עלול להיות מסוכן כל-כך, עד כדי ריסוקן של משפחות שלמות. ולכן, אנחנו חייבים לשלוט בו.

הדרך השבע עשרה היא "במיעוט דרך ארץ". המושג "דרך ארץ" במקרה זה משמעותו – דחפים אינטימיים. אדם חכם יודע כיצד לשלוט בדחפים הללו ובתאווה שלו ולהשתמש בהם באופן מבוקר.

קיימים שלושה אספקטים לאינטימיות:

 

  • האספקט החיובי: הגוף יוצר אנרגיות חיוביות בזמן של משיכה, לכן כדאי לנצל כוח זה באופן הראוי.

  • האספקט השלילי: שימוש מופרז בכוח זה עלול לסחוט אותנו. כשההורמונים מתחילים לשלוט בנו, אנחנו מאבדים את החירות.

  • אספקט האיזון: נקבל החלטה להשליט את המוח על פעולותינו הגופניות – נשלוט ביצרים שלנו! נשתמש באינטימיות בזמן ההולם ועבור הסיבות הראויות.

 

האשליה גורמת לנו להאמין שככל שאנו מספקים יותר את התאוות שלנו, כך נהיה יותר מרוצים. אבל המציאות מוכיחה, שככל שאנחנו מנסים להשביע את התאווה, כך אנו בעצם מתאווים ליותר.

אפילו כשמדברים על חיי נישואין, הפרזה הופכת את מערכת היחסים הזוגית לאגוצנטרית. האיזון אם כך, הוא הכרחי.

חיי הנישואין

לפני שתתחתן, אתה חייב לדעת מהם נישואין. האם זהו חוזה בין שני שותפים? אולי רומן ממושך? הנחה במיסים? עוזרת בית? חֶבְרָה? הזהר! הדרך שבה תגדיר את חיי הנישואין, תקבע באיזו בת זוג תבחר.

התורה מכנה את עצם המעשה האינטימי במלה "ידע" ("והאדם ידע את חוה אשתו, ותהר ותלד..." – בראשית ד, א). מדוע משתמשת התורה במונח זה של "ידיעה"? משום שהקשר האינטימי אינו פעולה פיזית בלבד, אלא הוא מבטא היכרות עמוקה ואחדות רגשית בין שני בני אדם.

היהדות מכנה אדם שאינו נשוי "פלג גופא" – חצי גוף, כלומר, חיי הנישואין מהווים בעצם השלמה אישית. באמצעות הנישואין שני אנשים שונים נקשרים זה לזה, הופכים לישות אחת, ומביאים בכך שלמות לכל אחד מן הצדדים. התאווה לאינטימיות היא בעצם הכמיהה למצוא את החצי השני שלנו, כשבמהלך היחסים אנו מבטאים אחדות ושלמות.

חכמים אומרים שאדם אינו מת אלא לאשתו, ואישה אינה מתה אלא לבעלה. לאחרים המוות מכאיב, אבל חייו של בן הזוג נהרסים. אם היו לו חיי נישואין מספקים, בן הזוג הנותר יצטרך לבנות מחדש את חייו.

אינטימיות אינה תיאבון כמו כל תיאבון אחר. היא משמשת מטרה נעלה ליצירת אחדות. או שהיא מתקיימת עם אהבה, או שהיא כלום.

אינטימיות אינה תיאבון כמו כל תיאבון אחר, היא משמשת מטרה נעלה ליצירת אחדות – או שהיא מתקיימת עם אהבה, או שהיא כלום.

כשגבר ואישה נישאים, הם יוצרים קשר רוחני עמוק. הם מתמסרים זה לזה, ומתחייבים זה לזה לכל ימי חייהם. האינטימיות קושרת את הגבר והאישה יחד, משום שהיא מלמדת אותם להתבונן אל מחוץ לעצמם.

מחוץ לחיי הנישואין, הקשר האינטימי יגרום לתסכול, מכיוון שבאופן זה לעולם לא יהיה אפשרי להגיע לאחדות מושלמת. הרעיון מובן לכולם לגבי מערכות היחסים קצרות הטווח. אבל, גם בקשרים ממושכים – ללא ההתחייבות שבנישואין, האפשרות לניתוק היחסים תמיד נשמרת. כפועל יוצא מכך, רמת ההתקשרות הופכת להיות מוגבלת. ובסופו של דבר, התסכול מגיע, והקשר מתערער מיסודו.

בחירת השותף הנכון

איך תוכל לבחור בבת זוג? האם תבחר ביפה מכולן? אולי את הנמרצת ביותר? או אולי את הכי עשירה?

חשוב על "שימוש לאורך זמן". הערך אדם בעל פוטנציאל, הגינות, כוח. חפש מישהי עם כבוד עצמי, מישהי שהיא אדם טוב – מעניק, אכפתי, צנוע...

אתה יודע כיצד שוברים רומן נהדר? מתחתנים! לאחר שבועיים זוג היונים הופך לנצים שמתנפלים זה על זה! הם הסתדרו נפלא עד עכשיו, אך ברגע שהתחתנו, לפתע פתאום – "למה לא הכנת ארוחת צהריים?!....לא הגעת הביתה בזמן!...מה עשית עם הכסף?!" בּוּם!!!

הבעיה ב"רומן" היא שאינך מסוגל לזהות את התכונות האמיתיות. אם מישהו מספר לך: "פגשתי את הבחורה הזאת. היא פשוט מושלמת: היא יפהפייה, אינטליגנטית, מיוחדת, חכמה, בעלת עקרונות, מתוקה ו..." אתה יודע מה קרה לו? הוא "התאהב ממבט ראשון", ועכשיו תוכל להבין מדוע אומרים כולם שהאהבה עיוורת. אהבה אמיתית אינה עיוורת, אבל "התאהבות רומנטית" אכן כזו.

לא. אין כאן שלילה מוחלטת של הרומנטיקה. מדובר כאן פשוט בהיפוך הסדרים בעולם המערבי. אחרי הכול, אתה באמת נשוי לאישה הנפלאה ביותר בעולם!

הנישואין בקבלה

קיים אף רובד עמוק יותר בנישואין.

על פי היהדות, הקשר האינטימי הוא אחת הפעולות המקודשות ביותר שביכולתנו לבצע. יצירת קשר הנישואין נקראת: "קידושין", מלה שנובעת מאותו שורש של המלה "קדוש".

היהדות מלמדת שההנאה הפיזית הגדולה ביותר, היא זו שנעשית מתוך מניע רוחני.

היהדות מלמדת שההנאה הפיזית הגדולה ביותר, היא זו שנעשית מתוך מניע רוחני. מסיבה זו, השבת – היום הקדוש ביותר בשבוע, היום בו אתה קרוב ביותר למימוש הכמיהה הרוחנית שלך – הוא היום שבו ממליצים חכמים לבני הזוג להתאחד גופנית.

חשוב שתדע עד כמה הכמיהה לקרבה מניעה אותך. היא עמוקה מאוד. היא תיתן לך את המשמעות בחיי הנישואין.

"שיר השירים", שנכתב על ידי שלמה המלך, הוא שיר אהבה בין גבר לאישה. ובכל זאת, מכנה אותו התלמוד "קודש קודשים" – הטקסט התנ"כי הקדוש ביותר. מדוע? משום שהאינטימיות היא באמת ביטוי של הכמיהה העמוקה שלנו אל האחדות המושלמת: להתחבר עם א-לוהים.

הפסוק "אני לדודי ודודי לי" (שיר השירים ו, ג), משקף בצורה סמלית את השאיפה להתאחדות עם הא-ל.

שלב מודעות רוחנית בחיי הנישואין שלך. הסוד לחיי נישואין בעלי עוצמה אמיתית, הוא הצעידה המשותפת, כשביניכם שורה השכינה. התנהגות נעימה כלפי רעייתך היא דרך להדמות לא-לוהים, אשר ברא אותנו והעניק לנו את ההנאה. המעבר אל דרך החשיבה הזו, יעניק לחיי הנישואין שלך יותר משמעות, ובסופו של דבר – יותר הנאה.

קשר נצחי

התורה מתארת את הנישואין במלים "והיו לבשר אחד". נישואין אינם שותפות וגם לא ידידות. זוהי אחדות. קשר רוחני. א-לוהים הציב אתכם יחד. כך, מתוך אינסטינקט אנושי עמוק, האדם מחפש את החיבור.

נישואין אינם שותפות וגם לא ידידות. זוהי אחדות. קשר רוחני.- א-לוהים הציב אתכם יחד.

בדיוק כמו שהילד שלך הוא חלק מעצמך, הופכת אשתך להיות חלק ממך, מהרגע שבו אתם נישאים. קשר הקדושה הופך אתכם לאחד – לתמיד. אתה כבר לא לבד.

בכל קשר אינטימי, אתה מעביר חלק ממך אל מישהו אחר, לנצח. דאג לכך שהחלקים שאתה נותן, יהיו לאדם שאיתו היית רוצה להיות מאוחד לתמיד.

הרעיון מתייחס לתפישה המטפיזית אך גם לרגשית. זוכר את הנערה הראשונה שהיית איתה? האם אתה מסוגל לשחזר את אותו קסם נפלא?! האם הקסם הזה לא מגיע לבת זוגך?

תאר לעצמך שישנה רק אישה אחת בכל העולם. אילו היית יכול להינשא לה, האם אתה מסוגל לדמיין עד כמה יקרים היו היחסים ביניכם? על כוח זה אנו מדברים.

אם אתה יוצר מערכות יחסים עם אחרות, מבלי לייחס לכך חשיבות, יהיה לך קשה יותר ויותר להתחתן ולהישאר נשוי. תמיד תשווה את בת זוגך לניסיון הקודם שלך: "זה חסר לה, וזה חסר לה..." חבל! אתה לא זכית לאישה היחידה בעולם.

תכנן את צעדיך בזהירות. זה ישפיע על היחסים שלך בעתיד כולו.

הימנע מגירויים מזיקים

כל דבר יקר ערך, ראוי שיהיה מוסתר. אין זה פלא שבחברה הנעשית מופקרת יותר וחושפנית יותר, איכותם וייחודיותם של מערכת היחסים וחיי הנישואין הולכת ויורדת.

איך בכל זאת אפשר להתחמק מן המלכודת של ראיית האינטימיות כדבר זול, קל ומבזה, על אף "ההפצצה" התקשורתית האינטנסיבית?

אחת מן הדרכים הטובות ביותר להימנע מקלקול, היא ליצור גדר הפרדה. אם אתה בדיאטה ומוריד משקל, שמור על מרחק ממקומות בהם מגישים אוכל משמין. ובאותו אופן – אם אתה רוצה לשמור את העיניים והמחשבות שלך במקום אליו הן שייכות, שמור מרחק ממקומות בהם תפגוש בפיתויים מזיקים.

הזז את העיניים הצידה. זוהי המשמעת שבשליטה.

אתה יכול להימנע מגירויים מיותרים, בכך שתספק למוח שלך תעסוקה מתמדת בדברים שמעניינים אותך.

אתה יכול להימנע מגירויים מיותרים, בכך שתספק למוח שלך תעסוקה מתמדת בדברים שמעניינים אותך. כשאתה עומד בשער, בסופו של משחק כדור-רגל מוצלח, אתה לא שם לב לאף אחד. העין שלך כל הזמן על הכדור. אם תלמד לרתק את המחשבה שלך לדברי חכמה, תוכל לגרום לכך שהיא תהיה שקועה תמיד בהשגת חכמה וביצירתיות.

חשוב במיוחד לא להרהר ולא לדמיין את הנושאים האלה. כוח הדמיון הרסני וחסר תועלת. בזבוז הכוח השכלי שלך על אשליות, הוא בזבוז הפוטנציאל שלך.

הרהורים יוצרים דמיונות שווא, שלעולם לא ניתן לממש אותם כבני זוג.

"במיעוט דרך ארץ" – הדרך השבע עשרה לחוכמה

  • הדרך שבה אתה מתבונן על הקשר האינטימי, היא המדד עד כמה אתה שולט בתאוות שלך.

  • קשר אינטימי המנותק מן הרגש – מבזה.

  • עצם הנישואין הוא מעשה של התאחדות מקודשת המובילה לקשר עם הא-ל.

  • אינטימיות אמיתית היא קשר נצחי. בחר את הנצח שלך בזהירות.

  • כשאתה בוחר במיעוט דרך ארץ – אתה בשליטה.