1. מהם שני הכלים בפרשתנו שנעשו 'מקשה אחת' – מגוש אחד – של מתכת? מהו הפריט הנוסף במשכן אשר נעשה ממקשת מתכת אחת?

    מנורת הזהב (במדבר ח ד) וחצוצרות הכסף נעשו שתיהן מגוש מתכת אחד. בשמות כה יח, הכפורת המכסה את ארון הקודש והכרובים שעליה נעשו מקשת זהב אחת.
  2. ביטולה של איזו מצוות עשה המובאת בפרשה זו מחייב עונש כרת? על אילו מצוות עשה נוספות יש עונש כרת?

    מי שיכול להקריב קרבן פסח ואינו עושה זאת, נענש בכרת (במדבר ט יג). כמו כן, ביטול מצוות מילה מביא לכרת (בראשית יז יד).
  3. מהם שני המקומות בפרשה שבהם מוזכרת אש?

    בפרשה מסופר על "עמוד האש" שהוביל את בני ישראל בלילה (במדבר ט טו), ועל אש שאכלה את המתאוננים (במדבר יא א).
  4. מי הכין את החצוצרות? היכן עוד מוזכרות החצוצרות בתורה, מלבד בפרשתנו?

    את החצוצרות הכין משה בעצמו (במדבר י א-ב). החצוצרות מוזכרות גם בפרשת מטות בקשר למלחמת מדין (במדבר לא ו).
  5. איזו אות שמופיעה בפרשה זו אינה חלק ממילה?

    הפסוקים שמתארים את מסעות ארון הקודש מוקפים באותיות נ הפוכות (במדבר י לה-לו).
  6. באיזה הקשר מוזכרים ששה ירקות בפסוק אחד?

    בני ישראל מתלוננים על חדגוניותו של המן, בניגוד לירקות הרבים שהם אכלו במצרים: קישואים, אבטיחים, חציר (כרתי), בצלים ושומים (במדבר יא ה).
  7. היכן מוזכר בפרשתנו המספר 70? היכן עוד מזכירה התורה 70 איש?

    משה מצווה לאסוף 70 זקנים שיעזרו לו להנהיג את העם (במדבר יא טז). בפרשת ויגש, כשמשפחתו של יעקב יורדת מצרימה, היא מונה 70 נפש (בראשית מו כז).
  8. מיהם שני האנשים שמופיעים בפרשתנו אך אינם מוזכרים שוב בשום מקום בתנ"ך?

    אלדד ומידד, שניים משבעים הזקנים שנבחרו לעזור למשה, התחילו להתנבא באופן בלתי צפוי במחנה (במדבר יא כו-כז), והם לא מוזכרים שוב בתנ"ך כולו.
  9. היכן מוזכרת בפרשתנו אם מינקת?

    משה משווה את המסירות וההקרבה הנדרשות כדי להנהיג את בני ישראל, למסירותה הכוללת של אם מיניקה (במדבר יא יב).
  10. היכן מוזכרים בפרשה זו אף, שיניים, פה, ופנים?

    השם מזהיר את משה שהיהודים יאכלו כל כך הרבה שליו עד שהוא יצא להם מהאף (במדבר יא כ). כשהגיע השליו, המתאוננים נענשו כשהבשר היה עדיין בין שיניהם (במדבר יא לג). השם שוחח עם משה "פה אל פה" (במדבר יב ח). כשמרים לקתה בצרעת, היא הוצאה מהמחנה למשך 7 ימים, אותם התורה משווה לשבעה ימי בושה של בת שאביה יורק בפניה (במדבר יב יד).