רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

צמיחה אישית

קשה כשאול קנאה?

י״ח בתמוז ה׳תשע״ז י״ח בתמוז ה׳תשע״ז 12/07/2017 | מאת עדי לביא קוממי

בואו נשים את הדברים על השולחן

"ככה נראים אחרי לידה- תגידי, את לא מתביישת?!" כך מחברה שהתכוונה כמובן למחמאה...

" טוב, נו, הוא נולד למשפחה אמידה -זו לא חוכמה"

במהלך המפגש בבית הקפה השכונתי שמתי לב שאני עדה לכמה התפרצויות וולקניות של הר געש שהיה רדום מאז ומתמיד (למיטב ידיעתי והיכרותי עם הנפשות הפועלות).

מה קורה כאן? (לא שלא רציתי לראות התפרצות וולקנית של הר געש, ועוד בישראל! אבל בכל זאת, זה היה קצת מוזר.)

ק נ א ה

רכיבים: חוסר אמונה עצמית, כעס, ייאוש, תסכול, פחד, כאב, חסך באהבה

מעבר לכך זוכרים את קין והבל, אחיו של יוסף, שאול ודוד ועוד רבים וטובים יוצאי יחידות מובחרות.

השבוע בפרשתנו אנו עדים לתופעת הקנאה... פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם וְלֹא כִלִּיתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקִנְאָתִי.

כמובן שזו לא אותה קנאה, שהרי לא יכול להיות שהאלו-הים מקנא-הרי אין בו את כל אותם מגבלות שהזכרנו, אבל איך בכלל אפשר לייחס את הרעיון של קנאה לאל?

האם יש טוב בקנאה??

"קנאת סופרים תרבה חכמה" (תלמוד בבא בתרא כא.)

קנאה היא כח מניע- אדם שאינו נותן לקנאה מקום יתקשה לרצות, להשיג, להצליח. הרצון ליותר הוא כוח חיובי המאפשר גדילה והתפתחות. קנאה, בסביבה טובה, מתורגמת להשגת חיים מספקים יותר.

האנשים שאני מקנא בהם יכולים להוות השראה עבורי, מודל לחיקוי, בתנאי שאני מוכן לשנות את נקודת המבט שלי. זה לא קל, משום שחוסר האמונה הנמצא בבסיס הקנאה מקשה עלינו לעשות זאת. אך אם צולחים את חוסר האמונה ומוכנים לתת לעצמנו צ'אנס, אזי האנשים בהם אנו רגילים לקנא יכולים להפוך עבורנו להשראה ולסייע לנו להגשים את הפוטנציאל הטמון בנו.

הקנאה יכולה גם להראות לי היכן איני מעריך את עצמי, היכן אני מוותר על עצמי, היכן אני מאמין שאני לא חשוב, שאין לי מה להציע. בכך היא מלמדת אותי לחזק את מידת החברות שלי עם עצמי, את מידת האהבה שאני רוחש לעצמי. ככל שהאהבה העצמית מתחזקת כך הביטחון שלי גדל ואתו פוחתת הקנאה.

אז מהיום, ברגע שאתם חשים קנאה, במקום להתכחש אליה קבלו את הרגש - כל אחד מרגיש ככה מדי פעם. שאלו את עצמכם: מה אני מרגיש שחסר בי? שהייתי רוצה שיהיה אחרת? איך עליי לפעול כדי להוציא את המשאלה הזו לאוויר העולם? ברגע שההתייחסות מגיעה ממקום אמפטי וחיובי, הפרספקטיבה משתנה. שנזכה!

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן