רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

חברה

מפעל של ברכה

י״ח באב ה׳תשס״ט י״ח באב ה׳תשס״ט 08/08/2009 | מאת חנה וייסברג

ארגון פוע"ה: פוריות ורפואה על פי ההלכה, מעניק ייעוץ, השגחה ועזרה לזוגות ברחבי העולם ומעורב ישירות בהבאתם לעולם של 1,500 תינוקות מדי שנה.

"הכי קשה לנו בפסח", אומרת אישה שלא זכתה עדיין לילדים. "אחיי ונשותיהם מחייכים מאוזן לאוזן כשהילדים שלהם שרים 'מה נשתנה'. בעלי ואני יושבים שם בכאב, ומרגישים בעלי מום וחסרי ערך."

גבר אחר שחיכה חמש שנים לילד מספר: "היו המון מתחים ומריבות בבית, משום שהיינו שקועים בחובות רבים מכל הטיפולים, והאמת - גם בגלל שהיינו אומללים. הפסקנו להגיע לשמחות של החברים, כי זה היה מדכא מדי."

אישה אחרת אומרת: "פעם הייתי טיפוס שמח ואנרגטי. לאחר שלוש שנים של טיפולי פוריות אני אדם שונה. איבדתי המון משמחת החיים שלי. מה המשמעות של להיות אישה אם אני לא יכולה להיות אם?"

לפני 18 שנה, בעידודו של הרב מרדכי אליהו – הרב הראשי לשעבר – ייסד הרב מנחם בורשטיין את מכון פוע"ה הירושלמי, על מנת לספק תשובה לזוגות הרבים - אחד מכל שבעה זוגות – שנתקל בקושי להביא ילדים לעולם.

הרב בורשטיין, שהקדיש 25 שנה ללימוד התורה, הפך במהירות למומחה שרכש את השכלתו בעצמו, בתחום החדש והמהפכני של רפואת הפוריות, כמו גם מומחה מוביל בפוריות על פי ההלכה.

בשנתיים הראשונות שכן מכון פוע"ה מאחורי וילון שנמתח בסלון ההומה בדירת שני החדרים של משפחת בורשטיין

בשנתיים הראשונות שכן מכון פוע"ה מאחורי וילון שנמתח בסלון ההומה בדירת שני החדרים של משפחת בורשטיין. כשהרב ייעץ לזוגות, הוא הפעיל בסלון קלטות של מוסיקה, כדי ששמונת ילדי משפחת בורשטיין לא ישמעו או יפריעו לפגישות שנערכות מעבר לווילון.

היום, הודות למאמציו הבלתי נלאים של הרב בורשטיין, צמח מכון פוע"ה והפך לארגון חובק עולם, שמשרדיו ממוקמים בבניין בן ארבע קומות בשכונת גבעת שאול בירושלים.

הרב בורשטיין משקיע כמעט כל רגע ביומו כדי להיטיב עם הזולת. משמעותם המעשית של הדברים היא, שהוא ואשתו, מורה במקצועה, אוכלים לעתים קרובות את ארוחת הערב שלהם באחת לפנות בוקר, לאחר שהרב בילה בוקר, אחר צהריים ולילה בשיחות עם זוגות הזקוקים לעזרתו או בהתייעצויות עם מומחים ברפואה או רבנים גדולים בעניין זוגות אלה ולמענם.

כשאני שואלת את הרב בורשטיין מאין מגיע הכוח הבלתי-נלאה הזה לעזור לזולת, הוא מזכיר את הסבא שלו, שהיה הקצב היחיד שסיפק בשר כשר באורוגוואי.

"סבא שלי תמיד פתח את החנות שעות רבות מעל ומעבר, משום שידע שאם החנות שלו תהיה סגורה, הקליינטים שלו פשוט יהרגו לעצמם תרנגולת, ויאכלו בשר טרף."

הקרבה עצמית למען צרכיו האישיים של כל יהודי, הייתה גם ערך מרכזי בבית הוריו. אביו, שהיה במשך שנים רבות ראש ישיבה, ואמו, שהייתה מתנדבת פעילה, לימדו את הילדים מתוך דוגמא אישית, שלימוד תורה צריך לצעוד יד ביד עם מעשים טובים למען הזולת.

צרכים אישיים

הרב בורשטיין מגלה רגישות רבה לצרכיו האישיים של כל זוג וזוג.

הוא סיפר על אם לשניים עם בעיות פוריות, שחששה לטוס לקפריסין כדי לעבור שם טיפול חשוב. היא פחדה מהטיסה. הרב בורשטיין בילה ימים בשיחות עם רופאים, עם משרד הבריאות ועם שגריר ישראל בקפריסין, בניסיון למצוא דרך שהאישה תקבל את הטיפול בלי לצאת מהארץ.

לאחר מאמצים אדירים, הצליח הרב בורשטיין להביא לכך שהאישה תעבור את השלב הראשון בתהליך בישראל. מייד לאחר אותה פרוצדורה רפואית, נשלח עובד של פוע"ה בטיסה לקפריסין, עם הביצית המופרית שלה.

הבעיה היחידה הייתה שלאחר התהליך בקפריסין, הביצית הייתה צריכה להישתל שוב בגופה של האישה, בסוף אותו יום - אך לא הייתה משם עוד טיסה יוצאת לכיוון ישראל. אין שום בעיה! הרב בורשטיין מצא מישהו עם מטוס פרטי שהחזיר את העובד שלו ארצה.

תשעה חודשים לאחר מכן, בכו בדמעות אושר אישה אסירת תודה ובעלה, כשהיא ילדה תינוק בריא.

הסיפור הזה ממחיש היטב מיהו הרב בורשטיין ומהו מכון פוע"ה. בקלות היה הרב בורשטיין יכול לומר לאותה אישה: "מפחדת? חבל. אבל אין ברירה – תתגברי! או שאת טסה לקפריסין או שאין תינוק."

אבל הוא לקח ברצינות את צרכיה הרגשיים, על מנת להבטיח שהיא תהיה רגועה לחלוטין במשך הפרוצדורה.

הוא היה יכול לחשוב: "נו, כבר יש לה שני ילדים, לא צרה כל כך גדולה. למה שאני אתאמץ כל כך כדי לעזור לה?" אבל בשביל הרב בורשטיין, כל זוג שמתמודד עם חוסר פוריות זכאי באותה מידה לעזרתו. בעיניו, אין סולם לדירוג אומללות.

להביא אושר

צוות פוע"ה מורכב משמונה רבנים מומחים בסוגיות רפואיות, הלכתיות ורגשיות שקשורות בפוריות. הם מקבלים למעלה מ-150 שיחות טלפון ומיילים ליום, מזוגות הזקוקים לעזרה בעולם כולו. כל אותם אנשים נעזרים במכון בחינם. הארגון ממומן כולו מתרומות.

מכון פוע"ה מעורב ישירות בהבאתם לעולם של 1,500 תינוקות מדי שנה

לרוב, נפגשים רבני פוע"ה עם הזוגות לפגישות בנות כמה שעות. לאחר עיון מעמיק בתיקיהם הרפואיים, מציעים הרבנים תוכנית טיפול, וממליצים על הרופאים המתאימים ביותר לביצועה. הרבנים גם מבהירים לזוגות כיצד ניתן לבצע את אותן פרוצדורות על פי ההלכה היהודית.

מכון פוע"ה מעורב ישירות בהבאתם לעולם של 1,500 תינוקות מדי שנה, לזוגות שהתקשו בכך.

הרב בורשטיין מסביר, "כשזוג לא מסוגל להביא ילד לעולם, בעיניהם, הצער שלהם הוא הצער הכי גדול בעולם. ובהתאם לכך, כשהזוגות האלה מגיעים אחר כך עם התינוק הרך בידיים, האושר שאנחנו בפוע"ה מרגישים יחד איתם, הוא האושר הגדול ביותר בעולם."

למידע נוסף, מכון פוע"ה, 02-6515050

מאמרים בנושא קרוב:
העגלה הבלתי נראית שלי
למה לא אני?
כל אחד וה'חבילה' שלו
 

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן