רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

אקטואליה

דניאל קרביץ והניאו-נאצי

ו׳ בטבת ה׳תשע״ז ו׳ בטבת ה׳תשע״ז 04/01/2017 | מאת שרגא פרידמן

לאנטישמי עם הקעקוע "הרגו יהודים" לא היה מושג שבעל החנות הוא יהודי.

דניאל קרביץ, הבעלים של חנות רהיטים יד שנייה בדנבר, נדהם מהלקוח שנכנס לחנותו. הגבר הצעיר היה לבוש כמו בריון, עם ראש מגולח וזרועות חשופות מכוסות קעקועים, כולל קעקוע של מסר מלא שנאה "הרגו יהודים!". היה זה ברור שהוא ניאו-נאצי.

לדניאל הוקל כשנזכר שהכיפה שלו מוסתרת מתחת לכובע.

הוא בילה את השעה הבאה בסיוע ללקוח שלו. הוא סייר עם האיש בחנות, עזר לו לבחור מגוון רחב של רהיטים, ואז סייע לניאו-נאצי הצעיר להעמיס את רכישותיו על הטנדר שלו.

לאחר שבדק את האיש בקפידה, לוודא שהוא לא נושא נשק כלשהו, שאל דניאל בזהירות, "תגיד לי, אתה באמת מרגיש את כל מה שכתוב בקעקועים האלה?"

"ועוד איך", השיב האיש.

"פגעת פעם במישהו?" המשיך דניאל ללחוץ.

"כן!"

 

דניאל עצר לרגע ואז שאל, "האם אתה מכיר בכלל יהודים?  מה יש לך נגדם?"

"הם גנבים ושקרנים!" הלקוח פצח בנאום חוצב להבות שבו גולל כל סטריאוטיפ אנטישמי אפשרי.

האם אתה מודע לכך שזה עתה בילית שעה בחברת יהודי? האם לא הייתי כן, אדיב ונדיב?"

 

דניאל הקשיב בסבלנות עד שהאיש סיים את דבריו. לאחר מכן הסיר את כובעו כדי לחשוף את הכיפה שלו ושאל, "האם אתה מודע לכך שזה עתה בילית כמעט שעה בחברת יהודי? האם לא הייתי כן, אדיב ונדיב כל הזמן הזה?"

הניאו-נאצי פער את פיו בתדהמה. "אין סיכוי! אין מצב שאתה יהודי!"

דניאל החווה בידו לעבר המזוזה על המשקוף ואז הראה לו את הסידור על שולחנו. "אתה יכול לראות בבירור שאני יהודי, ואני בכלל לא כמו הדימוי שיש לך על יהודים. אתה עברת שטיפת מוח. קשה לי להאמין שהוריך גידלו אותך עם כזו שנאה", שיער דניאל.

הניאו-נאצי אישש את חשדותיו: הוא לא בקשר עם הוריו מזה עשר שנים. בדיוק אז נכנס לקוח נוסף ודניאל איחל לניאו-נאצי יום טוב ופנה לסייע ללקוח השני.


דניאל קרביץ בחנות שלו - Home Again Furniture

שישה חודשים לאחר מכן, האיש חזר לחנות שלו, ודניאל התקשה להכיר אותו: הפעם ראשו מלא שיער ובלבוש מהוגן, כולל שרוולים ארוכים שהסתירו את הקעקועים שלו. להפתעתו של דניאל, האיש חיבק אותו בחום.

"אני צריך להתנצל ולהודות לך", אמר בדמעות. "גרמת לי לעשות הערכה מחודשת של כל מה שהאמנתי בו. הודות לך, אני יודע עכשיו מה זה יהודי, והחלטתי לשנות את החיים שלי. בנוסף, גם יצא לי לחדש את הקשר עם הוריי".

אל תמעיטו בערכו של האור שמעשה אחד יכול להביא לעולם.

דניאל קרביץ סיפר סיפור זה לרב שרגא פרידמן, מחבר הספרים Living Kiddush Hashem  ו- / . .seferMekadsheiShemecha  אם ברצונכם בעותק חינם של seferMekadsheiShemecha ושל חומרים נוספים, באנגלית  mifalkiddushhashem@gmail.com

מאמרים נבחרים

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן