רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

3 דרכים למצות את חוויית הפגישה הראשונה

כ״ב בסיון ה׳תשע״ו כ״ב בסיון ה׳תשע״ו 28/06/2016 | מאת עליזה בן שלום

שינויים פשוטים שיכולים ליצור הבדל עצום

מה שאני שומעת יותר מכל דבר אחר מאלה שמכנים את עצמם "רווקים מבוגרים", היא תחושת התסכול שלהם. כל פגישה ראשונה היא מאמץ אדיר, שלא רואים ממנו תוצאות. התחושה המטרידה הזאת של "עוד פעם... עוד פגישה משעממת כמו כל האחרות." למרבה המזל, יש כמה דרכים לפרוץ את ההרגלים הישנים, ולשנות את החוויה שלכם.

1. שנו את הדרך בה אתם שואלים שאלות

המטרה היא לראות אם אתם נהנים יחד ואם אתם יכולים ליצור קשר. זהו זה! יצירת קשר יכולה להיראות כמו קושי אדיר. אולם שאלות פתוחות יכולות להקל מאוד על יצירת הקשר הראשוני. שאלות סגורות, לעומת זאת, הן חסמי שיחה.

הנה כמה דוגמאות להתאמה פשוטה שיכולה להוביל להצלחה רבה יותר בפגישה הראשונה:

אל תשאלו: "מהיכן אתה?"

אלא: "מדוע החלטת לעבור לכאן?"

אל תשאלו: "יש לך שעות פנאי?"

אלא: "מה את/ה אוהב/ת לעשות בשעות הפנאי שלך?"

אל תשאלו: "מתי התחלת בעבודה הזאת?"

אלא: "במה העבודה הנוכחית שלך שונה מהקודמת?"

אתם ודאי תופסים את הרעיון. ההבדל בין השאלות הראשונות לשניות הוא, שעל האופציות הראשונות ניתן לענות במלה אחת, שבעקבותיה עלולה להגיע שתיקה מביכה - ואת השתיקות האלה ניתן למנוע. האפשרות השנייה נותנת לדייט הזדמנות לספר סיפור קטן, לשתף מדעותיו או ממחשבותיו.

גם ניתן לענות בצורה כזאת, אף אם נשאלתם שאלה סגורה. אם בן שיחתכם שואל, "מתי התחלת לעבוד בתפקיד הזה?" תעזרו לו. השיבו לו וספרו כמה אתם נהנים מהעבודה, ואיך היא בהשוואה למקום העבודה הקודם שלכם.

2. שנו את השאלות שאתם שואלים את עצמכם

"האם זוהי הנפש התאומה שלי?" היא שאלת מיליון הדולר. השאלה הזאת כל כך בוערת, שאתם עלולים לשאול אותה שוב ושוב עוד באמצע הפגישה. כולנו היינו רוצים לדעת את התשובה במהירות האפשרית. אם אתם בהיכרויות תקופה ממושכת, אתם ודאי חושבים שיש לכם כבר מושג של ממש מה מתאים לכם ומה לא. ויתרה על כך, אתם כנראה צודקים! שיפוט מהיר עלול להפוך להרגל. אתם רוצים להיות יעילים בתהליך ההיכרויות למטרת נישואין. אין לכם זמן מיותר.

בהחלט, היו יעילים. ובכל אופן, משמעותה של יעילות אמתית היא להקדיש לכל הפחות פגישה שלמה כדי לברר אם האדם הזה הוא הנשמה התאומה שלכם או לא. אין כל רע בשאלה "האם זוהי הנשמה התאומה שלי?" – אך רק בסופה של הפגישה. זאת אומרת, שבמשך הפגישה, השאלה היחידה שעליה כדאי שתחזרו שוב ושוב היא, "האם אני נוכח ברגע זה?"

שאלו את עצמכם אם אתם באמת שומעים ורואים מי נמצא מולכם (אפילו אם אינכם רוצים להינשא לו או לה!). האם אתם עצמכם?. ודאו שאתם נמצאים בפגישה עצמה ולא באיזה מקום אחר, בראש שלכם. כשתחזרו הביתה מהדייט תוכלו לשאול את עצמכם אם זה היה זה או לא. אפילו אם אתם כבר יודעים שהתשובה תהיה "לא", אימוץ הגישה הזאת של חווית ה"כאן ועכשיו", יסייע לכם בפגישה הראשונה הבאה שלכם.

3. שנו את הדרך בה אתם מתארים את עצמכם

"אז ספר/י לי מעט על עצמך". הרבה פעמים אנו נשאלים כך בפגישה הראשונה, ללא שאלה ספציפית יותר. ניסיון לענות על שאלה פתוחה כזאת, מותיר אותנו פעמים רבות עם הרגשה חסרת אונים. אוף! מאיפה להתחיל?

סוף מעשה במחשבה תחילה. מהי המטרה שלכם? המטרה היא לבדוק אם זהו בן הזוג שלכם לחיים או לא. אז ספרו מהן התכונות הייחודיות שלכם, מה הופך אתכם להיות אתם. אילו דברים תוכלו לספר שיבהירו במה אתם שונים מהאחרים, ושיבטאו מי אתם בקיצור ובבירור? טוב להקדיש לזה מעט מחשבה לפני הפגישה הבאה שלכם. אם תבינו קודם את עצמכם, ואת התכונות והשילובים המיוחדים לכם, תוכלו לנסח את זה טוב יותר לאחרים.

זכרו, אל תנסו להיות מה שהאחר מחפש. אתם פשוט רוצים להסביר בבירור מי אתם. יתכן שתופתעו לגלות עד כמה הוא/ היא יאהבו בדיוק את הטיפוס הזה.

שינוי חוויית הפגישה הראשונה אינו קל. במיוחד לאחר שנים של היכרויות. אולם השינויים הפשוטים האלה עשויים ליצור שינוי גדול. בחרו דבר אחד שאתם רוצים לשנות בפגישה הראשונה הבאה שלכם. ספרו לי איך הולך. איני מבטיחה שתמצאו את בן-הזוג שלכם בפגישה הבאה, אבל ודאי תלמדו דברים חדשים על עצמכם, וזה בסופו של דבר יוביל אתכם אל נשמתכם התאומה. יהי רצון שמכאן ואילך המסע שלכם יהיה קצר, מתוק ומלא בתמיכה מכל האנשים שאוהבים אתכם!

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן