רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

מספיקה לי פגישה אחת

כ״ט בכסלו ה׳תשס״ה כ״ט בכסלו ה׳תשס״ה 12/12/2004 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

פגישה אחת מספיקה לו כדי להחליט. אבל מהי הדרך הטובה ביותר לומר לה זאת?

רוזי ושרי היקרות,

אני יוצא מדי פעם לדייטים ומחשיב את עצמי בר מזל לפגוש כל כך הרבה נשים נהדרות. עם זאת, מסיבה כלשהי, בדרך כלל אני יכול לדעת מהר למדי אם אני מספיק מעונין בבחורה מבחינה רומנטית, כדי להזמין אותה לפגישה שנייה.

אבל, לעתים תכופות אני יוצא עם בחורה שאני מחבב מאוד ומרגיש שאין לי בה עניין רומנטי. כיצד אוכל להבהיר לה זאת? האם עליי לומר על כך משהו בסוף הפגישה? זה נראה לי דבר מאוד מביך לעשות בפעם הראשונה. האם עליי להימנע מלהחזיר לה טלפון? זה נראה קצת אכזרי, בעיקר אם באמת נהניתי וחשבתי שהבחורה נחמדה.

שאלתי ידידות רבות כיצד אמור הבחור לרמוז על חוסר עניין רומנטי ולמרבה הפלא, אני מקבל תשובות שונות מאוד. האם יש לכן המלצות? ומה אם אני מחבב את הבחורה, אך לא בתור בת זוג פוטנציאלית?

י.

י. היקר,

כשאינך רוצה לצאת לפגישה נוספת עם אישה, הדרך הטובה ביותר לסיים את הפגישה הראשונה ביניכם היא להודות לה על ערב מהנה ובזאת לסכם את העניין. אל תבטיח להתקשר – אחרת היא תחשוב שאתה מעוניין להמשיך להיפגש ותחכה לטלפון ממך. אל תיצור עמה קשר לאחר מספר ימים, מתוך ציפייה שהיא תקרא את מחשבותיך (כלומר, שהיא תבין שאינך מעונין בקשר רומנטי עמה), כיוון שהיא תחשוב שאתה רוצה להיפגש עמה שוב.

אם ההיכרות ביניכם נעשתה דרך צד שלישי, תוכל לבקש מאותו אדם להתקשר אליה ולמסור לה שאינך מעונין. בצורה כזו, האישה תזכה למחווה מנומסת של שיחת טלפון, מבלי שהדבר יגרום אי נוחות לאף אחד מכם.

לחלופין, תמיד תוכל להתקשר אליה בזמן שאתה יודע שאינה נמצאת בבית, לדוגמא, בשעות הבוקר, בזמן שהיא בעבודה, ולהשאיר הודעה קצרה במשיבון: "נהניתי להכיר אותך אתמול, אבל אני לא חושב שזה מתאים. שיהיה לך בהצלחה. אני מאחל לך שתפגשי את האדם הנכון ושתהיו מאושרים ביחד".

כעת, היינו רוצות להתייחס לנושא בסיסי יותר הכרוך בהיכרויות.

התרבות שלנו התנתה אותנו, לצפות לניצוץ של עניין רומנטי בפעם הראשונה בה אנו נפגשים עם אדם חדש.

התרבות שלנו התנתה אותנו, לצפות לניצוץ של עניין רומנטי בפעם הראשונה בה אנו נפגשים עם אדם חדש. למען האמת, ניצוץ זה אינו עניין רומנטי אמיתי. מדובר בכימיה, פשוטו כמשמעו ובכל מקרה, תגובה כימית זו תכלה מעצמה. כולנו שומעים על זוגות שהרגישו חיבור מיידי זה לזה ונמצאים ביחד מאותו יום ואילך, אולם חיי הנישואין שלהם לא החזיקו מעמד בזכות אותה כימיה ראשונית. הם החזיקו מעמד, כיוון שהם השקיעו בבניית מערכת יחסים טובה. רוב האנשים שמרגישים משיכה מיידית זה לזו לעולם לא מגיעים לכך ונפרדים תוך פרק זמן זה או אחר.

ידוע לנו כי הדברים שאנו עומדות לומר לך כעת, מנוגדים לכל מה שלמדת לצפות לו מתחום ההיכרויות, אולם זוהי האמת: רוב הנישואים הטובים אינם מתחילים באותו ניצוץ – הם נבנים בהדרגה. פעמים רבות, הפגישה הראשונה עבור זוג כזה היא נעימה, אך לא מדהימה, ולפעמים היא אפילו בינונית ומטה. זה טבעי ביותר, כששני אנשים שבקושי מכירים זה את זה, עלולים להרגיש שלא בנוח. עם זאת, הפגישה השנייה טובה יותר ולאחר שלוש או ארבע פגישות, בני הזוג מרגישים שמשהו מתחיל להתפתח ביניהם.

אם אתה מעונין במערכת יחסים רצינית לקראת נישואין, היינו רוצות שתתן לעצמך הזדמנות נוספת להכיר בת זוג שנהנית מחברתה. צא לפגישה שנייה ואפילו שלישית או רביעית, כדי לראות איך מתפתחים העניינים. ייתכן שתמצא את עצמך נמשך לבת הזוג שלך (מבחינה רגשית וגופנית כאחד) יותר מכפי שהאמנת שתוכל, בהתבסס על הפגישה הראשונה. אם כך אכן יקרה, אנו מקוות שתתמקד בהעמקת הקשר ביניכם (במקום לתהות אם משהו טוב יותר יוכל להזדמן בדרכך).

אנו מקוות שעזרנו לך ומאחלות לך הצלחה רבה.

רוזי ושרי.

 

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן