רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

בוגר יותר וחכם יותר?

ט״ז באייר ה׳תשס״ו ט״ז באייר ה׳תשס״ו 14/05/2006 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

הוא מעדיף לצאת עם נשים שגילן מחצית מגילו. האם יש לו סיבה לשנות גישה?

רוזי ושרי היקרות,

אני רווק בן 47 ולמרות שזה נשמע זקן לאנשים רבים, אני לא מרגיש זקן. בעצם, אני עדיין נמשך לאותו סוג של נשים שתמיד עורר את ענייני – נשים בסוף שנות העשרים או בתחילת שנות השלושים לחייהן.

יש לי הצעות רבות (יותר מכפי שאני יכול להיענות להן) לצאת עם נשים שקרובות יותר לגילי, אבל אני לא יכול להתגבר על העובדה שאני באמת רוצה להיפגש עם נשים צעירות יותר. כולם אומרים לי שאני לא מציאותי, אבל מדי פעם אני שומע על אישה צעירה שמתאהבת ונישאת לגבר מבוגר יותר. האם אני טועה כשאני ממשיך לקוות שהדבר יקרה לי?

ג.

ג. היקר,

בפנייתך אלינו לעצה, אתה מחפש הערכה אובייקטיבית של מצבך. זר המתבונן על מצבך מבחוץ היה אומר, "אני יכול להבין מדוע אתה רוצה לצאת עם נשים צעירות ויפות. אבל מה יכולה אישה בת 28 לרצות בגבר שהוא מבוגר דיו להיות אביה?"

מעטות הן הנשים המחפשות את הנפש התאומה שלהן בגבר שגילו כפול משלהן. רובנו מחפשים בני זוג שחוויותיהם, סגנון חייהם וציפיותיהם תואמות ומתאימות לשלנו. למען האמת, קשה למצוא "התאמה" כזו כשבני הזוג מגיעים מדור אחר (כן, אתה שייך לדור אחר בעיני הנשים שמעניינות אותך) ומסיבה זו רוב הרווקים המבוגרים מגבילים את טווח החיפוש שלהם לבני זוג שקרובים יותר לגילם.

רוב הנשים הצעירות הנמשכות לגברים מבוגרים יותר מחפשות דמויות אב חלופיות, בגרות שתאזן את חוסר הביטחון שלהן, או מישהו בעל אמצעים שידאג להן מבחינה כלכלית תמורת יחסים או אהבה ("Sugar Daddy"). רבים מהנישואין בין נשים צעירות לגברים מבוגרים הם אוהבים ומוצלחים, אבל זוגות שהפער בגילאים ביניהם הוא 20 עד 25 שנה הם נדירים למדי. קשה לשמור על מערכת יחסים ארוכת-טווח כשהמטרות של כל אחד מבני הזוג שונות מאוד. האישה הצעירה עשויה לרצות להשלים את השכלתה, לגבש את שאיפותיה, לבנות קריירה ורק בסופו של דבר, להקים משפחה. הגבר המבוגר יותר אינו מעוניין להשקיע זמן ואנרגיה בבניית חייו; הוא כבר עשה זאת וכעת ברצונו לקצור את הפירות. אם הוא אכן רוצה משפחה, קרוב לוודאי שלא ירצה לדחות את הפיכתו לאב.

גם אם בני הזוג מסוגלים להסכים על סגנון חיים המקובל על שניהם, הם עלולים להיתקל באתגרים נוספים ככל שהאישה מתבגרת וצוברת ביטחון עצמי, כי הדבר עלול להפר את האיזון ביניהם ככל שהיא נעשית אסרטיבית יותר.

אם האישה נמשכת לגבר מבוסס ומבוגר יותר בגלל היתרונות החומריים שהוא יכול לספק, ייתכן שלא תיצור קשר רגשי קרוב עם בעלה. סוג זה של נישואין רגיש למספר רב של לחצים ועלול להיפגע לאחר שהחידוש שבעניין יתפוגג.

אתה אומר שיש לך הזדמנויות רבות לפגוש נשים קרובות יותר לגילך. זוהי האוכלוסייה שבה טובים סיכוייך למצוא מישהי שתחומי העניין שלה, מטרותיה וסגנון חייה תואמים לשלך. שאל את עצמך מדוע יש לך העדפה כה חזקה לאותו סוג של נשים שאליהן נמשכת גם לפני 25 שנה. האם אתה חושב שחיזור אחרי מישהי קרובה יותר לגילך הוא הודאה שכבר אינך כה צעיר? האם אתה מוטרד מכך שאישה בשנות ה-40 או ה-50 לחייה אינה יכולה להיות בעלת אותו מראה צעיר שיש לך? אולי אתה רוצה שהחברים בני גילך יקנאו בך? האם קשר עם אישה צעירה מהווה עבורך סמל לאון וגבריות? האם אתה חושש שנישואין למישהי בגילך פירושם שלא יהיו לך ילדים?

אם אתה מודאג מהתדמית שלך, הרי שאתה פועל מהסיבות הלא נכונות.

כעת הבט בתשובותיך. אם אתה מודאג מהתדמית שלך, הרי שאתה פועל מהסיבות הלא נכונות. אם לא תשנה את נקודת המבט שלך, לעולם לא תוכל לקיים מערכת יחסים שתוביל לנישואין. יתרה מזאת: ככל שהזמן יתקדם, תתקשה יותר ויותר למצוא נשים שיסכימו לצאת אתך.

אם אתה מעוניין בנישואין כהזדמנות להביא ילדים לעולם ולגדלם, זכור שאין ערבויות לכך שאישה בת 25 יכולה ללדת ילדים וכי הרפואה כיום מגדילה את הסבירות לכך שנשים רבות יותר בשנות ה-40 לחייהן יוכלו ליהנות מאמהות.

אם אתה מודאג שלא תוכל למצוא נפש תאומה בקרב בנות גילך שתהיה בעלת השקפה צעירה על החיים כפי שיש לך, שאל את עצמך אם אי פעם נתת לעצמך הזדמנות אמיתית להכיר אחת מאותן נשים "מבוגרות" יותר, שמכריך ניסו להכיר לך. רוב הסיכויים שהיית כה מאוכזב מגילה, שלא עשית מאמץ לנסות ליהנות מחברת האישה שעמך ולהכירה בהדרגה, תהליך שעשוי להימשך מספר פגישות כשלעצמו.

אנו מציעות לך לשנות את סדר העדיפויות שלך ולהתמקד בהיכרות עם מישהי שתחומי העניין שלה ומטרותיה תואמים לשלך. כששניכם נמצאים ביחד, התמקד בהנאה מהערב ובהעמקת ההיכרות עמה. תן לעצמך מספר פגישות לפני שתחליט אם יש לכם מספיק במשותף כדי להמשיך בהיכרות. ייתכן שתהיה לך הפתעה נעימה.

רוזי ושרי

 

 

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן