רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

אקטואליה

ירושלים בוערת

ב׳ במרחשוון ה׳תשע״ה ב׳ במרחשוון ה׳תשע״ה 26/10/2014 | מאת אראל סג"ל

עד כמה אדם יכול להיות נבזי בשימוש בשכול הטרי כדי להביע רעיון חלול ומשומש

יום לאחר הפיגוע הנורא בירושלים בו נרצחה התינוקת חיה זיסל ברון הי"ד, פרסמה ד"ר אורית גלילי-צוקר פוסט בפייסבוק, שבו היא האשימה את הורי התינוקת בגרימת מותה ואת בני הציונות הדתית בחיפוש אחר חוויות אקסטרים שהובילו למותם בנפאל.

אני מצטט, וסליחה על הניסוח העילג, כך הוא במקור: "מתוך חמשת המעורבים בסיפור האסון בנפאל: השניים שקפאו למוות בשלג, תמר אריאל ונדב שוהם, והשלישי איתן עידן... הם מהציונות הדתית", כתבה ד"ר גלילי צוקר. "מה מושך צעירים של המגזר הדתי לאומי, שכל כך סמוך ל'צוק איתן', שם הם היוו רוב לא מבוטל, לקבל החלטות כל כך אקסטרימיות, במובן זה שהן כל כך רחוקות גיאוגרפית מישראל ומהעניינים שמעסיקים אותה בתקופה זו בשגרת היום יום... האם השקפותיהם ומעורבותם רק לא מזמן בצוק איתן (שפקודת המלחמה של עופר וינטר משקפת זאת) אינם חלק מהלופ האינסופי של מעגלי מלחמה, מוות והיעדר אופק של חיים נורמאליים במדינת ישראל?".

"ואתמול, כשתינוקת בת שלושה חודשים מצאה את עצמה מעורבת בפיגוע ומשלמת על כך בחייה והסבא שלה, שבכלל לא חי כאן, מקבל זמן תקשורת רב מדי ומבטא בפאתוס משיחי את הטיול שלה לכותל ולהר הבית – עולות שוב המחשבות על השיח הציבורי שאינו מאפשר מחשבה שונה מהדיווחים ההיסטריים היהודיים, הדתיים והלאומיים. המחשבה שנעדרת מהשיח אינה מרפה: האם הורים חרדים, כמו הצעירים מהמגזר הדתי לאומי, מחפשי החוויות האקסטרימיות בנפאל, מקבלים החלטות לא רציונליות שאינן מחוברות למציאות הישראלית וקולעים אותנו בלופ אינסופי לפסטיבלי מוות אינסופיים שהתקשורת עטה עליהם מטעמי רייטינג מובהקים? האם ההורים שלקחו את בתם התינוקת לא עשו שיקול שכל הורה בירושלים אמור לעשות בימים אלה ולשאול את עצמו איך להימנע מחיכוך מיותר בנתיבים מסוכנים לילדיו? האם אין הבנה מינימלית שמסוכן להסתובב בירושלים במקומות שבהם הם הסתובבו עם תינוקת בת שלושה חודשים?".

מה אשמים הפולנים שקפאו למוות?

עד כאן גלילי צוקר. אז בואו נבדוק: 40 איש נספו באסון "הפס" בנפאל, רובם תיירים לא ישראלים. בראיון אתי סיפר איתן עידן כיצד סמוך לו בשלג, שכבה קבוצת תיירים פולנים שסבלה מהיפותרמיה עד שלבסוף הם קפאו למוות. הפולנים, כמו תיירים אחרים, לא לחמו ב'צוק איתן' תחת עופר וינטר, לא הייתה להם כיפה סרוגה או שקופה, כל רצונם היה לטייל באחד המקומות היפים העולם. הם ודאי לא העלו על הדעת שאסונם ישמש פסבדו-אינטלקטואלית סוג ז', כאמצעי להאשים דוסים ב"לופ האינסופי של מעגלי מלחמה, מוות והיעדר אופק של חיים נורמאליים במדינת ישראל". שום סיבה ומסובב, שום אישוש בעל תוקף לתיאוריה מופרכת, שכל מטרתה הטחת רפש בציבור הדתי לאומי, שלדעתה מרחיק מכאן שלום וחיים נורמאליים.

אם גלילי צוקר היא פרי האקדמיה הישראלית, הרי שעדיפה בהרבה דעתם של פחחים ונפחים. חמורה מכך היא ההשתלחות בהורים האבלים של התינוקת שנרצחה. כשיריב אופנהיימר מאשים את ההתנחלות כגורם לטרור פלסטיני, אני חושב שהוא טועה ומטעה אבל אני יכול להבין את ההיגיון העומד מאחורי דבריו. אולם כשאורית גלילי צוקר מאשימה זוג הורים שבתם נרצחה בתחנת רכבת בלב ירושלים בקבלת החלטות לא רציונליות, או במילים אחרות 'דתיות משיחיות' משום "שמסוכן להסתובב בירושלים במקומות שבהם הם הסתובבו עם תינוקת בת שלושה חודשים", אתה יכול רק לתהות, עד כמה אדם יכול להיות נבזי בשימוש בשכול הטרי כדי להביע רעיון חלול ומשומש.

המאמר נלקח מאתר מידה

מאמרים נבחרים

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן