רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

חברה

מעצמת הבייבי בום

י״ח בשבט ה׳תשע״ז י״ח בשבט ה׳תשע״ז 14/02/2017 | מאת אבינועם הרש

מאמר על ילודה, ישראלים וגרמנים מבלי להזכיר ולו בפעם אחת את השואה.

ובכן, גיבורתי ורבותיי. מהפך. כמעט:

לראשונה בתולדות ישראל, שיעור הילודה בקרב הנשים היהודיות והערביות היה שווה - כך עולה מדוח של הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה).

על פי הנתונים, שמעודכנים לסוף 2015, אישה יהודית ואישה ערבית ילדו בממוצע 3.13 ילדים. "עד תחילת שנות ה-2000 מספר הילדים הממוצע שאישה צפויה ללדת במהלך חייה בקרב נשים ערביות עמד על כ-4.3 בממוצע לאישה וכ-2.6 בקרב נשים יהודיות", הסבירו בלמ"ס. (מאקו 2. 15/11/16).)

אחרי שהתקשורת לא הפסיקה להלעיט אותנו בדיווחים על מצבה העגום של ישראל ביחס למדינות הOECD  כמעט בכל פרמטר מדיד, (למעט ניפוץ צלחות חרסינה באוויר ע"י רובה ציד), ומן הסתם אינכם יודעים שישראל נהנית מזה 13 שנים מצמיחה במשק, ומאחוז אבטלה שנמוך משמעותית בהשוואה לשאר המדינות (5.9% לעומת 7.3%) וכן מתוחלת חיים הגבוהה ביחס לממוצע (82.1 שנים לעומת 80.5), פתאום הגיע הנתון הבא שמשום מה לא זוכה לכבוד הראוי לו:

ישראל מובילה בשיעור הילודה ובפער ניכר על כל מדינות הOECD  כולל מדינות הידועות ב'תכנון הילודה הקפדני' שלהם כמו סעודיה, לבנון אירן וטורקיה

בניגוד גמור למגמה הרווחת במדינות המערב בהם ככל שרמת החיים כמו גם ההכנסה לנפש עולה, כך אחוזי הילודה יורדים עקב אפשרויות המימוש החומריות הבלתי נגמרות, עומדת לה מדינת ישראל כנס דמוגרפי ולא ברור בעליל ומתריסה כנגד הנתונים והסטטיסטיקה ומוכיחה: החיים שלך יכולים להיות דבש, התל"ג תותים ובכל זאת 'ילודה' היא לא מילה גסה

*

כששמעתי את הנתון לראשונה אני חייב לציין שהופתעתי בגדול ולא רק בגלל השתייכותי לדור הY, שכבר הוספד על ידי מרבית האנתרופולוגים כדור מפונק, עצלן, בזבזן וככזה שעשה אידאליזציה לחיים על חשבון ההורים. דור שמיועד על פי הסוציולוגים להוריד כמעט בוודאות את שיעורי הילודה בישראל .

מסתבר שלמרות כל מה שחושבים על האגואיזם המובנה של ה'ישראלי המכוער', זה שיחנה בדבל פארקינג ויעצור את כל התנועה רק כי בא לו.  זה שבגללו תוכניות כמו 'יצאת צדיק' בכלל ירדו לאוויר העולם (בשביל לבדוק את מדד הדפיקומטר הציוני השבועי), ובכן, אותו ישראלי רואה ברעיון הנתינה האין סופית הכרוכה בחוויית ההורות, את אחת מרגעי המימוש העצמי הטהורים והמזוככים שלו. מי היה מאמין.

*

האנתרופולגים מנסים להסביר את תופעת דחף הילודה היהודי בהרבה דרכים:

תסביך רדיפה גלותי, הלחץ המתמיד של המצב הביטחוני ועוד, רק לא חלילה ללכת למקומות ההזויים שאולי, עמוק בתוך הלב שלו, הישראלי המצוי בעצם אוהב את המחשבה ההופכת אותו לשותף פעיל בפסגת היצירה האנושית: הולדת ילדים ונתינת חיים על כל ההקרבה הנגזרת מכך.

*

ואם אנחנו כבר בענייני נחת, אז רק שתדעו ששיעור הילודה בגרמניה למשל, למרות גל המהגרים המוסלמים שהגדיל אותו משמעותית, עדיין נחשב בין הנמוכים בעולם ועומד על 1.5 ילדים למשפחה.  נמוך מקו הילודה האדום שקבעו הדמוגרפים בכדי שגרמניה לא תתכווץ: 2 ילדים.

עוד עולה ש28% מאזרחי המדינה הם בני 60 או יותר, מה שהופך את אוכלוסיית גרמניה למבוגרת ביותר בעולם אחרי יפן.

ובכן, מסתבר שבעוד הישראלים פיתחו אובססיה מוזרה לחיים. גרמניה מתייבשת לנו. לך תבין.

והנה לכם מאמר על  ילודה, ישראלים וגרמנים מבלי להזכיר ולו בפעם אחת את המילה: שואה. 

מאמרים נבחרים

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן