רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

שאלה 87: שיקולים אינטימיים

י״א באייר ה׳תשס״ז י״א באייר ה׳תשס״ז 29/04/2007 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

החיפוש אחר בן זוג שנמנע ממגע גופני לפני הנישואין.

רוזי ושרי היקרות,

אני בת 24 ומחפשת קשר רציני שיוביל לנישואין. עם זאת, אני מתקשה למצוא מישהו שיעמוד בסטנדרטים שלי. אחד הקריטריונים החשובים לי הוא שאני מחפשת גבר שלא קיים יחסי מין עם מישהי אחרת. אני מאמינה שיש לשמור את האינטימיות הגופנית לנישואין.

שוחחתי על נושא זה עם משפחתי ועם חברים והם חושבים שאני לא מציאותית. האם זה לא הגיוני לצפות שאוכל למצוא גבר בגילי שנמנע ממגע גופני לפני הנישואין?

ה.

ה. היקרה,

אנו שותפות לאמונתך שחשוב לשמור את האינטימיות הגופנית לנישואין. דעתנו מתבססת על ההלכה היהודית וכן על תפיסתנו את היחסים הגופניים כמספקים ביותר כשהם מתפתחים במסגרת איחוד אוהב בו שני בני הזוג מחויבים זה לזה.

בה בעת, במשך השנים בהן עבדנו עם רווקים, למדנו כי ייתכן שמישהו שעשוי מאוד להתאים לך כבן זוג, לא יענה בדיוק על כל הקריטריונים שאת מחפשת. פעמים רבות, אותם קריטריונים "חסרים" אינם קשורים לאיכות היחסים שתתפתח בין שני בני הזוג או לסבירות שיהיו להם נישואין טובים. ראינו גברים רבים ונשים רבות שמתקשים למצוא את האדם הנכון כיוון שהם מסרבים להגמיש סטנדרטים שאינם קריטיים להצלחת מערכת היחסים העתידית שלהם.

אנו מבינות באופן מלא את דאגותייך. בשום אופן איננו מעודדות מגע גופני מחוץ למסגרת הנישואין!

כפי שכותב הרב נוח וינברג:

היהדות מגדירה נישואין כ"מציאת החצי השני". בנישואין, שני אנשים הופכים להיות ישות אחת ומשלימים זה את זה. הכמיהה לאינטימיות היא למעשה ביטוי של הכמיהה להיות מאוחדים עם "החצי השני" שלנו. באמצעות מערכת היחסים, אנו מבטאים אחדות זו.

מחוץ לנישואין, אינטימיות גופנית היא בסופו של דבר מתסכלת, כיוון שלעולם לא ניתן להשיג אחדות מלאה. ללא המחויבות המתלווה לנישואין, האפשרות של עזיבת מערכת היחסים נשארת תמיד פתוחה. כתוצאה מכך, דרגת החיבור בין בני הזוג נקלעת למבוי סתום. בסופו של דבר, התסכול משתלט והיחסים נשחקים מבסיסם.

אולם יש משהו שהיינו רוצות שתשקלי. כיום יש יותר ויותר אנשים שבחרו בשלב מאוחר יותר בחייהם, "לחכות עד אחרי הנישואין". הם בחרו לעשות זאת כיוון שהניסיון לימד אותם שיחסי מין ללא מחויבות רגשית אינם מספקים אותם. אחרים מאמצים התנהגות זו כחלק מהפיכתם לדתיים יותר. איננו מאמינות שמישהו שלמד לאמץ את השקפת העולם שלך כתוצאה מהניסיון צריך להיות פחות "ראוי" ממישהו שהחזיק בהשקפת עולם זו לאורך כל הדרך. למעשה, הרעיון של חזרה בתשובה – שינוי לטובה – מבוסס על ההתבוננות באדם לפי מי שהוא כיום, במקום לפי מעשיו בעבר.

עצתנו לך היא להבהיר לעצמך מהן תכונות האופי שחשוב לך באמת שיהיו לבעלך לעתיד ולהתמקד בהן בתהליך החיפוש.

אנו מקוות שדברינו סייעו לך ומאחלות לך הצלחה רבה.

רוזי ושרי

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן