רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

אקטואליה

הוריקן "הארווי": דיווח ממקור ראשון

ח׳ באלול ה׳תשע״ז ח׳ באלול ה׳תשע״ז 30/08/2017 | מאת Tzvi

ואיך תוכלו גם אתם לעזור.

חברה ביקשה ממני לתאר מה קורה עכשיו בעיר יוסטון, כדי שאנשים יוכלו להבין את ההשפעה של ההוריקן "הארווי". כדי לעזור לי להמחיש לאחרים את הפרופורציות, היא שלחה קישור למאמר המתאר את 9 טריליוני הגלונים של מים שנשפכו על יוסטון ודרום מזרח טקסס כמקבילה ל"שטח של כ- 6.5 קילומטרים רבועים ו- 3 ק"מ לגובה" – אם היו נאגרים בתוך מיכל.

תיאור מדויק ומחריד יותר של מה שאנו חווים הוא המציאות בה אנשים שאתם מכירים כמעט טובעים בבתיהם, מגיעים לכותרות כסיפור הצלה ותופסים עד כמה הסוף עלול היה להיות הרבה יותר גרוע. אנו רואים המוני אנשים שבתיהם נהרסו, רכביהם נאבדו וכל רכושם הלך לטמיון, כתוצאה ממטח מים חסר רחמים שכמעט נטל את חייהם. המרכז הרפואי של טקסס ביוסטון, הגדול ביותר בעולם, ניזוק מההוריקן והיה צורך לפנות מספר בתי חולים. בית החולים אם.די. אנדרסון, אחד המובילים בטיפול בסרטן ובו חולים מכל רחבי העולם, הוצף במים בגובה מטר, כך שהיה צורך לסגור את מרפאות החוץ ולדחות ניתוחים. הכבישים הפכו לנהרות, שדות התעופה נסגרו, והעיר פחות או יותר נסגרה והפכה לבלתי נגישה.

בעלי, רענן, על הסירה שלו, עוזר לאנשים.

יוסטון כבר מכירה היטב שיטפונות והוריקנים. הניסיון לימד אותנו כמה דברים ואנו מנסים לתכנן מראש, בידיעה שעלינו לפעול במהירות. ועדיין, לא היינו יכולים לדמיין מה צפוי לקרות. באזור פונדרן נורת'פילד, שם הוצפו הרחובות, רענן בעלי השתמש בסירה ביום ראשון כדי להביא אנשים שנתקעו בשבת בערב כשהסופה הכתה בבתיהם ולפנותם לבתים של חברים. הוא העביר מזון ותרופות לאנשים שנותרו ללא חשמל.

במאיירלנד, שם נזקי ההצפה היו חמורים עוד יותר, אנשים נעזרו בסירות כדי להציל חיים. המים בבתיהם של אנשים הגיעו לגובה של למעלה מ- 1.5 מטרים. בבתי כנסת של רשת United Orthodox, אותו צוות מתנדבים בהובלת ג'נל גארנר שפעל גם בזמן השיטפון של יום הזיכרון, איחד כוחות פעם נוספת לפני הגעתו של הוריקן הארווי, אולם האתגר הפעם היה גדול מבעבר. בניה המתבגרים של גארנר, ירי ועקיבא וחבר בשם נח, הצילו אנשים רבים אתמול בסירה מתנפחת. גארנר דיווחה שהם הפסיקו לספור כמה אנשים הם הצילו אחרי ה- 15 הראשונים, והמשיכו להציל אנשים בעזרת סירות עד אחרי חצות הלילה. למרות שהאנשים למודי הניסיון בעקבות השיטפונות הקודמים באזור זה בנו בתים גבוהים יותר כדי למנוע הצפות עתידיות, בתיהם בכל זאת הוצפו קשות והיה צורך לחלצם יחד עם משפחות אחרות שהגיעו אליהן לחפש מקלט. בית הספר המקומי ע"ש רוברט מ. ברן פעל כמקלט עבור אותן משפחות שלא היה להן היכן להיות.

הוריקן "הארווי" הפך לסופה טרופית עם התקרבותו ליבשה. הסכנה טמונה דווקא במסלולו האיטי. הוא ממשיך להוריד כמויות עצומות של גשם, ללא סימנים לכך שהוא מתקדם הלאה. בעודי כותבת זאת, כמעט 48 שעות לאחר תחילת הסופה, הטלפון שלי עדיין מתריע בפניי על שיטפונות עתידיות בשכונה. בנוסף על כמות המים המטורפת המצטברת ללא אפשרות ניקוז, מספר סופות טורנדו חלפו באזורים שונים ביוסטון והגדילו את הסכנה אף יותר. בשעה שהגשם בא והולך, אלפי אנשים מנותקים מחשמל, ללא מים נקיים, ומתמודדים עם הצפות ביוב, שגורמות לסיבוכים ולתנאים מאוד לא נעימים.

במהלך אסון זה, אנו מסתמכים על החדשות כדי להישאר מעודכנים, אולם גם הם נפגעו. אולפן תחנת הטלוויזיה המקומית הוצף והצוות פונה משם בשידור חי. הרגשה של חוסר אונים עולה בי, כשאני צופה בחדשות ולראות את העיר משתנה לחלוטין בעקבות ההצפות. קשה לראות את הצלב האדום ואת משמר החופים מבצעים חילוצים בעזרת הליקופטרים וסירות, ולשמוע שהגשם צפוי להימשך. מה שנותן לנו תקווה הוא הנדיבות של אחרים – אנשים פרטיים וגם מוסדות וארגונים גדולים – המציעים עזרה לאנשים במצוקה. הוקמו מקלטים, נשלחו משאיות עם מזון וציוד, זרים לחלוטין ושכנים יוצאים, ופשוט שולפים אנשים מהמים ומביאים אותם למקום מבטחים. כשהעיר והקהילה ישלימו עם היקף האובדן והמשימה העצומה של ניקוי ההריסות ובנייה מחדש, אנו יודעים שנתמוך זה בזה ונעבור את זה יחד. אנו יודעים גם שאיננו יכולים לעשות זאת ללא עזרה מחוץ ליוסטון, ואנו מקווים שאנשים שגרים רחוק ולא הושפעו מהמתרחש, יבינו עד כמה עזרתם נחוצה. ניתן לעזור בתרומה באחד הקישורים הבאים:

הפדרציה היהודית של יוסטון
https://secure3.convio.net/jfna/site/Donation2;jsessionid=00000000.app358a?df_id=3860&mfc_pref=T&3860.donation=form1

הקרן לשיקום מהוריקן הארווי של הפדרציה היהודית
https://donate.juf.org/HurricaneHarvey

מרכז חב"ד לובביץ', מטה אזורי טקסס
http://www.chabadhouston.com/templates/blog/default_cdo/aid/734229

The OU disaster relief fund for Houston
https://www.ou.org/giving/houston-relief-fund/?utm_source=SilverpopMailing&utm_medium=email&utm_campaign=Houston+Flood+-+Chizuk-Tehillim+-+082817+%281%29&utm_content&spMailingID=16588812&spUserID=OTMyOTkwODc4MTQS1&spJobID=1044033971&spReportId=MTA0NDAzMzk3MQS2

מאמרים נבחרים

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן