רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

נישואין

5 דברים שאשתך רוצה שתדע, אך לא תגיד לך

כ״ח בתשרי ה׳תשע״ו כ״ח בתשרי ה׳תשע״ו 11/10/2015 | מאת הרב שלמה סלטקין

גברים, שימו לב. הנה 5 דברים שאשתך הייתה רוצה שתדע, אך לא תאמר לך אותם, מסיבות שונות.

  1. לפעמים היא מרגישה מוצפת ואוהבת כשאתה תופס פיקוד. כשהיא עובדת, גם מחוץ לבית וגם בתוכו, יש לה הרבה דברים על הראש. היא רוצה שתהיה השותף שלה, לא עוד מישהו שהיא צריכה לטפל בו. מסיבה זו, כשאתה מציע להכין ארוחת ערב או לדאוג למקלחות, למרות שעבדת כל היום, מילותיך הן כמו מוסיקה באוזניה. כשאתה לוקח על עצמך עוד ממטלות הבית, אף כאלה שלא לקחת עליהם אחריות בתחילת דרככם יחד, זוהי הקלה עצומה והיא מעריכה זאת בכנות. אל תחכה שהיא תבקש, פשוט עשה זאת.

  2. היא מתקשה להתנתק מתפקידה כאם. היא לא תמיד קשובה אליך כשהיא עסוקה עם הילדים. זה לא אומר שלא אכפת לה ממך או שהיא לא אוהבת אותך! פשוט קשה לה מאוד להפסיק לחשוב עליהם ועל כל הדאגות שלה בכל התחומים, גם בזמן שאמור להיות מוקדש לשניכם. זה חיוני לשניכם שיהיה לכם זמן פרטי ביחד, אולם חשוב שתבין כמה קשה לה לעשות "סוויטש" ולמקד את האנרגיה שלה רק בך. אל תפרש זאת כסימן לדחייה. להפך, אם תקשיב לחששות ותכבד את רגשותיה בנושאים אחרים, היא תרגע ותוכל לתפקד שוב כרעיה.

  3. היא אוהבת שמעריכים אותה. ייתכן שאתה לא נוטה לבטא את רגשותיך, אולם בדרך כזו או אחרת עליך לבטא את אהבתך והערכתך לאשתך. אתה יכול לבטא זאת במילים – בכתיבה או בעל-פה, לקנות מתנה מתחשבת או לארגן לשניכם חופשה רומנטית. אין זה משנה באיזה אופן, פשוט גרום לה להרגיש מיוחדת. גברים יכולים להסתדר גם בלי דברים אלה, אבל לנשים רבות זהו צורך, ממש כמו אויר לנשימה. כשאתה מוקיר אותה וגורם לה להרגיש שהיא חשובה, היא מרגישה מוערכת כאישה. כשהיא לא מרגישה כך, עלולים להתפתח בה רגשות טינה וחוסר ביטחון לגבי מערכת היחסים שלכם.

  4. היא רגישה לדיבור על נשים אחרות ולתחרות אפשרית. שים לב כיצד אתה מדבר על נשים אחרות ומשבח אותן, אפילו על דברים שנראים תמימים כמו "היא אמא טובה". היא רוצה להיות הכי טובה בעיניך. כשאתה מחמיא למישהי אחרת בשעה שאשתך אולי לא מקבלת ממך מספיק מחמאות, הדבר עלול לגרום לה להרגיש שהיא לא ממלאת את הצרכים שלך. אם יש לך ידידות (שזה, דרך אגב, לא רעיון מוצלח כל כך) או קולגות שהן נשים, שים לב. בעיקר אם אתם עוברים תקופה קשה בנישואיכם, קשר עם נשים אחרות (אפילו קשר חברי או מקצועי), אם נראה שאתה נהנה מחברתן, עלול להכאיב לאשתך מאוד.

  5. היא רוצה שיקשיבו לה. הקשב לדאגות שלה, גם אם הן נראות לך טריוויאליות. במקום להגיד לה לא לדאוג, הכר בחששות שלה והצע לה עזרה. כשהיא לחוצה לגבי תורנות ההסעות של שנה הבאה, אל תבטל את דבריה. הקשב בעניין והצע לעזור. נקוט צעדים מעשיים ביחד איתה, כדי להקל על החרדה. הדבר ירגיע אותה ויגרום לה להרגיש שדואגים לה.

ייתכן שחמש נקודות אלה נראות מובנות מאליהן, אולם אתה תופתע מהאפקט החיובי המידי שיהיה להבנה שלך אותן על נישואיך. כשאתה תופס פיקוד כשאשתך מרגישה מוצפת, כשאתה מבין אותה אם קשה לה להתנתק מתפקידה כאם, כשאתה מחמיא לה ומעריך אותה, כשאתה מגלה רגישות בנוגע לדיבור על נשים אחרות וכשאתה מקשיב לה ומכבד את רגשותיה, אתה מראה לה שאתה אוהב אותה ובעצם תורם את חלקך ליצירת מערכת יחסים טובה ומספקת יותר.

לחצו כאן כדי לקרוא על 5 דברים שהיית רוצה שבעלך יידע...

אם אתם זקוקים לעזרה מיידית בנישואיכם, הורידו עותק חינם של ספרו של הרב סלטקין בלחיצה כאן: Is My Marriage Over: The Five Step Action Plan to Saving Your Marriage

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן