רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

מאמרים

האם יש דרך לייצר פגישות?

י״א באייר ה׳תשע״ד י״א באייר ה׳תשע״ד 11/05/2014 | מאת הרב יוני לביא

איך אפשר למצוא את נסיך החלומות אם אפילו לא יוצא להיפגש עם צפרדעים? האם יש דרך לייצר פגישות?

אחת הבעיות המדוברות ביותר היא המצוקה הגדולה בתחום ההיכרויות. הבנים מרגישים את זה, והבנות עוד יותר. האם יש משהו לעשות בעניין? האם חייבים לחיות עם זה ולהמשיך להתפלל ולקוות לטוב או שניתן לשנות את המצב הזה? בעקבות מכתב שקיבלתי, אביא בפניכם כמה רעיונות. נשמח להוספות והארות מנסיונכם.

"שלום. כבר כמה שנים שאני מנסה להכיר את האיש איתו אבנה את חיי.

נפגשתי עם כמה בחורים עד היום וזה לא הסתדר, אבל כבר ארבעה חודשים לא יצאתי אפילו פעם אחת ועיקר הבעיה זו כמות ההצעות שלי שנמוכה יותר ממפלס הכינרת.

אני כבר כמעט מיואשת. איך אמצא את הנסיך שלי אם לא יוצא לי להיפגש אפילו עם סתם צפרדעים? אי אפשר לטעון שאני 'בררנית' כי אין לי אפילו ממה לברור!

האם יש דרך 'לייצר' הצעות?"

שלום לך.

הכאב שעולה ממכתבך הוא נחלתם של רווקים רבים, וחלק ניכר מהאשמה בכך מוטל על הכתפיים של כולנו – האנשים הסובבים אותם ולא מספיק משתדלים לסייע להם. לא ייאמן כמה רווקים ורווקות מדהימים מסתובבים בינינו, ועדיין לבד... אצל הבנות המצוקה מורגשת במיוחד, גם בגלל שמקובל להציע קודם לבחור ורק אם הוא פנוי ונותן תשובה חיובית לגשת לבחורה, כך שיכול להיות שעלו הרבה רעיונות לגבייך אבל הם נעצרו בשלבים מוקדמים ואת מעולם לא תדעי עליהם.

מה אפשר לעשות? ישנם כמה כיוונים שאפשר לנסות להשתדל דרכם.

'הפצות'

נכון, כולם יודעים שאת רווקה ומחפשת ואף על פי כן חשוב להגיד את זה, ואחרי כמה זמן להזכיר שוב. ובהמשך שוב. לחברות נשואות, לאנשים שאת מכירה, ובפרט לכאלו שיש להם זיקה לסוג הטיפוס שאת מבקשת להכיר (קשרים באוניברסיטה וכדו'). יש כאלו שמחסום של בושה עוצר אותם מלפנות, ולאחרים יש מחשבה מוטעית כאילו 'אם היה להם רעיון בשבילי הם בטח היו פונים אלי'. המציאות מוכיחה שזה פשוט לא נכון.

יש כאלו שנדמה להם, משום מה, שבחורה מעולה כמוך בטוח מוצפת בהצעות ולא זקוקה לרעיונות שלהם (אגב, גם אם היו לך חמש עשרה הצעות ממתינות זו לא סיבה לא להציע לך עוד אחת. אף פעם אי אפשר לדעת מאיפה תבוא הישועה). אך מעבר לזה – רובם ככולם עסוקים, מוטרדים ושקועים בענייניהם. ייתכן אפילו שבדיוק שלשום חשבו על מישהו בשבילך והתכוונו להרים טלפון ולברר, אבל זה נדחה ונדחה ובסוף העניין נשכח... היה לי חבר רווק שמדי פעם היה שולח לי סמס (ומן הסתם היו עוד כמה ברשימת התפוצה שלו...) עם תזכורת קטנטנה לגביו – 'שלום יוני. יש אולי איזה רעיון חדש ומעניין בשבילי?'. לא תאמיני כמה הערכתי אותו על הדבר הזה, וכמובן גם הקדשתי כמה דקות למחשבה אם יש מישהי חדשה להכיר לו.

אם פגשת איזו מכרה ברחוב והיא אמרה לך:"וואו, איזה יופי שנפגשנו. בדיוק השבוע חשבתי על איזה בחור בשבילך. אני צריכה רק לבדוק אם הוא פנוי'. אם עברו יומיים והיא לא מתקשרת אל תבזבזי זמן בניחושים מה קרה, פשוט תרימי אליה טלפון בעצמך.

הצעות חוזרות

הדבר הבא פשוט מכדי שיהיה צריך להגיד אותו, אבל בכל זאת – כל בחור שנפגשת איתו ולא הלך ביניכם – את עושה חושבים לגביו ומיד מציעה הלאה למישהי שאת מכירה. שלושה דברים טובים ייצאו מהסיפור הזה:

א. לכי תדעי, אולי הם יתחתנו בסוף, וכבר היו לכך אלפי תקדימים (וגם אם לא – אולי היא תציע לו מישהי אחרת וזה ילך...).

ב. אין ספק ששניהם גם ירגישו מחויבים יותר כלפייך ויציעו לך הצעות חזרה.

ג. ריבונו של עולם רואה מלמעלה את ההשתדלות שלך למען אחרים ו"המתפלל על חברו הוא נענה תחילה".

'עשה זאת בעצמך'

נתקלת באיזה בחור באירוע/ בשכונה/ בחתונה של חברה והוא מצא חן בעינייך? אל תתביישי. אין כל פסול בכך שהבחורה יוזמת את הקשר. צריך רק למצוא את הדרך לעשות את זה בחוכמה ובצניעות. בדרך כלל הטוב ביותר הוא לברר דרך צד שלישי קצת יותר על הבחור, האם הוא בכיוון שאת מחפשת, ואם כן - האם הוא פנוי ומעוניין.

לא לפסול ולכוון

לבדוק היטב כל הצעה שמגיעה. גם אם זה מהדודה הנודניקית או מהחברה של האחות של השכנה (ובראש חולפת מחשבה 'אבל היא בכלל לא מכירה אותי...'). אי אפשר לדעת מאיפה זה יישלח לך את זה. זה לא אומר שאם יציעו לך להיפגש עם טיפוס שחזר לאחרונה מ-15 שנים בהודו מיד תלכי על זה, אבל אדרבה – אם זה לא מתאים אל תדחי אותה בכלליות ('לא נראה לי'/ 'אני בדיוק תפוסה כרגע', כי אז את פוגעת במוטיבציה שלה להמשיך ולהציע לך). הסבירי בדיוק ובפירוט למה זה לא מתאים כדי לשפר את הסיכוי שלה לקלוע לטעמך בפעם הבאה. כמובן שאחרי כל דייט שלא הסתיים בהמשך הקשר חשוב לחזור אל מי שהציע, להודות לו ולכוון אותו במדויק לגבי ההמשך.

חשיבה מחודשת

שווה להקדיש זמן להתבוננות מחודשת על כל הקשרים שעברנו עד היום. לברר עם עצמנו (או עם מישהו מתאים שיוכל לעזור לנו בעין אובייקטיבית יותר): מה היה בפגישות עד היום? על מה נפסלו קשרים? איזה מין בחור/בחורה אנו מחפשים והאם זה באמת האדם המתאים לנו?

ייתכן שהבחינה המחודשת של הדברים תוביל לשקול לנסות לחדש קשרים ישנים או להרחיב את מעגל המועמדים הפוטנציאלי ולהיפתח לאופציות נוספות. לא נכון לקרוא לזה 'להתפשר'. פשוט מתוך מבט בוגר, בָּשֵל ורחב יותר לפעמים מתגלים דברים חדשים לגמרי.

ואחרי ככלות הכול והוא העיקר - לא להתייאש. מאוד מצוי שיש תקופות של יובש ואחריהן מגיעות תקופות גדושות בהצעות. המשיכי להשתדל, להתפלל, ולפתח את עצמך, וגם אם משמים נגזר שזה ייקח עוד טיפה זמן, מי שיזכה בך בסופו של דבר רק יקבל משהו טוב הרבה יותר...

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן