רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

למה הוא לא מתקשר?

ו׳ בשבט ה׳תשס״ה ו׳ בשבט ה׳תשס״ה 16/01/2005 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

אחרי פגישה אחת, הבחורים לעולם לא מתקשרים שוב. האם זה בגלל המשקל – או בגלל מסר עמוק יותר שהיא משדרת?

רוזי ושרי היקרות,

אני רווקה מצליחה בת 34. אני סובלת מעודף משקל ואני מבינה שרוב הבחורים לא מעונינים להכיר אישה עם עודף משקל, למרות כל הדברים הנהדרים שיש לי להציע.

נקודה מסוימת אינה ברורה לי: לפעמים אני יוצאת עם בחורים, שנאמר להם מראש שיש לי עודף משקל. אחרי הפגישה הם אומרים לי שהם נהנו ואז אני לא שומעת מהם יותר. ברור שעניין המשקל הטריד אותם. אז למה הם הסכימו לצאת אתי מלכתחילה? האם הם פשוט חיפשו הזדמנות לסרב למישהי?

אני גם לא מבינה, מדוע בחורים אומרים שהם יתקשרו ואז לא עושים זאת. היה עדיף אם הם היו אומרים, "שמחתי להכיר אותך, שלום". במקום לומר שהם יתקשרו כשהם לא מתכוונים לזה באמת.

אני ממש מבולבלת.

תודה על עצתכן בנושא.

א.

א. היקרה,

תודה על מכתבך. אנו יודעות כמה מתוסכלת את בוודאי לשמוע את המשפט "אני אתקשר אלייך", ולחשוד שהוא אינו אמיתי. גברים אינם מבינים שנשים מפתחות ציפיות כשהן שומעות מילים אלה. לחלופין, אם הם מבינים זאת, הם אינם יודעים כיצד להיות מנומסים מבלי לפגוע, כיוון שבעצם הם לא מעונינים להיפגש שוב עם אותה אישה. האמיני או לא, גם גברים כתבו לנו ושאלו מה עליהם לומר בסוף פגישה כזו (ראי עצה 29). אנו מסכימות עם הצעתך לגבי מה שעליהם לומר.

למרות זאת, תוכלי להפיק תועלת רבה מכך שתדעי מדוע אינך זוכה בדרך כלל להזמנה לפגישה שנייה. איננו חושבות שבני הזוג שלך דוחים אותך בגלל משקלך. ישנם גברים שאינם מתנגדים לכמה קילוגרמים עודפים ואנו מוכנות להמר על כך שרוב הגברים שיצאו עמך שייכים לקבוצה זו. כמו כן, איננו סבורות שבני הזוג האלה נפגשו אתך רק כדי שתהיה להם הזדמנות לסרב למישהי. זירת ההיכרויות אינה פשוטה לגברים, בדיוק כפי שהיא לא פשוטה לנשים, כך שרוב הגברים לא רוצים לבזבז את זמנם בפגישה עם מישהי, אלא אם כן הם מאמינים שהיא עשויה להיות מתאימה.

הגיע הזמן לשקול את האפשרות שיש משהו בהתנהגותך שמרחיק אותם ממך.

קיימות מספר סיבות אפשריות מדוע גברים אינם מתקשרים אלייך פעם שנייה. גברים רבים מותנים לצפות ל"קליק" מיידי וכשהם לא מרגישים אותו, הם ממשיכים הלאה. זו לא דרך טובה להכיר אנשים, אולם אנשים חוזרים על טעות זו שוב ושוב וזה חלק מהמציאות בחברה המערבית. לכן, אם את מגלה שרוב הזמן גברים לא מזמינים אותך לפגישה נוספת, הגיע הזמן לשקול את האפשרות שיש משהו בהתנהגותך שמרחיק אותם ממך.

אנו חשות בטון סמוי של פגיעה במכתבך. את עשויה להיות מופתעת לגלות כמה שקופה הרגשה זו לאחרים, גם אם את חושבת שאת מסתירה אותה היטב. ייתכן שאינך מודעת לאי הנוחות שמסר סמוי זה גורם לאחרים להרגיש. אולם, גם אם את לא מבטאת את הפגיעה שלך באופן בלתי מודע, ייתכן שאת עושה משהו אחר שמחבל בפגישה, מבלי לשים לב לכך.

לאחר שורה של פגישות בלתי מוצלחות, אנשים רבים חווים רגשות שליליים ומתחילים לפקפק בעצמם. אולם יש דרך לשבור דפוס זה. הצעד הראשון הוא לזהות את הרגשות וההתנהגויות שאת עשויה להקרין כשאת נמצאת בפגישה. לשם כך, תוכלי לרשום את המחשבות שהיו לך במהלך הפגישה ולאחר מכן, לעבור עליהן עם חברה קרובה, שתוכל לשפוך אור על הדרך בה את מקרינה את רגשותייך השליליים בזמן הפגישה.

השלב הבא הוא לקבל את הרגשות שלך כנורמליים ולהכיר בזכותך להרגיש אותם. באותו זמן, רצוי שתרגישי טוב עם עצמך, כיוון שחשוב מאוד שאנשים יאזנו בין רגשותיהם השליליים והחיוביים. אנו תוהות אם את עושה מספיק למען עצמך, על ידי הבעת היצירתיות שלך ועיסוק בתחומי עניין שונים, כגון הרצאות, קורסי העשרה, התנדבות בקהילה ופעילות אחרת שתעשיר אותך מבחינה רגשית ואינטלקטואלית.

לפגישות העתידיות, אנו ממליצות שתגייסי את עזרתה של חברה קרובה נשואה, שתשמש לך מעין מדריכה. מצאנו שהתמיכה הרגשית, העצות והפרספקטיבה של חבר טוב, בעיקר אחד שכבר נשוי בעצמו, הן עזרה יקרת ערך, כמעט עבור כל רווק או רווקה בשנות ה-30 לחייהם.

עלייך לשקול דבר אחד נוסף וקשה לנו מאוד לכתוב זאת, כיוון שאנו יודעות כי מדובר בנושא מורכב ביותר עבור כל אדם הנאבק בעודף משקל. יש אנשים שאינם מתנגדים להכיר בני זוג הסובלים מעודף משקל לא גדול, ויש כאלה הנמשכים לגוף מלא וכבד יותר, אולם אדם הסובל מעודף משקל משמעותי יתקשה מאוד למצוא בן זוג. איננו יכולות לומר לאיש להפחית ממשקלו – זהו עניין אישי ביותר. עם זאת, כשנאמר לאדם שבן/בת הזוג שהוא עומד לפגוש סובל מעודף משקל, הוא יצפה למישהו בעל עודף משקל של 10, 15 ואפילו 20 ק"ג. אם עודף המשקל של בן/בת הזוג גדול הרבה יותר, כדאי ליידע אותו על כך מראש, כדי שיוכל להחליט אם הוא עדיין רוצה להכיר את אותו אדם. אחרת, למרות שכוונתם של האנשים שהכירו בין שני הצדדים הייתה טובה, מתוך תקווה שיהיה ביניהם "קליק" שיגבר על נושא המשקל, לרוב הדבר אינו קורה ובסופו של דבר, מישהו נפגע.

אנו מקוות שדברינו היו לך לעזר ומאחלות לך הצלחה רבה.

רוזי ושרי.

 

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן