רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

מאמרים

רווקה ופרודוקטיבית

כ״ז בניסן ה׳תשע״א כ״ז בניסן ה׳תשע״א 01/05/2011 | מאת רחל דיווידס

נישואין אינם העניין היחיד בחיים. ניתן לנצל את ההווה ולחיות חיים מספקים תוך ניסיון להפוך לאדם שהיינו רוצים להיות.

אני רווקה כבר המון זמן, ואם לשפוט על פי הבחור האחרון שהציב את רגלו על מפתן ביתי - שכפי הנראה היה משוכנע שהחליפה שלו שייכת לעשור שלנו וישיבה במכונית שלו, בחניון של הסופרמרקט במשך שעתיים עם כוס קפה גרוע שמצטנן והולך, הם המתכון המוצלח ביותר להלהיב בחורה - יתכן בהחלט שלא אחליף את תואר הרווקות שלי במהרה.

כעת, כל מה שמוטל עליי הוא להחליט מה לעשות, עד שהנסיך שלי יבין שאני היא האישה שהוא מחפש.

נכון שאחד הערכים המרכזיים ביהדות הוא הקמת משפחה, אולם זוהי המציאות – אני רווקה. תוכלו למצוא כל מיני סיבות שאולי בגללן אני עדיין לא נשואה, אבל א-לוהים בחוכמתו האינסופית יודע מתי יהיה הזמן הנכון עבורי, וכפי הנראה, כרגע זה לא.

אני יכולה לחיות עבור הזמן שבו אתחתן או להחליט שכל רגע בחיי משמעותי

בינתיים, אני צריכה להגיע לכמה החלטות. אני יכולה לחיות עבור הזמן שבו אתחתן, לדחות את תוכניות "החיים האמיתיים", בעבודה ובמערכות היחסים האחרות שלי, ולהסתובב כאילו קיבלתי רק חלק צר מהחיים, ועליי להמתין שיגיעו הימים הטובים – תמונה אמיתית של אומללות - או להחליט שכל רגע בחיי משמעותי, עכשיו ותמיד.

ל"בודדים", כמו שמכנים אותנו, יש אינספור אפשרויות לעשות דברים טובים ש"נשואים" פשוט לא יכולים – ולמרות שאני מאוד רוצה להינשא, פעמים רבות אני חושבת על הדברים שעליהם אצטרך לוותר כשזה יקרה. אני אוהבת שהדירה שלי הפכה איכשהו להיות בית הארחה בשנים האחרונות. בעל עלול לא להרגיש נוח עם 13 נערות שמצטופפות על כל סנטימטר פנוי ברצפה במשך חמישה לילות, וכשבסופו של דבר אנשא, אצטרך כפי הנראה לווסת את זה מעט. אני לא אוכל לשמור על ילדים של חברים כשהם יוצאים לחופשה קצרה יחד, לצאת לחופשה בעצמי ברגע האחרון, או להסיע במשך כמה שעות אנשים לשדה התעופה, בלי להודיע לאף אחד.

מבחינת הצמיחה האישית שלי, אני יכולה ללכת לשיעורים והרצאות בכל עת ובכל מקום שבא לי. יש לי זמן ללמוד מגוון נושאים, להכיר משפחות שונות וללמוד מהן כשאני מתארחת בבתיהן בשבתות. רשימת ההזדמנויות אינסופית. קל לומר שהייתי יכולה לממש את עצמי הרבה יותר "אילו רק...", אבל לא ככה עובד העולם. אנחנו צריכים לראות רק את הצדדים החיוביים וההזדמנויות שיש לנו בכל מצב, על מנת לשמוח באמת בחלקנו.

בעוד שאני טורחת למלא את יומי בפעילויות משמעותיות ומועילות, אני צריכה לזכור את מטרת הנישואין. א-לוהים צועד לקראתנו יותר מחצי הדרך, כשמדובר בדברים שהוא רוצה – אבל עדיין מוטל עלינו להתאמץ לשם כך. אני מנסה להקיף את עצמי באנשים שאני אוהבת ונהנית להיות איתם, שיכולים לעזור לי בזמנים הקשים ולעודד אותי אחרי היכרות כושלת נוספת; אני ממשיכה לטוות רשתות חברתיות, בידיעה שמישהו, במעגל חברתי כלשהו, ודאי מכיר את המיועד לי; ויותר מכל, אני ממשיכה להתפלל, בידיעה שמציאת החצי השני שלי נמצאת בידי א-לוהים. אני אמשיך להתחנן אליו ולהגיד לו כמה כואב להיות לבד, כי אני יודעת שהוא מקשיב ורוצה בשבילי רק את הטוב ביותר.

אהבה מבוססת על נתינה – ואני צריכה לתרגל את זה

"אהבה" נובעת מהמילה "הב" – תן. לאהוב זה פועל ולא שם עצם. אהבה מבוססת על נתינה ואני צריכה לתרגל את זה. אני נמצאת כעת במסלול אימונים לקראת המטרה הסופית - לאהוב את בעלי ואת ילדיי. מודה ומתוודה שאני שאפתנית, ופה נמצאים הסיכויים שלי להיות אלופת העולם!

בסופו של דבר, נישואין אינם המטרה היחידה בעולם הזה. א-לוהים נתן לנו את הנישואין ככלי לממש בעזרתם דברים נפלאים, ואנחנו לא יכולים למלא את תפקידנו בעולם הזה בלעדיהם; אבל זה עדיין לא הנושא היחיד בעולם. רב אחד אמר לי פעם שרווקים צריכים לעבוד על עצמם, להיות כפי שהם רואים את עצמם בתור נשואים, במקום להניח שהם יהפכו להיות האדם הזה באופן אוטומטי, ברגע שתהיה להם טבעת על האצבע.

אנשים מופתעים שאני כל הזמן מבלה, מבשלת ומארחת. אני תמיד עונה, שאת הדברים האלה לא לומדים מתחת לחופה. אני תוהה כמה מאיתנו הרווקים יכולים לומר שאנחנו מתאמצים עכשיו, ברגע זה, להיות האדם שהיינו רוצים להיות, תוך ניהול חיים המועילים והממשים ביותר שביכולתנו, ולא סתם מחכים לנישואים כדי להתחיל לחיות אותם.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן