רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

שאלה 27: התאמה מושלמת

ט״ו בכסלו ה׳תשס״ה ט״ו בכסלו ה׳תשס״ה 28/11/2004 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

היא סופר-וומן, אבל היא לא מצליחה למצוא את סופר-מן... השעון מתקתק והיא מתחילה לאבד את הסבלנות...

רוזי ושרי היקרות,

קראתי את עצה מספר 20 – "דילמת תולעת הספרים" והיא מאוד דיברה אלי. גם אני תולעת ספרים וגם אני מוטרדת שמא לא אמצא בן זוג מספיק אינטלקטואל לנישואין.

נראה שכל הגברים שאני פוגשת מתחלקים לשתי קבוצות: 1. אני יכולה לשוחח עמם שיחות נפלאות ולהרגיש שהם שווים לי מבחינה אינטלקטואלית או ש- 2. אני נמשכת אליהם מבחינה גופנית. נראה ששתי קבוצות אלה מוציאות זו את זו מכלל אפשרות! אני ממשיכה לצאת עם שני ה"סוגים" כיוון שאני עדיין חולמת על כך, שבסופו של דבר אמצא את הגבר ששייך לשתי הקבוצות גם יחד.

כיום אני כבר באמצע שנות השלושים של חיי ומרגישה שהשעון הביולוגי שלי מתקתק. אני גם פוחדת שאם אמשיך לחכות למר 1+2, אשאר רווקה עד ששנות הפוריות שלי יגיעו לקצן!

עליי לציין, שאינני מתייגת את עצמי כ"חנונית". אני יוצאת לעתים תכופות, אני פעילה מבחינה גופנית ובכושר טוב. רוב הגברים שאני יוצאת עמם ואשר נמצאים בכושר גופני טוב כמו שלי, לא קראו הרבה כמוני, אוהבים לצפות בטלוויזיה (אני לעולם לא צופה בטלוויזיה) ובקיצור, לא משכילים ביותר.

מצד שני, אני מאוד אוהבת לקרוא, עוקבת אחר פוליטיקה ועניינים ברומו של עולם, מלמדת שפה זרה ולומדת שפות אחרות. אפשר לומר, שאני "הסטודנטית הנצחית" האופיינית. הגברים עמם אני יכולה לשוחח שיחות מעניינות על מגוון נושאים ובאמת לחוות עמם שפה משותפת, נוטים לסבול מעודף משקל, להיות "בטטות" חסרות פעילות, בעלי מראה לא מושך וכאלה שאינם מבינים מדוע אני שוחה שני קילומטר ביום.

אני חוששת שאם אתחתן בסופו של דבר עם מישהו מקבוצה 1, תמיד אשתוקק לגבר עמו תהיה לי כימיה גופנית אמיתית ובסופו של דבר, ארגיש דחייה מאינטימיות גופנית עם בעלי. כשהייתי צעירה מאוד הייתי נשואה תקופה קצרה לגבר מאוד משכיל ואינטלקטואלי והנישואין הסתיימו מסיבה זו בדיוק!

מצד שני, כיצד אבחר בקבוצה 2 ואנשא לגבר שאינני רוצה אפילו לדבר עמו?! "הזקנים החכמים" אומרים תמיד, שנישואין הם בסופו של דבר שיחה אחת ארוכה, כך שכדאי לבחור את בן הזוג בקפידה.

הצילו!

נ.

נ. היקרה,

שתי קבוצות הגברים שאת מתארת אינן מוציאות זו את זו מכלל אפשרות. קיימים גברים רבים וטובים, שיש להם מגוון של תכונות ואנו יודעות בוודאות שלא כולם תפוסים!

בה בעת, ייתכן שכדאי לך לעבור על התכונות, שנראות לך חשובות בבן זוג, ולבדוק אם הקטגוריות שהגדרת אינן רבות או נוקשות מדי. לדוגמה, אמנם חשוב מאוד שתכבדי את האינטליגנציה של בן זוגך, אולם את עושה טעות שאנשים משכילים רבים נוטים לעשות. הם מתמקדים במציאת אדם שתחומי העניין האינטלקטואליים שלו זהים לשלהם, במקום לחפש פשוט אדם אינטליגנטי.

בן הזוג אינו חייב למלא כל צורך וצורך שלך. את יכולה למצוא סיפוק אינטלקטואלי גם אצל חברים ועמיתים לעבודה. איננו מכירות אף זוג נשוי שעושה הכל ביחד ושלשני בני הזוג יש בדיוק אותם תחומי עניין. שניכם אמורים להיות מסוגלים לתקשר היטב זה עם זו, ולהיות מסוגלים לנהל שיחות מעניינות ומרתקות שאינן בהכרח "אינטלקטואליות" באופיין.

את עשויה למצוא גבר, שלא יהיה בדיוק חתיך המאה, אך יעשה אותך הרבה יותר מאושרת.

אנו יודעות שמשיכה גופנית היא דבר חשוב ביחסים. עם זאת, אין פירוש הדבר שבעלך חייב להיות אתלט. האם ניסית להתמקד בתכונות גופניות לא אתלטיות, כגון עיניו של הגבר וחיוכו? אינך חייבת בן זוג שישחה עמך מדי יום או ישחק טניס פעם בשבוע. אנו מכירות מניסיון אישי ומקצועי כאחד, זוגות רבים הנשואים באושר, בהם אחד מבני הזוג פעיל מאוד מבחינה גופנית, בעוד השני פעיל במידה בינונית בלבד. אנו חושבות שתהיי מאושרת יותר אם תרככי את הקריטריונים בקטגוריה זו, כך שתדגישי את החשיבות של מציאת אדם עמו תוכלי לקשור קשר.

איננו מציעות לך "להתפשר" על ידי שינוי הקריטריונים שלך. עם זאת, אינך זקוקה לסופר-אתלט או לסופר-אינטלקטואל כדי למצוא בן זוג מתאים לנישואין. למעשה, יש תכונות חיוניות הרבה יותר לנישואין, אותן לא הזכרת במכתבך – תכונות פנימיות של נדיבות, חמלה וכו'. אם תתמקדי יותר בתכונות אלה, במקום בכושר גופני או באינטלקט, את עשויה למצוא גבר, שלא יהיה בדיוק חתיך המאה, אך יעשה אותך הרבה יותר מאושרת.

רוזי ושרי.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן