רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

מאמרים

10 מיתוסים נבחרים בהיכרויות, חלק א'

כ״ב בתמוז ה׳תשע״ג כ״ב בתמוז ה׳תשע״ג 30/06/2013 | מאת צבי נייטינגייל

אל תאמינו למיתוסים והאגדות הנפוצים בעולם ההיכרויות.

1. ככל שתהיו יותר זמינים, כך יגדלו הסיכויים שלכם למצוא את האדם הנכון.

לא מדויק, ולמעשה יתכן שדווקא ההיפך הוא הנכון. אנשים יותר מעריכים דברים שלא קל להשיג. זהב ויהלומים יקרים בגלל שהם נדירים. אז אל תצאו עם כל מי שהספרית של אמא שלכם מציעה. הכינו קצת שיעורי בית כדי לוודא שאותו בחור או עלמה נמצאים בכיוון שלכם (ובבקשה(!) אל תספרו לכל העולם בפייסבוק מה אתם עושים בכל רגע בחיים. את רוב האנשים זה לא מעניין, וזה פשוט גורם לכם להיראות מטופשים ו/או חסרי ביטחון). לכו על איכות, לא על כמות. אל תיראו בעצמכם סחורה שצריכים לפרסם כמה שיותר, כדי שיקנו אותה.

2. ככל שתצאו יותר זמן ככה תכירו טוב יותר אחד את השני.

יש שלב שבו "עיקרון פחיתות התשואה" מהעולם הכלכלי, נכנס לתמונה. תמיד כואב לי לשמוע על זוג שיוצא שנתיים, שלוש או יותר. אני נזכר במקרה של זוג שסיפר לי שהם יוצאים כבר המון זמן. שאלתי אותם, "מה עוד אתם צריכים לברר זה על זה כדי שתוכלו להחליט?" הם נפרדו זמן קצר אחר כך (בסופו של דבר הוא מצא מישהי אחרת והוא נשוי באושר; לא יודע מה קרה איתה).

אם אינכם מתגוררים במרחק רב זה מזה, תוך 3-6 חודשים יוכל כל אחד מכם לאסוף די מידע, כדי לדעת אם תוכלו לבנות יחד חיים מאושרים או לא. זה לא אומר שאתם חייבים להתחתן מיד, אלא רק שאם אתם יוצאים בצורה אקטיבית ונכונה – אתם יכולים להכיר די מהר את בן הזוג בצורה טובה. כשאני מדבר על 'היכרות אקטיבית' אני מתכוון שלא תיפגשו רק בשביל הכיף או סתם תשבו יחד בבית קפה, אלא תעשו דברים שיאפשרו לכם לראות את בן/בת הזוג שלכם במצבי חיים אמיתיים, כדי שתוכלו להעריך נכון את אישיותו ולראות מה 'עושה לו' את זה.

במיתוס הזה נכללת גם האמונה שמגורים משותפים יספקו לנו הבנה אמיתית יותר של בן/בת הזוג. המטרה שלכם אינה לבחון כל פרט ופרט בבן זוגכם. למעשה, בחינה כזאת רק תספק לכם המון סיבות מדוע לא להתחתן איתו או איתה. כפי שאומרת הרבנית הלר, בהתחשב בעובדה שלכל אדם יש חסרונות ושהתופעה הזאת טבועה בכל בני האדם, כשאתם מחליטים עם מי להתחתן, אתם למעשה מחליטים עם אילו תכונות שליליות אתם מעדיפים לחיות במשך שארית חייכם.

אז אל תחשבו שאתם צריכים לצאת שנים על גבי שנים כדי להיות בטוחים באלף אחוז שזה בן הזוג האידיאלי שלכם, אלא עשו מה שצריך כדי לאפשר לעצמכם לראות את טבעו ואישיותו האמיתיים של בן/בת זוגכם.

3. כל הגברים או הנשים הם... (מלאו את החסר).

נסו לא לקנות ברגעי תסכול את תובנות "חכמת החיים בשקל" האלו. פעמים רבות אני שומע רווקים (או רווקות) מתלוננים שמה שמעניין את כל הבחורים/הבחורות זה רק... (מראה חיצוני, מעמד חברתי, מעמד כלכלי, המכונית שלו וכו...). אתם לא מתחתנים עם כל המגדר, אלא רק עם אדם אחד. אז נא לשכוח מהכללות וסטריאוטיפים ולהמשיך לחפש את האדם שמתאים לכם.

4. החכמים, היפים והמצליחים ביותר מתחתנים ראשונים.

לא נכון. רק תסתכלו סביבכם ומיד תראו שזה לא המצב. אני מכיר המון אנשים שבאמת אין לי שום מושג למה הם עדיין רווקים. הם נראים כל כך מוצלחים – פיקחים, מבוססים, יפים, בעלי אופי נפלא. ולעומת זאת יש גם את הטיפוסים האלה, שאולי בתרבות הפופולארית היו קוראים להם "לוזרים", ובכל זאת הם נשואים באושר ועושר עד עצם היום הזה. לכל סיר יש מכסה, אז אל תשוו את עצמכם לאף אחד; זאת לא תחרות.

5. יש רק "נשמה תאומה" אחת שבאמת מתאימה לי.

הגמרא אומרת שארבעים יום טרם יצירת הולד יוצאת בת קול ומכריזה בת פלוני לפלוני. ובאמת, יש מישהו שמתאים בדיוק בשבילך. אבל מכיוון שאין אפליקציה למציאת הנשמה התאומה, יתכן שלעולם לא נוכל לדעת מיהי בדיוק. תמיד מדאיג אותי לשמוע זוגות המתארים את רשימת צירופי המקרים שהובילו אותם להאמין שהם המיועדים זה לזה. עדיף לבחון את כל צירופי המקרים האלה רק במבט לאחור, אחרי שאתם נשואים באושר, ולא להשתמש בהם במשך תהליך ההחלטה.

אם כבר מצאתם את בן הזוג שלכם, אנא העבירו את המאמר למישהו שעדיין מחפש.

הקליקו כאן כדי לקרא את מאמר ההמשך – 10 מיתוסים נבחרים בהיכרויות, חלק ב'.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן