רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

אקטואליה

רב מישיבת אש התורה נרצח בפיגוע טרור

י״ב בטבת ה׳תשע״ו י״ב בטבת ה׳תשע״ו 24/12/2015 | מאת הרב נחמיה קופרשמיט

הרב ראובן בירמכר אהב כל יהודי, והקרין תשוקה עזה לתורה.

משפחת אש התורה המומה מהרצח המחריד של הרב ראובן בירמכר, רב אהוב בישיבת אש התורה בתכנית לדוברי ספרדית. הרב בירמכר הקדיש את הבוקר ללימוד תורה לתלמידיו כמידי יום במסירות ובנאמנות. בדרכו החוצה מהעיר העתיקה נדקר פעמים רבות על ידי שני מחבלים ערבים ליד שער יפו.

הרב ראובן בירמכר בן 45, אב לשבעה ילדים בגילאי 2-18 היה אדם מלא שמחת חיים. הוא נולד בבואנוס איירס ועלה לישראל לפני חמש שנים.

כל מי שהכיר אותו הרגיש את תשוקתו האדירה ללימוד תורה וחיבור יהודים לעומק וליופי של מורשתם היהודית. אהבתו האמיתית לכל יהודי וההתלהבות מלימוד יהדות, השפיעה בצורה עמוקה ביותר גם על תלמידים צעירים המנותקים ממורשתם.

בבוקרו של היום בו נרצח, לימד הרב בירמכר קבוצה של בני 16 מפנמה. קבוצה שקשה קצת למקד אותם ולעניין אותם בנלמד. הוא לימד אותם קטע מהתלמוד, כשבאמצע נכנס מדריך הקבוצה והציע לעשות הפסקה.

"לא רוצים הפסקה! זהו השיעור הטוב ביותר של היום!" אמרו התלמידים. תשוקתו של הרב בירמכר לתורה שהקרינה באופן טבעי על כל הסובבים אותו, יצרה חוויה מסעירה שהצליחה להשפיע על קבוצת נערים אדישים בני 16.

 

ההלוויה הייתה בשעת לילה מאוחרת מאוד. לאחר מספר הספדים קורעי לב בקריית יערים (טלזסטון), שם מתגוררת משפחת בירמכר, הרבה עלו לבית הקברות בהר המנוחות בירושלים ללוות את הרב בדרכו האחרונה. השעה היתה 2 לפנות בוקר וחבר סגל התוכנית הספרדית יהושע לוין, הופתע לראות בהלוויה תלמיד מדרום אמריקה בן 18, שעזב את התכנית לפני למעלה משישה חודשים.

היה זה סטודנט שלא נכח בשיעורים של הרב בירמכר בזמן שהותו ב"אש התורה".

התלמיד הסביר למה הוא עומד שם ליד קברו בשעה 2 בבוקר. הוא אמר שאמנם לא היה בקשר עם הרב, אך פעם, הוא היה בחדר האוכל ורטן על כך שארוחת הצהריים לא היתה לטעמו. הרב בירמכר שמע אותו, ולקח אותו לקנות פלאפל. "אני אפילו לא מכיר את הרב הזה, אך הוא הוציא אותי וקנה לי ארוחת צהריים! אדם כזה - איך יכולתי שלא לבוא להלוויה שלו "?

הרב בירמכר יצר קשר חזק, אישי עם כל תלמיד, כי הוא באמת אהב אותם והשקיע בהם. משפחת אש התורה, העם היהודי כולו, כואבים על האובדן הבלתי נתפס הזה. אנו מתאבלים עם משפחת בירמכר. כתגובה לטרגדיה הזאת, עלינו לחזק את המחויבות שלנו למשימה של הרב בירמכר, לשאוף להיות היהודי הטוב ביותר שביכולתך להיות, ולחלוק את אור התורה עם העם היהודי כולו. יהיה זה זכות לעילוי נשמתו אם כל אחד מאיתנו יקבל על עצמו איזו מצוה, איזה דבר טוב שבו נתחזק במהלך 30 הימים הקרובים.

יהי רצון שלא נדע עוד צער.

קוראים יכולים לשלוח את תנחומיהם למשפחה בסעיף התגובה למטה.

לעזרה ותמיכה נחוצה למשפחת בירמכר לחץ כאן.

מאמרים נבחרים

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן