רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

מאמרים

עסקים והכירויות

כ״א באב ה׳תשס״ז כ״א באב ה׳תשס״ז 05/08/2007 | מאת Tzvi

שיווק הוא משחק של מספרים. ככל שנכיר יותר אנשים, כך יגדלו הסיכויים שלנו לפגוש את בחיר/ת לבנו.

רוצים לפגוש ביחיד/ה והמיוחד/ת. בטח יש לכם חברים, דודה ואפילו שכן שמחפשים למענכם. כבר יצאתם לכמה אירועי היכרות לרווקים והפרופיל שלכם מופיע באתרי ההיכרויות. כל אלה רעיונות טובים, אבל יש עוד צעד חשוב שאתם יכולים לעשות כדי להגדיל את הסיכויים שהפגישה שלכם עם ה"מכסֶה" המתאים תגיע יותר מוקדם ממאוחר.

זה נקרא "טוויית קשרים". עכשיו אתם בטח חושבים, "זה לא מתאים לי. אני לא הטיפוס היחצ"ני שמסוגל להיכנס לחדר הומה, ללחוץ לכולם ידיים ולדחוף לאנשים כרטיסי ביקור מול העיניים. לא תודה."

אני מבין אתכם. אבל אתם מגיבים כך משום שהרעיון של טוויית קשרים מאוד לא מובן. אז למען הצלחת הדיון הזה, תנו לי להגדיר טוויית קשרים בתור "עיבוד מערכות יחסים הדדיות מועילות, של תן וקח". ואתם יכולים לנצל את אמנות טוויית הקשרים כדי למצוא את המיועד/ת לכם.

המטרה בטוויית קשרים היא לא (רק) לפגוש את בני הזוג הפוטנציאליים, אלא לפגוש באנשים שעשויים להכיר בני זוג פוטנציאליים, ושיירצו לערוך ביניכם היכרות. בגישה נכונה, תוכלו ליצור מערכות יחסים עם אותם מקורות מועדפים בלי להידחף, להיות אגרסיביים או לנהוג בכל דרך אחרת שאינה עדינה ומכובדת.

נוכל לאמץ את הנחת היסוד שהתקבלה לשם טוויית קשרים עסקיים, למען המטרה שלנו כפי שנפרט בהמשך:

 

אנשים רוצים להציג את חבריהם לאלה שהם מכירים, מחבבים ובוטחים בהם.

 

בממוצע, יש לכל אדם כ-250 מכרים. לכן, בכל פעם שאתם יוצרים מערכת יחסים עם אדם נוסף ש"מכיר אתכם, מחבב אתכם ובוטח בכם", אתם פשוט מגדילים את תחום ההשפעה שלכם בעוד 250 אנשים אפשריים!

תמיד מתעוררות הזדמנויות לפגוש אנשים נוספים – באירועים עסקיים מקומיים, בבית הכנסת, בשמחות משפחתיות, בהופעה של האחיין שלך ובהמון מקומות אחרים. העיקרון הוא לפתח מערכות יחסים בדרך מהנה, לא מאיימת (לך וגם להם) ויעילה.

סרט השבוע

אז איך מביאים אנשים "להכיר אותך, לחבב אותך ולבטוח בך"? נניח שאנחנו פוגשים מישהו באיזשהו אירוע עסקי או חברתי. אנשים רבים חשים שהם צריכים לנהל את רוב השיחה כדי שהיא לא תדעך. זה עלול להיות בלתי יעיל ולא נעים לשני הצדדים.

במקום זה, תנו לשיחה להתפתח באופן טבעי, ובאופן כזה שהמכר החדש ייהנה מהשיחה בדיוק כמותכם, אם לא יותר.

איך? שאלו שאלות. אבל לא כל שאלה שהיא, ולא שאלות אישיות. במקום זה השתמשו בשאלות שנותנות הרגשה טובה. השאלות האלה מיועדות להכניס את האדם שעמו אתם משוחחים למצב נינוח, ולהתחיל בתהליך בניית מערכת היחסים המבינה והאוהדת. שאלות שלא ייתפסו כסקרניות או חטטניות.

לדוגמא: בררו באיזה סוג עבודה עוסק בן שיחכם ואז שאלו, "איך נכנסת לתחום הזה?" אני קורא לזה שאלת "סרט השבוע" כי רוב האנשים אוהבים את ההזדמנות לספר את "הסיפור שלהם" למישהו. בייחוד, בעולם שבו רוב האנשים לא ממש מעוניינים בסיפור של השני. למעשה, אנשים אחרים ממש מרתקים (אולי אפילו כמונו!), ואני מבטיח שאם תעשו מאמץ מועט להתעניין, זה באמת יהיה מעניין!

שאלת המשך טובה: "ממה אתה הכי נהנה במה שאתה עושה?"

שאלת המפתח

לאחר שהצלחת ליצור קשר הדדי נחמד, והאדם שמולך מרגיש שנעים לו אתך, זה הזמן לשאול את "שאלת המפתח" שתפריד בינך לבין כל אדם אחר:

 

"מוטי, האם יש משהו שאני, כאדם מבחוץ, יכול לתרום להצלחת העסק שלך, או אולי לקשר אותך עם מישהו שאני מכיר שיכול לעשות את זה?"

 

למה השאלה הזאת כל כך חזקה? ברגע ששאלת אותה אתה כבר ממקם את עצמך במקום שונה מכל השאר. אתה בטח האדם היחיד שהוא אי פעם פגש, ששאל אותו שאלה כזאת כבר בשיחה הראשונה. רמזת שאיכפת לך מהרווחה האישית שלו, ושאתה רוצה שהוא יצליח. רוב האנשים ינסו למכור את המוצרים שלהם (או את עצמם!) אבל לא אתה. ואגב: באמת צריך להיות אכפת לך מרווחתם של אחרים, וטיפוח רגשות כאלה בתוכך הוא חשוב בכל מקרה.

נניח שמוטי מוכר מכונות צילום. אחרי שהוא חושב על זה לרגע, הוא מציע שבפעם הבאה שאתה עובר ליד מכונת צילום, תשים לב אם הפח שלידה מלא בניירות 'לעוסים'. "אם כן, זה סימן שמכונת הצילום מתקלקלת לעתים קרובות. זאת עשויה להיות הזדמנות טובה בשבילי."

נתת למוטי את ההרגשה שבעצם זה שהוא התרועע אתך, ההצלחה שלו עומדת לנסוק. זה הופך אותך כמובן ל"אטרקטיבי" יותר (לא, לא במובן הרומנטי) בעיני אותו אדם, שמרגיש שיש לו אינטרס לטפח את הקשר אתך.

התמורה

אם עשית את עבודתך נאמנה במשך זמן מה, כבר פגשת הרבה אנשים איכותיים וטיפחת קשרים שבהם הרבה אנשים "מכירים אותך, מחבבים אותך ובוטחים בך".

אבל איך מתרגמים את זה למציאת בן/בת זוג?

כמו כל חוקי החיים, נראה שאלה שמעניקים מתוך אכפתיות אמיתית מקבלים את זה הרבה פעמים בחזרה; לא תמיד דווקא מאותו מקור אשר לו העניקו, אלא ממקורות בלתי צפויים אחרים.

בנקודה זו, תצטרך/י ליידע את האנשים ברשת שטווית, שאת/ה "בַּשוּק". שב/י איתם על כוס קפה כדי לשוחח על זה, וודא/י שאת/ה מספק/ת כמה פרמטרים, כדי שידעו מה בדיוק התכונות החשובות לך בבן/בת זוג.

אני מבטיח שמכיוון שהם "מכירים אותך, מחבבים אותך ובוטחים בך", הם ממש ישמחו להציג אותך בפני האנשים שהם מכירים.

זכרו ששיווק הוא משחק של מספרים. עם מערכת טוויית-הקשרים, אנחנו מכפילים בהרבה את הסיכויים. ככל שנכיר יותר אנשים, כך יגדלו הסיכויים שלנו לפגוש את בחיר/ת לבנו.

 

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן