למאמר זה התפרסמו: 17 תגובות ב-14 דיונים
(5) חיים זהבי, 26/3/2014 10:49
השלטון למד שהציבור מחוייב יותר
(3) הדס, 24/3/2014 06:42
אני פשוט אוהבת את הסרטונים של צ'ארלי!!!!
(1) בת חנה, 23/3/2014 13:54
סרטון מאד יפה.הצרה היא שזאת אמת, אבל לא רק אמת ולא כל האמת.
זה באמת מלמד ומרגש. אך אילו זה היה נכנס למסגרות רחבות יותר! ראשית, לא נכון שהתנ"ך דורש יותר מכל צדקה. ממש לא. עיקר הדרישה היא צדק. אם תספור את הסוגיות העוסקות בצדק בינאישי וחברתי תמצא שהן לפחות פי שלוד מאילו שעוסקות בנתינה. למה? כי ההתמקדות במתן הצדקה והעזרה לזולת עשויה בהקשרים חינוכיים לא נכונים לתת לאדם תחושה שצדקה תציל ממות ולכן אפשר לחטוא ככל שרוצים, קצת צדקה והכל יסתדר. לכן יכול אדם לרמות את לקוחותיו בעסק שלו ואז לרוץ לבית הכנסת ולשים כמה גרושים בקופת הצדקה.. הוא יכול לעבור על חוקי הבנייה, ולקחת לעצמו חלק מהרכוש הציבורי של הבניין, אבל יתרום לישיבה, או יתנדב ל"הצלה", וישלה את עצמו שה' כבר יסלח לו, שהרי הוא ממשיך את ערכי אבינו שבשמים. לכן לא מקרי שבתורה כתוב "צדק צדק תרדוף ויראת מאלוקיך". רק בתהלים כתוב "עולם חסד יבנה" אבל שם מדובר על חסדו של ה' שבנה את העולם. לא על הציווי לאדם. ורק במסכת אבות כתוב ו"...על גמילות חסדים". יתרה מכך: ככל שהחברה יותר מתייחסת לחסד ונתינה כמרכיב בלעדי בתפיסתה, כך יש יותר אנשים שהפכו את העוני לתרבות ויותר שרלטנים שמנצלים זאת את תאבות החסד וגוזלים את הצדקה שניתן היה לתת לנצרכים האמיתיים. ושלישית, יש לי בעיה עם הטענה שצריך לתת כדי שה' יתן לנו עושר. ואם לא? ואם לא מיד או בימינו? האם אז אנו פטורים? והאם אין סכנה שמתחנכים שלנו יישברו? לסיכום: אינני אומרת שאין אמת בדבריך. הם יפים ומסבים את הדעת לכיוון חינוכי נכון. אך זהירות, אל תתמכר לזה. זה נכון בתוך מסגרת מסוימת, ובפרופורציה ובזמן ובמקום הנכונים, אחרת "החסד" הופך לאסון. .


צבי ענבל, 26/3/2014 11:33
חבל על הכותרת הפוגענית והלא מדוייקת שלך
את הצבעת בצורה מפורטת כיצד ניתן להשתמש לרעה במצוות הצדקה והחסד. זה נכון לגבי כל מצווה וכל זכות חברתית. זה לא חיסרון במצווה אלא חיסרון במקבל. אדם הוא נדיב לב גם אם מבקש הצדקה התברר כרמאי. על הרעיון שאפשר לגנוב ולתת צדקה כבר הזהירה התורה (דברים פרשת עקב) "הא-ל הגדול הגיבור והנורא אשר לא יקח שוחד" - אי אפשר לשחדו במצוות. אין בכל החסרונות של המין האנושי בכדי לפגום בזוהרם של הצדקה והחסד ובמרכזיותם. לא מספר האיזכורים בתורה קובע, אלא גם נשמת הדברים. אברהם אבינו עמוד האמונה הוא גם עמוד החסד. אי אפשר להפריד את הדברים. כוח החיים הזורם בבריאה הוא: חסד. עיקר עבודת האדם היא המידות הטובות, וזה מבואר כמעט מכל ספרי הראשונים והאחרונים. שורש המידות הטובות הוא להלך בדרכי ה' והדברים ידועים לכל לומד. תורה תחילתה גמילות חסדים וסופה גמילות חסדים אומרים חז"ל, וכוונתם לא למצווה הראשונה או האחרונה, אלא לשורש ולתכלית. לסיכום, גב' בת חנה הנכבדה: לדעתי, החמצת את כל המסר. לא מדובר באמירת חלק מהאמת. מדובר בסרט המעלה על נס את התמצית של עבודת האדם: הקב"ה משפיע על האדם את כל מה שיש לו בחסד גמור, ומצפה שהילדים שלו - אנחנו - נקלוט את המסר ונהיה גם כן גומלי חסדים. לא חסד לשם קבלת עושר ותמורה - כמו שהבנת בטעות מהסרט - אלא חסד כדי להיות דומה לאבא! חסד כי זה דבר מרגש ונפלא, דבר אלוקי המבטא את צלם אלוקים באדם. אני מבקש שתנסי לראות שוב את הסרט, ולהרגיש את המסר, במקום לקחת אותו למחוזות שלא התכוון אליהם. אני משוכנע שאת - כמוני - תרגישי את זרם האנרגיה החיובית בו הסרט מטעין את הנשמה שלנו. בהצלחה!!


דניאל, 26/3/2014 21:49
ווווווואו איפה הלכת
אוהבים את האתר?
עזרו לנו ליצור עוד מאמרים וסרטונים.
aish.co.il קיים אך ורק בזכות התמיכה שלכם. ![]() |
(14) איילה, 4/12/2014 16:17
אשרינו שזכינו להיות חלק מהעם הזה,
עלינו מוטלת החובה להיות צדיקים וזו מטרת היהודי.
(13) Michal=), 19/9/2014 14:46
איזה חזק!!
אני כול כך אוהבת את צורת הדיבור שלו ..הוא מעניין (ומצחיק).. והמסך נכנס עמוק וחזק .. תודה !
(12) אנונימי, 20/7/2014 13:28
מהמם!!!
כל מילה בסלע
(11) חגית, 17/4/2014 21:05
מרגש!!!
תודה(:
(10) אנונימי, 26/3/2014 19:31
מדהים, מלא מסר תודה רבה