ריח סתיו באוויר. ראש השנה, יום כיפור, סוכות ושמחת תורה כבר מאחורינו, וחורף ארוך וסגרירי עומד בפתחנו. כעת אנו עומדים מול האתגר לחיות למעשה את ההחלטות שקיבלנו לקראת השנה החדשה.

כולנו יודעים מה קורה להן בדרך כלל – ולרוב, גורל ההחלטות הקשורות בדאגה לבריאות שלנו אינו שונה. בתחילת השנה מספר החברויות במועדוני הכושר נוסק, כשכמה חודשים אחר כך אחוזי הנשירה מדהימים. אנשים שרכשו מנויים לחצי שנה או שנה, מפסיקים להגיע. ההתרגשות הראשונית מתנדפת אט אט, ואנחנו שוקעים חזרה לרוטינת היומיום.

מה נוכל לעשות כדי ששנה זאת תהיה שונה?

התרכזו בשלושה תחומים עיקריים – התעמלות, אכילה נכונה והפחתת לחץ

השלב הראשון הוא להתרכז בשלושה תחומים עיקריים – התעמלות, אכילה נכונה והפחתת לחץ. ההתעמלות אמורה לכלול תוכנית אירובית מאוזנת 4-5 פעמים בשבוע, אימון כושר פעמיים עד שלוש בשבוע ומתיחות על בסיס יומי. תוכנית תזונה טובה חייבת לכלול ירקות, פירות, דגנים מלאים וחלבונים בריאים. אזנו את רמת הלחץ שלכם על ידי שילוב של פתרון בעיות מעשי עם טכניקות הרפיה. רוטינת ההתעמלות שלכם מהווה אף היא מרכיב חיוני בהפחתת הלחץ.

כיצד נוכל ליצור את השינוי הנחוץ ולשמור על החלטותינו?

1) תנו חשיבות לבריאות – קבעו זמן לפעול למען בריאותכם!

2) מצאו לעצמכם שותף. לפעמים קוראים להם חברים לדיאטה או חברים לאימון. טוב שתהיה לכם אחריות על אדם נוסף מלבד על עצמכם, אז מצאו לכם שותף. גם בן הזוג יכול להיות רעיון טוב.

3) השקיעו בסביבה שלכם. אל תכניסו לבית דברים שאינם טובים לכם או שאתם נוטים לאכול ללא שליטה, כמו חטיפים מלוחים או מתוקים.

4) שמרו את בגדי ההתעמלות בהישג יד. שימו אותם במקום שתוכלו ללבוש ולנעול אותם בקלות ובמהירות. לפעמים כל מה שצריכים הוא להתלבש ואתם מוכנים ללכת!

5) הציבו לעצמכם מטרות – לא בהכרח ירידה במשקל. בדקו כמה זמן אתם יכולים ללכת ובאיזו מהירות. קבעו מטרות שבועיות וחודשיות והגדילו בהדרגה את המרחק או את הקצב. קבעו מטרות כמו מידה קטנה יותר בבגדים.

6) תגמלו את עצמכם. מה תעשו עבור עצמכם לכשתשיגו את המטרה? נסו לא להשתמש באוכל כגמול.

7) תנו לעצמכם קרדיט! כשעשיתם משהו שהיה לכם קשה, כשאתם מצליחים לשבור הרגל שלילי, כתבו זאת ותנו לעצמכם טפיחה הגונה ומוצדקת על השכם...

8) כתבו הכל! ערכו דו"ח בריאות אישי. בין אם זאת תצרוכת האוכל או שזה תרגול ההתעמלות – רשמו ותעדו הכל. ערכו יומן, ותארו גם את הרגשתכם בסופו של יום או אחרי כל תרגול.

עכשיו, כשהחגים כבר מאחורינו, ואחרי שהתחננו לאלוקים שישמור על בריאותנו, אנחנו צריכים למלא את חלקנו ולהתאמץ להצליח – באמצעות אכילה נכונה, התעמלות, הפחתת לחץ והרבה תפילה!