רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

מאמרים

עולם הפו"פ: זו לא רק הבעיה שלהם!

י״א בתשרי ה׳תשס״ח י״א בתשרי ה׳תשס״ח 23/09/2007 | מאת Tzvi

כולנו מכירים רווקים ורווקות וכולנו היינו רוצים להכיר להם בני זוג – אך כיצד נתרגם כוונות טובות אלה למעשים? נראה שהצעד הראשון טמון בהבנה כי פנויים ופנויות אינם צריכים להתמודד עם בדידותם בכוחות עצמם בלבד.

לאחרונה ערכתי טקס נישואין של שני בני זוג נפלאים שנפגשו דרך אתר היכרויות באינטרנט. אחרי החופה, כשמכר שאל אותי מי השדכן של בני הזוג, הרגשתי די מצחיק כשעניתי לו בשם שמתחיל ב-WWW.

בעזרת הטכנולוגיה המקוונת המדהימה של ימינו, היכרויות הפכו להיות זמינות יותר מתמיד עבור רווקים ורווקות יהודיים בכל רחבי העולם ופעמים רבות זה פשוט עובד! עם זאת, החיסרון המשמעותי בהיכרויות דרך האינטרנט טמון בעובדה שהדבר משאיר את האחריות למציאת בן/בת זוג בידי הרווק או הרווקה. בעבר, הקהילה היהודית שיחקה תפקיד חשוב בהצעת שידוכים לרווקים. כיום, הקהילה יכולה בקלות לשבת בחיבוק ידיים ולפטור את עצמה מכל אחריות, בשעה שהרווקים נשארים לדאוג לעצמם.

לרוע המזל, אנו מהירים בדיבורים, אך איטיים במעשים.

המציאות היא שאנשים רבים פוגשים רווקים ורווקות בחתונות ופולטים בחוסר טקט, "בקרוב אצלך" או אפילו אומרים משהו בסגנון, "אני מכיר/ה בדיוק את האדם המושלם בשבילך!" ואחר כך, אינם עושים דבר בנידון. לא משנה כמה טובות הכוונות מאחורי אמירות אלה, הן עלולות להוות מקור לכאב ולתסכול עבור אותו אדם שעדיין חוזר הביתה לבדו לדירה ריקה. רבים מאתנו לא מודעים לחוסר הרגישות הכרוך בהעלאת רמת הציפיות של אדם – ובהשארתו תלוי באוויר יחד עם כל אותן ציפיות. לרוע המזל, אנו מהירים בדיבורים, אך איטיים במעשים.

אלפי פעמים ביום נשאלת השאלה, "אולי אתם יכולים לחשוב על מישהו בשבילה?" – או "מישהי בשבילו?" פעמים רבות אנו עוברים על המאגר שבמוחנו בחיפוש אחר שלושה או ארבעה אנשים שעולים בדעתנו, אבל בדרך כלל השיחה לא מתקדמת מעבר לשלב קצר זה. דבר אינו משתנה, מספרי טלפון אינם מוחלפים ולא נערכת היכרות.

השאלה היא: כיצד נתרגם כוונות טובות אלה, את המחשבות וההערות, למעשים שיכולים להשפיע השפעה של ממש? אני מאמין שהצעד הראשון טמון בהבנה כי פנויים ופנויות אינם צריכים להתמודד עם הבעיה בכוחות עצמם, האחריות מוטלת על כולנו. המצווה של אהבת ישראל, לפיה עלינו לאהוב כל יהודי ללא תנאי, מזכירה לנו שמוטל על כל אחד ואחת מאתנו, רווק או נשוי, לדאוג לזולת בצורה מספקת כדי לנקוט פעולה. ככל שיותר אנשים ייקחו אחריות, כך נוכל כולנו לחולל שינוי מהר יותר, שינוי שישפיע על הדורות הבאים, תרתי משמע.

הרשימה

אם אתם כמוני, אתם מוכנים לעזור, אבל פשוט אינכם מרגישים שאתם יכולים לשחק את השדכן. לכן, ברצוני להציע את הדרך הבאה. הקדישו מספר דקות לעריכת רשימה של כל האנשים שאתם מכירים שעדיין לא נשואים. שמרו רשימה זו בהישג יד, כגון בארנק או על המקרר. בכל פעם שאתם פוגשים אדם חדש או נזכרים בשם נוסף של חבר ותיק או מכר שעדיין לא נשוי, הוסיפו שם זה לרשימה. קרוב לוודאי שתופתעו מכמות האנשים ברשימה (וזוהי סיבה אפילו טובה יותר לנסות לעשות משהו בנדון!).

לאחר מכן, בפעם הבאה שמישהו שואל אתכם על שידוך אפשרי עבור מישהו או מישהי, במקום להמשיך בשיחה חולפת וחסרת מחויבות, תוכלו לנקוט פעולה. תוכלו להתבונן ברשימה שלכם, לעבור על השמות הרבים שאספתם ולבדוק מהן האפשרויות. לעולם אין לדעת מתי תוביל המעורבות שלכם להיכרות, לפגישה או אפילו לנישואין. תפקידו של אלוקים הוא לתכנן את השידוכים, אך לנו יש אחריות לנסות לשמש מתווכים ליישום תוכניותיו.

תפקידו של אלוקים הוא לתכנן את השידוכים, אך לנו יש אחריות לנסות לשמש מתווכים.

ישנו מימד חשוב נוסף לעריכת רשימה זו ולהשארתה בהישג יד. כל עוד יש לכם שמות ברשימה, הדבר יגביר את נטייתכם לחשוב על שמות אלו בתפילותיכם היומיות. תארו לכם איזו השפעה עשויה להיות לכך שאלפים מאתנו יתחילו להתפלל מדי יום למען אחרים סביבנו ולבקש שימצאו את הנפש התאומה שלהם. לעולם אל לנו לזלזל בכוחה של תפילה.

תקופה זו בשנה היא הזמן המתאים לשנות את העולם בתפילותינו ובמעשינו. השנה, הבה נתחייב להשקיע מספר דקות בשבוע כדי לדאוג לרווקים שסביבנו, לחשוב עליהם ולהתפלל למענם. ככל שנוכל לעשות יותר, כך הם יידעו שלמרות בדידותם, הם לעולם לא לבד. אנא שתפו את חבריכם ושכניכם בשיטה חשובה זו. אם מאמצינו הכנים ותפילותינו יוכלו להפגיש אפילו זוג אחד בלבד שיבנה בית יהודי - זה שווה את המאמץ!

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן