שוב חזרנו לאותה נקודה בשנה. החגים באו והלכו ויחד איתם הריטואל הקבוע של קבלת החלטות חדשות. בערך בזמן הזה בשנה שעברה, רבים מכם החליטו לרדת במשקל ולשנות את חייהם מיד 'אחרי החגים'. נשמע מוכר? טוב, אז איך הלך לכם?

אולי עמדתם ברצונותיכם הכנים והתחלתם דיאטה, אולם אם אתם כמו רוב האנשים, זה לא יצא בדיוק כמו שרציתם. אומרים שההגדרה של שיגעון היא לחזור על אותו הדבר שנה אחרי שנה ולצפות לתוצאה שונה. כדי שמשהו ישתנה, צריכים לשנות. כדי שהמצב ישתפר, צריכים לשפר.

איזה שינוי אתם מתכוונים לעשות השנה כדי להצליח לממש את מטרותיכם? אם החלטותיכם הקודמות לא השיגו את המטרה הרצויה, נסו להמשיך ולקרוא את המאמר, ואולי תהיה לזה השפעה משמעותית על התוצאות שתראו בשנים עשר החודשים הבאים.

כשמדובר בירידה במשקל, לכל אחד יש קשיים אישיים ושונים משלו. למרות זאת, ישנם כמה עקרונות שמתאימים לכולם. במאמר הזה העליתי '3 החלטות דיאטה' לשנה החדשה, שאם תפעלו על פיהן, זאת תהיה השנה האחרונה שבה תצטרכו לרדת במשקל.

החלטה ראשונה: לא עוד דיאטות!

ההחלטה הראשונה שלכם צריכה להיות להפסיק לעשות דיאטה! דיאטות נועדו לאנשים שרוצים לרדת במשקל בלי להתאמץ. הן כמעט אף פעם לא יוצרות שינויים ברי קיימא, משום שמי שעושה אותן אינו מפתח הרגלי בריאות לטווח הארוך. תעשיית הדיאטות אחראית על צורת החשיבה של 'הרזייה מהירה'. היפטרו מהמחשבה הזאת! המשקל לא בא לנו בן לילה והוא גם לא יעלם בן לילה. וכשהוא נעלם במהירות, הוא כמעט תמיד חוזר, עם תוספת! היו נכונים להשתנות. קבעו משמעת יומיומית, עשו שינויים קטנים ופתחו הרגלים טובים יותר, שבאמת תוכלו לעמוד בהם במשך זמן רב. רק אז תראו תוצאות ארוכות טווח. אם אתם כל הזמן מחכים "לזמן המתאים" להתחיל דיאטה, ואומרים כל מיני דברים כמו "אני אתחיל אחרי יום טוב", סימן שנפלתם קרבן למנטליות הדיאטות! השליכו את צורת החשיבה הזאת לפח, מבינים?

החלטה שניה: לא עוד שליליות!

אחרי שהחלטתם לקבור את מנטליות הדיאטות, ההחלטה הבאה שלכם היא להתחייב ללמוד כיצד למזער את ההשפעה של השליליות על החיים שלכם. "אומללות מושכת אומללות" היא אמירה נכונה. אנחנו תוצר של מחשבותינו. כשאנחנו מאפשרים לאחרים להשפיע על צורת החשיבה שלנו, זה משפיע ישירות על הצעדים שאנו עושים לכיוון השגת מטרותינו, ובפרט על דבקות בסגנון חיים בריא. השינוי יכול לאתגר לעתים. לכולנו יש סדר יום קדחתני, ולפעמים לא קל לשמור על חשיבה חיובית. בנוסף, יתכן שיש לכם חברים טובים ובני משפחה שהגישה השלילית שלהם משפיעה עליכם וחותרת תחת החלטותיכם.

איך תוכלו לשמור בו זמנית על מערכות היחסים האלה, מבלי להיסחף לצורת החשיבה השלילית שלהם? זוהי מיומנות שדרוש זמן כדי ללמוד. אתם יכולים לפתח את המיומנויות האלה על ידי קריאת ספרים והקשבה להרצאות אודיו שעוסקות בצמיחה אישית. אתם יכולים גם להצטרף לתוכניות אימון ולקבוצות תמיכה, שילמדו אתכם את מיומנויות החיים הדרושות להתגברות על תבניות חשיבה שליליות, אשר מונעות מכם להגשים את מטרותיכם.

החלטה שלישית: לעולם לא לוותר!

כעת, כשהחלטתם לשנות את סגנון החיים שלכם במקום לעשות דיאטה, וקיבלתם את עצמכם לשמור על חשיבה חיובית, הצעד הבא הוא להבין שזה לא הולך להיות קל. כל שינוי קשה. חכמינו אומרים שיותר קשה לשנות מידה אחת מאשר ללמוד את כל הגמרא. אנחנו חייבים לפנות לאלוקים, ולהתפלל לעזרה משמים בתהליך שנעבור, ולהחליט להמשיך באותו מסלול גם כשהדרך תהיה קשה.

כשהייתם קטנים, כמה פעמים נפלתם לפני שאמרתם לעצמכם, "לא נראה לי שכל העסק הזה של הליכה מתאים לי"? אז, הייתם נחושים שתוכלו לעשות את זה ותלמדו איך - יהיה מה שיהיה! כישלון הוא חלק מהתהליך. אולי אפילו עליתם כמה קילוגרמים בחגים, זה חלק מהעניין. קבלו את זה! גדולה מגיעה מזה שאנחנו אוספים את עצמנו אחרי עוד ניסיון כושל וחוזרים למסלול. הידיעה שהכישלון הוא חלק מהתהליך, תחזק אתכם להתגבר על הרצון לחזור להרגלים הקודמים שלכם. ההחלטה השלישית היא לעולם לא להתייאש מעצמכם, ולא משנה מהם המכשולים שיעמדו בפניכם.

לצאת לפעולה

קל לקרוא בנחת את המאמר ולקבל השראה. אולם מה קורה אחרי שההתלהבות פגה ואתם נתקלים בכישלון הראשון? חג הסוכות בא, ואני מבטיח לכם שתוכנית האכילה שלכם לא תהיה מושלמת. הבעיה כשסומכים על המוטיבציה היא, שהיא פשוט לא מחזיקה מעמד לאורך זמן. המניע שלכם לפעולה צריך להיות ההבנה למה אתם רוצים להשיג תוצאות ארוכות טווח. כשאתם יודעים מהו הלמה שלכם, שום דבר לא יעצור אתכם. בנוסף, הקיפו את עצמכם במערכת תמיכה שתחזק אתכם לחזור אל המסלול ברגע שתפלו מהעגלה. אם תרצו, תוכלו גם להצטרף לקבוצת תמיכה.

אז זהו זה. אלה 3 ההחלטות לדיאטה שיעזרו לכם להפוך את השנה הזאת לשנה האחרונה שבה המשקל ידאיג אתכם. קבלו אותן על עצמכם, וספרו לי על התוצאות. ניתן לכתוב תגובה כאן בהמשך, ואני באמת אשמח לשמוע איך זה עזר לכם.

מוכנים לאתגר?