רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

אקטואליה

לשמח אחרים ביום החתונה

ה׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ט ה׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ט 12/03/2019 | מאת אדם רוס

יעל לוי ניצלה את יום נישואיה כדי לעשות מעשה בלתי רגיל.

זו לא הדרך שבה הייתם מצפים מכלה לבלות את היום המרגש ביותר בחייה, אולם יעל לוי (33) אומרת שהעצירה שלה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, בדרך לחתונתה, היא חוויה שלא תשכח לעולם.

כשרכב החתונה חונה מחוץ לבית החולים, יעל – זוהרת כולה, בשמלה לבנה מהממת, עם האיפור, התסרוקת והחיוך שסובבו את ראשם של עשרות חולים, מבקרים ועובדי בית החולים - עשתה את דרכה בחינניות דרך אולם הקבלה של בית החולים לכיוון המעלית, תוך כדי זמזום בלתי פוסק של תמונות סלפי ועדכונים באינסטגרם. החולה שאליו הגיעה לבקר בקומה השביעית היה הלל אלעזר בן ה- 27, שסבל מבעיות רפואיות כל חייו. בביקור עם הלל

יעל, מירושלים, היא פיזיותרפיסטית והלל היה אחד המטופלים שאותו ביקרה מדי יום. הלל הפך להיות כמו אח עבורה. ששה חודשים לאחר הביקור, הוא נפטר.

הכירו את הלל אלעזר

הלל אלעזר נולד עם תסמונת VATER - מצב נדיר המופיע אצל 1 מתוך 30,000 ילדים ובו סובל החולה ממומים חמורים בחלק גדול ממערכות העיכול והנשימה. כיוון שמשפחתו לא יכלה לספק לו את הטיפול שלו היה זקוק, בגיל 9 עבר הלל לגור עם משפחה אומנת, אצל בנימין ואורלי בן-פרח, שפתחו את לבם וביתם לחמישה ילדים בעלי צרכים מיוחדים, כולם עם בעיות רפואיות רציניות. יעל פגשה את הלל לפני יותר מעשור, בביתם של משפחת בן-פרח.

"הוא היה בן 16 כשנפגשנו לראשונה", מספרת יעל ל- Aish.co.il. "ולמרות שהוא פגש כל כך הרבה אנשי טיפול ורפואה בחייו, הוא קיבל את פניי בחיוך גדול, כאילו אני אחותו הגדולה".

 הלל מבלה במשחק כדורסל

"הייתה לנו מערכת יחסים נהדרת. למרות שהיה מוגבל מבחינה פיזית, הוא היה נער כייפי ושמח, תמיד חיובי, והוא שימש חברה נהדרת".

"הוא ניזון דרך צינורית, היה צריך מכשיר מיוחד כדי לנשום והיה מוגבל מבחינת הטמפרטורה בחוץ, כך שלא תמיד יכול היה לצאת החוצה. היו לו הרבה סיבות להיות בדיכאון", אומרת יעל, "אבל כשאני חושבת על הלל, אני זוכרת את החיוך שלו ואיך הוא באמת חי את החיים שלו. הוא למד בישיבה, הוא כתב שירים והתבדח ואפילו התנדב לסייע לילדים אחרים עם צרכים מיוחדים".

למצוא את ה"אחד"

בגיל 32, אחרי דייטים של למעלה מעשור, תפילותיה של יעל נענו לבסוף כשפגשה את בעלה לעתיד אלעד לוי (33), גם הוא מירושלים. כשהפגישות התקדמו והיה נראה שהקשר מתחיל להיות רציני, היא הכירה אותו להלל.  

יעל בדרך לחופה, עם הוריה

“הלל ידע כמה רציתי להתחתן והוא התפלל עבורי במשך שנים", אומרת יעל. "עכשיו סוף סוף הגיע היום, וכל מה שרציתי היה לברך אותו" - יעל מתייחסת למנהג היהודי לפיו כלות וחתנים מברכים אחרים ביום חתונתם. בשבוע לפני חתונתם של יעל ואלעד, הלל התמוטט באירוע משפחתי אחר, לאחר שאחד מצינורות ההנשמה שלו ניתק ממקומו והלל אושפז למשך מספר שבועות. "רציתי להראות לו כמה הוא חשוב בעיניי ולבקר אותו ביום החתונה עצמו".

היום הגדול

מחשש שמא ינסו לשכנע אותה להיות יותר פרקטית, יעל לא סיפרה ליותר מכמה חברים בודדים ובני משפחה על כוונותיה, והקפידה לפנות שעה באותו יום גדוש הכנות.

"היה קצת הזוי להגיע לבית החולים כשאני לגמרי מוכנה ולבושה בשמלת הכלולות", אומרת יעל, "אבל כשנכנסתי לחדר שלו, הוא כל כך שמח לראות אותי, שהיה שווה כל מאמץ. אמרתי לו לפני כן שאבוא, אבל הוא אמר לי שהוא לא האמין שזה באמת יקרה".

“הלכתי עם כמה חברים והרבה אנשים התקהלו סביב החדר של הלל לראות מה קורה. הצטלמנו ובירכנו זה את זה. ברגעים האלה הייתה אנרגיה מדהימה והוא שלח לי אחר כך כמה הודעות מדהימות וסיפר כמה הוא הרגיש מיוחד ".

"ביום החתונה, אפשר לעשות כל כך הרבה כדי לרומם אנשים. יכולתי לקחת כמה שעות כדי ללכת לכותל המערבי, אבל פשוט הרגשתי שזה מה שאני חייבת לעשות. אם הייתי יכולה לחיות מחדש את היום הזה", היא אומרת, "הייתי עושה יותר". למעשה, כשראתה את ההשפעה של ביקורה על הלל, היא נסעה לבית אבות סמוך שגם בו היו לה מטופלים, אך גילתה שרוב הדיירים ישנים!

"לכלה ביום חתונתה יש כוח מיוחד להביא אושר לאחרים", אמר בנימין בן-פרח, אביו האומן של הלל. "מילים לא יכולות לתאר כמה היה הביקור משמעותי להלל. הוא סיפר לכל מי שבא לבקר אותו על כך. בדיוק ביום שמצפים שכלה תקדיש אותו לעצמה, אשה זו קיבלה החלטה לעשות משהו כל כך מיוחד למען אדם אחר".

בן-פרח אמר, "הלוואי שכלות אחרות יקבלו השראה מהמעשה המדהים הזה. ביום הזה יש לכן עוצמה של מלכה. זהו כוח לא ייאמן ליום אחד, והוא יכול להביא הרבה אושר".  חשיבות הביקור של יעל ביום חתונתה התבהרה עוד יותר כשהלל נפטר בקיץ שלאחר מכן בעקבות זיהום. "זה היה הלם למשפחה שלו ולחבריו", אומרת יעל. "למרות שהיו לו כל כך הרבה סיבוכים רפואיים, הוא לא חי כמו אדם חולה. הוא ידע איך לחיות את החיים, הוא היה אדם כל כך חיובי". כמעט שנה לאחר מכן, במבט לאחור על האופן שבו בילתה את יום החתונה שלה, היא אומרת: "זהו אחד הזכרונות היקרים ביותר ללבי".

מאמרים נבחרים

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן