רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

משפחה

לאחוז ברגע

י׳ בסיון ה׳תשע״ו י׳ בסיון ה׳תשע״ו 16/06/2016 | מאת אמונה ברוורמן

לא לתת למחשבות שלי לתעות למקומות השליליים.

אני מנסה לאחוז ברגע, אבל זה לא קל.

אני יושבת ומסתכלת מבעד לחלון על שיחי הוורדים הפורחים, על מטעי גפנים שניטעו לא מכבר ומתחילים להכות שורש וללבלב, על השמש הבהירה שזורחת עם שחר... זה מקסים ושליו, ורק רוח קלילה מנשבת... אני מנסה להיאחז בזה. אולם אז מחשבותיי נודדות אל אותם מחוזות שליליים. שיחי הוורדים זקוקים לגיזום, עלי הגפן מושכים מכרסמים, השמש, נו, כולנו יודעים על הסכנות שהיא נושאת בחובה, ודאגה מקרית לכאורה על חשבונות שלא נפרעו עדיין.

אני מנסה להיצמד לרגע. אני משתתפת במסיבת הסיום בגן של הנכד שלי, אני מתרגשת מהשירים והריקודים, מאישיותם המבצבצת של הילדים הקטנים, ומהמחויבות לתורה ומהקשר עם אלוקים שצומחים בתוכם. ואז מחשבותיי ממהרות לדאוג לעתיד – איך הם יסתדרו עם המורים בשנה הבאה, האם תהיה להם כיתה טובה, האם הלימוד שלהם יתפתח, האם הם ישמחו והאם אני חייבת לאכול את העוגיה הזאת או לא?

אני מנסה להיצמד לרגע. אני יוצאת למסיבת הסיום של בתי בתיכון, ומתרגשת מהפנים התמימות, המלאות בגאווה וסיפוק, בתקווה ופוטנציאל. אולם מחשבותיי אינן מפסיקות לדהור. אני רואה את הכאב האפשרי שממתין לה בחיפוש אחר בן זוג, הכנסה יציבה, עתיד משלה. כל כך הרבה נסתר. ומה להכין לארוחת ערב?

אני מנסה להיצמד אל הרגע. אולם זה כל כך קשה. יש כל כך הרבה שדות מוקשים פוטנציאליים, כל כך הרבה אתגרים, צפויים או לא, כל כך הרבה אושר וכל כך הרבה כאב ודאגות לעתיד. וחוץ מזה, כל הסחות הדעת....

אני יודעת יותר מידי. ובכל זאת רגע זה מקסים ויקר. מתנה שנבראה במיוחד בשבילי. כמו כל הרגעים שלנו. אני מוכרחה לעצור וליהנות, אולי לא אצליח להחזיק ראש כל הזמן, אולם אני צריכה לפחות לנסות להעריך את ההזדמנות ולא לבזבז אותה.

אנחנו לא יכולים למנוע את הכאב. אולם נוכל לשנות את המיקוד. אפשר לנסות למנוע מעצמנו את ההתבוססות ברגשות חסרי תועלת. ניתן לסרב להיגרר אחר הדאגות שלנו, להיכנע ליצר הרע. אנחנו יכולים להודות על כל הטוב שאלוקים גמל לנו. אפשר לאמץ את ההזדמנות לצמוח, אפילו מתוך הפחות טוב. ניתן להבחין ביופי שמקיף אותנו, ולהודות. בהחלט אפשר לזהות פוטנציאל ולנסות לממש אותו. אנחנו יכולים להתאמץ להיות טובים יותר. לשים דגש על החיובי ולהקל בשלילי. החיים יפים באמת.

הנכדה שלי קוראת לי ומחייכת. אני מנסה לאחוז ברגע.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן