רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

מאמרים

מדריך הישרדות לעולם ההיכרויות

ט׳ בשבט ה׳תשס״ז ט׳ בשבט ה׳תשס״ז 28/01/2007 | מאת Tzvi

מדריך הישרדות קצר למציאת מערכת היחסים הנכונה ולשמירה על אופטימיות בתהליך שעלול להיות מפרך.

תהליך ההיכרות דומה לתיאוריה הכלכלית בעלת השם המסובך "חוק התשואה השולית הפוחתת". הפגישה הראשונה בדרך כלל מהנה, מרגשת ומלאה ציפיות ותקווה. עם זאת, ככל שתהליך הפגישות וההיכרויות החדשות מתחיל לחזור על עצמו, הרגשות הופכים לפחות עזים, פחות מלאי תקווה ולעתים אפילו מדכאים. להלן מדריך קצר למציאת מערכת היחסים הנכונה ולשמירה על אופטימיות ומבט נכון בתהליך שעלול להיות מפרך.

קביעת סדרי עדיפויות

בעולם חומרי וחומרני כמו שלנו, קל להיתפס לדברים שנראים לנו חשובים כיום, ולהתאכזב כשאנו מבינים למחרת שהם חשובים הרבה פחות. חשוב מאוד שכל מחפשי בני הזוג יכינו רשימה של עשר התכונות החשובות ביותר בעיניהם אצל בן/בת זוג. לאחר הרהור מעמיק ברשימה זו במשך שבוע לפחות, יגיעו רובם להבנה שבגדים, שיער, גובה, גיל מדויק וכו' אינם נמצאים בחמשת, או אפילו בעשרת, הגורמים הקריטיים שהם מחפשים במערכת יחסים.

מראה חיצוני הוא בהחלט חשוב, אבל הוא מחוויר בהשוואה למהותו האמיתית של האדם. יהיה זה בלתי מציאותי, כמו כן גם לא חכם, לצפות ממישהו להתעלם לחלוטין מהמראה החיצוני של בן זוג פוטנציאלי. עם זאת, חשוב מאוד מאוד להיות כנים עם עצמכם לגבי המאפיינים החיצוניים של עצמכם, ומה שאתם מאמינים שיהיה מציאותי לצפות מבן/בת זוג פוטנציאליים.

תכונות האופי של בן/בת הזוג, כולל נעימות, נדיבות, עדינות, אכפתיות ויכולת כללית לתקשר בצורה מכובדת ומתוחכמת, אמורות להיות בעלות חשיבות עליונה. כולנו ראינו אנשים שנישאו בגלל מראה או כסף, כשבתום ירח הדבש החלו מריבות בלתי פוסקות וכאב לב שהביאו, בסופו של דבר, לפרידה. חיוך מקסים יכול בהחלט להאיר חדר ויהלום גדול הוא בהחלט נוצץ, אבל נשמה יפה מאפילה על כל אלה, בעיקר כשאנו מבינים שעלינו לחיות עם אותו אדם לשארית חיינו.

ניצול כל האפיקים האפשריים

תארו לעצמכם שיש שלוש דרכים שונות המובילות אל היעד שלכם. נקרא להן דרך א', ב' ו- ג'. דרך א' היא שביל ישר שקל ללכת בו ולרוב, הוא הקצר מבין השלושה. דרך ב' מתפתלת והיא ארוכה יותר. דרך ג' מלאה מהמורות והיא תמיד הדרך הארוכה ביותר שבה אפשר ללכת כדי להגיע למחוז חפצכם.

אילו דרכים א' ו- ב' היו סגורות, האם הייתם בוחרים בדרך ג' כדי להגיע ליעדכם, או שהייתם מוותרים על כל העסק ונשארים בבית? התשובה היא כמובן, שתלוי כמה חשוב לכם להגיע למחוז חפצכם. אם זה מספיק חשוב, קרוב לוודאי שהייתם בוחרים בדרך ג' ושמחים שיש לכם בכלל אפשרות ללכת בה.

קיימות אינספור דרכים לפגוש את האדם הנכון עבורכם. אתם יכולים לפגוש אותו בלימודים, אצל חברים או בכל מקום אחר. קרוב לוודאי שזוהי הדרך החלקה והקלה ביותר לפגישה.

ייתכן שחבר או בן משפחה פנה אליכם והציע לכם לפגוש מישהו/י שהוא מכיר. למרות שדרך זו אינה כה ישירה, היא עדיין דרך נעימה להכיר בן/בת זוג.

היכרויות באינטרנט הפכו לגירסה המודרנית של האירועים והמסיבות בקהילה, שבהם נפגשו הורינו וסבינו.

ואז אנו מגיעים לדרך הכי פחות רצויה – שבימינו היא האינטרנט. היכרויות באינטרנט הפכו לגירסה המודרנית של האירועים סביב חיי הקהילה, שבהם נפגשו הורינו וסבינו. להיכרויות באינטרנט יש חסרונות רבים, כולל אנשים חסרי מצפון שמשקרים לגבי עצמם או לגבי המניעים שלהם. עם זאת, אם מישהו מוכן להשקיע ולהתייחס לתהליך זה ברצינות, כפי שמתייחסים לעבודה, הרי שדרך זו יכולה להוביל את האדם להשגת מטרתו.

השורה התחתונה לכל מי שמאוכזב מדרכי ההיכרות השמרניות היא לבדוק כל הזדמנות שקיימת ולא להרגיש מבויש או נבוך לגבי דרך ההיכרות. א-לוהים נותן לנו כל מה שאנו זקוקים לו, אבל הוא מצפה מאיתנו למלא את חלקנו בתהליך. במילים אחרות, איננו יכולים לשבת בניחותא ולחכות שהדברים ייפלו אל חיקנו. אם מישהו רוצה לזכות בלוטו, הוא חייב לקנות כרטיס. לכן, אל תחששו להשקיע זמן, כסף ואנרגיה כדי למצוא את המיועד לכם.

הבנה עצמית

כשאתם מחפשים את הנפש התאומה שלכם, עליכם להרגיש תחילה נוח לחלוטין עם עצמכם. עליכם להיות מודעים ליתרונות ולחסרונות שלכם במלואם, ולהכיר בתחומים הדורשים שיפור ועבודה עצמית. לרוב זהו תהליך קשה מאוד, מכיוון שאנו ממהרים לסלוח לעצמנו על חסרונותינו ולהתמקד ביתרונותינו. אבל כדי להיות מוכנים להתחלת חיים חדשים עם אדם אחר, עלינו להיות כנים עם עצמנו ולהתחיל לערוך את השינויים הנחוצים לשיפור ולצמיחה עצמית.

חיוני להמשיך לצמוח ולהתפתח מדי יום, כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלנו

שינוי האישיות הוא משימה כמעט בלתי אפשרית, אבל עם המוטיבציה המתאימה – במקרה זה, הכנה לפגישת בן הזוג לחיים – יכול להתרחש שינוי משמעותי. הדרך הטובה ביותר לזהות תחומים הדורשים עבודה עצמית לצורך שינוי ושיפור, כמו גם ליישום שינויים אלה, היא ללמוד תורה ולעשות חשבון נפש. כשאנו קוראים או שומעים על חכמים גדולים ומנהיגים יהודים דגולים ועל הליכותיהם, הדבר יכול לשמש השראה וחומר מחשבה לכולנו. בנוסף לכך, בילוי זמן רב עם אנשים שאנו מכבדים ומעריכים יסייעו לשינוי רגשותינו והגישות שלנו.

אל ייאוש

קל מאוד להרגיש מדוכאים לאחר תקופה ארוכה של פגישות שלא הובילו למערכת היחסים המיוחלת. רגשות אלו עלולים להחמיר כשכל החברים שלנו מתארסים ומתחתנים.

הדבר החשוב ביותר שאתם יכולים לעשות בשלב הייאוש הוא להילחם ברגשות הדכדוך, להישאר אופטימיים ולפנות לא-לוהים לעזרה. חשוב לזכור שבנישואין יש שלושה שותפים, לא שניים: הגבר, האישה וא-לוהים. שותפות זו קיימת גם בתהליך ההיכרויות, עוד לפני שבני הזוג המיועדים נפגשים.

מלבד הדבקות במחשבה שהאדם המתאים בוא יבוא בקרוב, כדאי לכם לנסות לעזור לאחרים למצוא את בני זוגם. הרב פסח קראהן מספר על איש שהיה מוטרד מאוד כשבתו לא הצליחה למצוא שידוך. האיש ידע כמה נהדרת בתו ולא יכול היה לשאת את סבלה, כשפגישה אחר פגישה נחלה כישלון חרוץ.

כתוצאה מכך, החליט אדם זה לרשום את שמות כל הרווקים והרווקות שהכיר וניסה להתחיל לשדך שידוכים. מספר חודשים לאחר שהחל בפרוייקט זה, פגשה בתו את בן זוגה. הרב קראהן מסביר שהוא יודע שזה סיפור אמיתי – מכיוון שהוא עצמו אותו האב.

אם אנו מתפללים ומשקיעים מאמץ כדי לעזור קודם לאחרים, ייענו גם תפילותינו. יחד עם זאת, עליכם לפעול ולהתפלל בכנות למען אחרים, בלי ציפייה לקבל תמורה.

אחד הדברים הפחות-מושכים הוא לראות מישהו מדוכא. לכן, חיוני (גם אם קשה מאוד) להישאר חיוביים ואופטימיים – ויהי מה – ולא לאפשר לדכדוך לעמוד בדרככם.

צריך רק אחד

דרך אחת להישאר אופטימיים היא להזכיר לעצמכם שאתם צריכים רק אדם אחד, כדי שהכל יסתדר. אינכם מחפשים עשרה בני זוג מתאימים, רק אחד. לפני כל פגישה, אמרו בקול, "אולי זה האדם הנכון בשבילי". אתם עלולים לחשוש לעשות זאת פן תתאכזבו, אבל חיוני לשמור על אמונה ואמון בכך שא-לוהים רוצה לתת את כל העזרה הדרושה לכם כדי לממש את מלוא הפוטנציאל שלכם. בכל פעם שמצב רוחכם מתדרדר, היזכרו באינספור הסיפורים על אנשים שפגשו את בני זוגם ברגע הכי פחות צפוי ובמקום הכי פחות סביר.

נצלו את התקופה הזו

לרווקים יש הזדמנויות רבות לצמיחה אישית ולסיפוק. במקום להתייחס לתקופה זו כאל מצב ביש מזל, אתם יכולים לקפוץ על ההזדמנות בשתי ידיים ולנצל אותה במלואה. עכשיו הוא הזמן שבו תוכלו ללמוד כל מה שאתם רוצים, לטייל או לעשות דברים אחרים שלא יתאפשרו לכם בהכרח כשתהיו נשואים.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן