רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

נישואין

5 צעדים לנישואין נהדרים – שלב רביעי: להיות מלך ומלכה

י״ז בסיון ה׳תשס״ד י״ז בסיון ה׳תשס״ד 06/06/2004 | מאת הרב דוב הלר

אם בן זוגכם נמצא בראש סדר העדיפויות שלכם, אתם בדרך להפוך ל"מלך ולמלכה".

לא מזמן הייתה לי פגישה מאד מעניינת עם בני זוג שהגיעו אלי לייעוץ זוגי. הדבר הראשון שהם אמרו לי היה, שהם אוהבים זה את זו ומרגישים כחברים טובים. למרות זאת, הם מרגישים שאין להם ברירה אחרת, אלא להתגרש וזאת משום, שלא קיימת ביניהם כל תחושת קרבה משמעותית או שייכות מיוחדת.

"אתם אומרים שאתם אוהבים אחד את השני, אבל אתם רוצים להתגרש? אין שום דבר אחר שמהווה בעיה?"

לאחר שערכתי עימם בדיקה נוספת, האישה הודתה בפניי שקצת הפריע לה שבן-דוד של בעלה מתגורר עימם במשך ששת החודשים האחרונים ושהיא מרגישה שבעלה דואג יותר לשלומו של בן-הדוד מאשר לשלומה שלה. לאחר חקירה נוספת, האמת יצאה לאור והתברר, כי לבעל הייתה תחושת נאמנות מאד חזקה כלפי משפחתו; עד כדי כך, שהוא התקשה להכניס את אישתו אל תוך "המעגל הפנימי" של אלה שבאמת דאג להם.

"חלוקה למשולשים"

בתיאוריית המערכת המשפחתית, קוראים לזה "חלוקה למשולשים". הבעל דואג לאחד מבני המשפחה, אפילו יותר משהוא דואג לאישתו. הוא למעשה יוצר בכך משולש, שבו אישתו מרגישה שהיא איננה נמצאת בעדיפות עליונה אצלו. אחד האתגרים הגדולים ביותר בחיי הנישואין, בעיקר אצל הנשואים הטריים, הוא לסלק את המשולשים. הפרידה ממשפחת המקור וההצטרפות המוחלטת אל תוך ברית של נאמנות עם בן הזוג, היא משימה בכלל לא קלה. ובכל זאת, חשוב מאד לעמוד בה, כדי שיווצר קשר חזק ויציב – "ברית נצח" בין הבעל לאישתו.

חכמינו מלמדים אותנו, שיש להקדיש תשומת לב מיוחדת לשנה הראשונה בחיי הנישואין.

בעיית "יצירת המשולשים", מוכרת ליהדות ובדיוק מסיבה זו, חכמינו מלמדים אותנו, שיש להקדיש תשומת לב מיוחדת לשנה הראשונה בחיי הנישואין. השנה הראשונה היא תקופה קריטית בעבור בני הזוג. זוהי תקופה בה הם בונים את יסודות האמון ההדדי, הכבוד והאינטימיות שביניהם. ביהדות קיימים כללים רבים הקשורים לשנת הנישואין הראשונה, שמטרתם להעניק לחתן ולכלה את מירב ההזדמנויות הנחוצות, על מנת לבנות את הקשר ביניהם ולכרות ביניהם ברית של "מלך ומלכה".

לדוגמא, בשנה הראשונה, הבעל צריך לצמצם למינימום את כל נסיעותיו העסקיות ועליו לקבל את רשותה של אישתו באשר לנסיעות מעין אלה. התורה אפילו רומזת לנו על הסכנה שביצירת "המשולשים" ומנחה כיצד להימנע מהם, כפי שכתוב בספר בראשית: "על כן יעזוב איש את אביו ואת אמו ודבק באישתו והיו לבשר אחד".

"ברית מלכים"

כשבני הזוג הופכים ל"מלך ולמלכה", הם למעשה יוצרים ביניהם ברית יציבה וחזקה. על בני הזוג למנוע כל מכשול אפשרי מלהיכנס ולפגוע בקשר שביניהם. בקיצור, בן הזוג צריך לעמוד בראש סדר העדיפויות ואין פה שום מקום לפשרות! כשזוגות נשואים נתקלים בבעיות ביניהם, לעיתים קרובות הן נוצרות כתוצאה מקיומם של "משולשים" שונים. כשבני הזוג מביאים ילדים לעולם, האתגר שלהם הוא לנסות ולהימנע מהכנסת הילדים ל"משולשים" שיפגעו בקשר הזוגי של הנישואין. פירושו של דבר הוא, שצרכיו/ה של בן/בת הזוג תמיד קודמים לצורכיהם של הילדים!

"משולשים" מעין אלה, אינם מורכבים רק מבני אדם; לעיתים אנשים מכניסים לחייהם גורם שלישי בצורת העבודה שלהם, הטלוויזיה, האינטרנט, התחביבים שלהם או התעמלות ספורטיבית בה הם עוסקים. כל דבר שממעט את חשיבות בן הזוג ומורידו אל מתחת למקום הראשון בסדר העדיפויות שלכם, הוא תוצאה של יצירת "משולשים", על-ידי הכנסת משהו או מישהו אל תוך המערכת הזוגית שביניכם.

לכן, על בני הזוג לערוך בדיקה עמוקה ומקיפה ולזהות את קיומם האפשרי של "משולשים" שונים בחייהם. הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת, היא לשאול את בן/בת הזוג האם הוא או היא מרגישים שישנו גורם שלישי בתוך המערכת הזוגית שלכם. סימן ברור לקיומו של "משולש" בחייכם, הוא כאשר אינכם מרגישים שבן הזוג נמצא בראש סדר העדיפויות שלכם.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן