רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

שאלה 66: חרדת אירוסין

ה׳ באב ה׳תשס״ו ה׳ באב ה׳תשס״ו 30/07/2006 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

היא מאורסת וסובלת מהתקפי חרדה יומיומיים. האם תצליח להגיע לחופה מבלי לאבד את שפיות דעתה?

רוזי ושרי היקרות,

לאחרונה התארסתי עם בחור נהדר. כל כך רציתי להתארס אתו, שהשבועות האחרונים של ההיכרות שלנו היו פשוט עינוי. הלכנו לפגוש את המשפחה שלי, אחר כך את שלו. ואז הוא הציע לי נישואין ואמרתי כן!

תוך שלושה ימים מהאירוסין, מצאתי את עצמי סובלת מהתקפי חרדה נוראים. הם עקביים למדי ומתרחשים מספר פעמים ביום.

אני חושבת שהארוס שלי הוא גבר מדהים. אני בפירוש יכולה לומר שאני אוהבת אותו. קראתי ספרים בנושא ההיכרויות והוא עומד בכל הקריטריונים. הזמן היחיד שבו אין לי התקפי חרדה הוא כשאני נמצאת אתו.

אינני יודעת מה לא בסדר אתי. ביליתי את שש השנים האחרונות בהיכרויות מתוך מטרה אחת ויחידה: להתחתן. כעת, כשאני כל כך קרובה להשגת המטרה, אני מגלה שאני אחוזת אימה מנישואין. חברותיי (הנשואות) כולן אומרות שזה נורמלי, אבל יש לי הרגשה שרוב האנשים נבהלים פעם או פעמיים, ולא פעמיים ביום!

אני רוצה לציין שתי עובדות חשובות נוספות: ביטלתי אירוסין לפני שנתיים. רוב האנשים שכחו מזה, אבל זה בהחלט פגע בי. כמו כן, אבי נפטר בשנה שעברה וארוסי ואני עורכים חתונה זו על חשבוננו (מבחינה כלכלית).

עדיין לא סיפרתי לחבריי שאני עומדת להתחתן, כי אני ממשיכה להיות מוטרדת מההרגשה מבשרת הרעות שלא נחזיק מעמד עד אז. אני רוצה להינשא לגבר הזה, אבל החודשים הקרובים עד החתונה יהיו עינוי אם התקפי החרדה האלה ימשיכו לקרות מדי יום.

אעריך מאוד את מחשבותיכן או עצותיכן בעניין.

ר.

ר. היקרה,

קודם כל, מזל טוב לרגל אירוסייך! ארוסך נשמע נפלא וממה שאת כותבת, נשמע שהוא האדם הנכון עבורך, עמו תוכלי לבלות את חייך.

אנו שמחות שפנית אלינו לעזרה בנוגע לחרדה שאת חשה, ואנו מקוות שהצעותינו יסייעו לך להתמודד עמה עד לחתונה. מניסיוננו, התקפי חרדה אלו לא ייעלמו לחלוטין עד לאחר שתינשאי – אבל ברגע שתגיעי לאותה נקודה, לא תאמיני כמה רגועה תהיי!

עלייך לחשוב על רמות חרדה גבוהות אלו כעל שפעת קשה: את מרגישה נורא בזמן שאת חולה, אבל את יודעת שברגע שהמחלה תחלוף, תחזרי למסלול חייך.

אדם שחולה בשפעת יכול לעשות מספר דברים כדי להקל את הסימפטומים ולמזער את תחושת אי הנוחות, וכמותו, גם את יכולה לאמץ מספר אסטרטגיות שיעזרו לך לצמצם את תדירות התקפי החרדה שלך ואת עוצמתם. אבל לפני שנגיע לכך, נציע לך לאמץ "מנטרה" שתוכלי לשנן לעצמך במהלך תקופת אירוסייך. לא יקשה עלייך לעשות זאת, מכיוון שאת יודעת שארוסך בחור מצוין ויש לך מספיק תובנה כדי להבין שהחרדה שלך לגמרי לא קשורה למה ששניכם בניתם ביחד.

למעשה, תובנה זו סייעה לך להבין שהאירוסין הקודמים שלך ומותו של אביך, משחקים תפקיד משמעותי באי הנוחות שאת מרגישה כעת. קרוב לוודאי שהעובדה שיש לך רגשות מעורבים לגבי חתונה בהיעדרו של אביך היא הגורם המשמעותי כאן. נכון, הלחצים הכלכליים משחקים גם הם תפקיד חשוב. עלייך לזכור כל זאת ולהרגיע את עצמך. הנה המנטרה שאנו מציעות:

"אני יודעת שהפחדים האלה יחלפו ברגע שנתחתן. אני יודעת שאנחנו מתאימים ושיהיו לנו חיים נהדרים ביחד".

(דרך אגב, את בהחלט לא האדם היחיד שסובל ממספר התקפי חרדה בכל יום. ראינו תופעה זו אצל מספר אנשים שבדומה לך, היו מאורסים לבני זוג מתאימים ביותר והיו חרדים בגלל דברים שלא היו קשורים כלל לאיכות הקשר. אנו שמחות לדווח לך כי כולם נרגעו וחזרו לעצמם לאחר החתונה, וכעת הם נשואים באושר).

כעת נתייחס לדרכים להקלת החרדה שאת חשה. אם עדיין לא מצאת חברה טובה או קרובת משפחה אחת או שתיים, שבעצמה נשואה ויכולה לשמש לך כתומכת, מעודדת ואוזן קשבת, רצוי שתעשי זאת כעת (אם את חוששת שהיא לא תבין מה את חווה, בקשי ממנה לקרוא מכתב זה). עצם התמיכה של חברה שמבינה אותך ומאפשרת לך לבטא את מה שאת מרגישה, מישהי שתרגיע אותך שהכל יהיה בסדר, תסייע לך מאוד.

פעילות גופנית גורמת לשחרור אנדורפינים בגוף והם עוזרים לשיפור מצב הרוח ולהפגת החרדה.

אנו גם ממליצות בחום להתחיל בפעילות גופנית ולהתמיד בה מדי יום, או בתדירות של 5 פעמים בשבוע לפחות. יהיה לך קל יותר אם הדבר יהפוך לחלק משיגרת יומך. החליטי על חצי שעה ביום שאת מקדישה לנושא. את יכולה לבצע פעילויות שונות מדי יום – הליכה מהירה מספר פעמים בשבוע, קלטת אירובית עוד פעמיים, שחייה, ריקוד (תרגול טוב לקראת החתונה!) או כל ספורט אחר. פעילות גופנית גורמת לשחרור אנדורפינים בגוף, והם עוזרים לשיפור מצב הרוח ולהפגת החרדה. דבר זה לבדו יעזור להפחתת חומרת הסימפטומים שלך.

הצעה חשובה נוספת היא שעלייך לבנות לעצמך סדר יום. כשאת מרגישה לחוצה או חרֵדה, תפיקי תועלת רבה משיגרה קבועה המחולקת לעבודה, שעות פנאי, עניינים שברוח והכנות לחתונה. אם את אדם שמרגיש רגוע יותר כשיש לו לוח זמנים מסודר, הכיני לוח זמנים שבועי של הדברים שעלייך לעשות כדי להתכונן לחתונה וסמני את כל המשימות שהשלמת ככל שאת מתקדמת.

ואם מדברים על הכנות לחתונה, יש לנו שתי הצעות הכרחיות. לאחר שתבצעי אותן, הן ייראו לך כמו הצלת חיים. הראשונה, היא לקצר את תקופת האירוסין שלכם ככל האפשר. ככל שהאירוסין יהיו ארוכים יותר, כך יימשכו הסימפטומים זמן רב יותר. חשבי על תקופת אירוסין קצרה כעל התרופה למחלה זו. היא תקצר את תקופת החרדה.

ההצעה ההכרחית הנוספת, היא להאציל סמכויות בנוגע להכנות לחתונה (במידת האפשר) לחברים ובני משפחה, כולל ארוסך ובני משפחתו. עגלי כמה פינות למען השפיות – לדוגמא, בקשי מחבר או חברה שיארגנו למענך רשימה של האורחים לחתונה משני הצדדים ובקשי ממנו/ה להדפיס את הכתובות על המעטפות, במקום לכתוב אותן ביד. בקשי מאחרים לעזור עם דברים כגון סידור הפרחים, אישורי השתתפות, קבלת המלצות על אולמות אירועים, צלמים ותקליטנים, בחירת תפריט וכן הלאה.

כמו כן, במקום לדאוג לכך שתהיה לכם דירה מסודרת לחלוטין לפני החתונה, פשוט התמקדו בהשגת מספר דברים בסיסיים. אחרי החתונה, תוכלו את ובעלך הטרי ליהנות ביחד מרכישת רהיטים ואביזרים לביתכם החדש, ועכשיו תרגישי הרבה פחות לחוצה מכיוון שלא יהיה עלייך לארגן את הכל.

עצות אלו יסייעו לך ללא ספק לשרוד את תקופת האירוסין שלך. פשוט זכרי את המנטרה: "בתום תקופת האירוסין, לי ולארוסי יהיו חיים נהדרים ביחד".

כעת, התקשרי לחברייך לבשר להם על החתונה המתקרבת!

מיטב האיחולים לעתיד נפלא,

רוזי ושרי

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן