רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

תובנות מהחיים

חינם בחמישים שקל

כ״א באדר ה׳תשס״ד כ״א באדר ה׳תשס״ד 14/03/2004 | מאת שרה נחמני

ידוע שאנשים אוהבים לקבל דברים חינם, אבל עד כמה שניתן לנצל את זה, גם אני לא האמנתי.

ידוע שאנשים אוהבים לקבל דברים חינם, אבל עד כמה שניתן לנצל את זה, גם אני לא האמנתי.

ההבנה התחילה להתעורר אצלי יום אחד, כשיצאתי לקניות וגיליתי פרסום אודות מבצע מדהים: מתנה חינם של סט סכו"ם מפואר. היתה שם איזו שאלה קלילה ביותר שצריך לענות, ומי שעונה נכונה ושולח את התשובה בדואר - מקבל בדואר חוזר את המתנה, חינם אין כסף.

כרגיל, ניעורו בי חושי החשדניים (לטובת הציבור), ובדקתי היטב את המודעה, עד שגיליתי שם אותיות קטנות שסיפרו, כי אל התשובה הנכונה יש להוסיף צ'ק על סך של 34 שקל, "דמי אריזה ביטוח ומשלוח".

בשלב זה עניין אותי, המתפלספת ללא תקנה, מה הם חושבים לעשות עם אלו שישיבו תשובה שגויה. האם ישיבו להם את כספם, או שהם ייקנסו וזכותם תישלל?

מבט מעמיק נוסף הבהיר לי שלמרות המראה הנוצץ, מדובר בסט שאני יכולה לרכוש ב-20 שקל פלוס-מינוס כמה שקלים. בקיצור, לא חינם ולא בטיח. אפילו קצת יקר עם המשלוח, ובכלל אני יכולה לסחוב את זה בעצמי. זה לא כבד.

אבל כנראה שיש כאלה שכל כך רוצים חינם, עד שהם אפילו מוכנים לשלם על זה יותר. אני מאמינה שעורכי המודעה מכירים את החולשה הזו. אולי הם העומדים מאחורי הפרסום ב"קטלוג קניות" אחר, שפגשתי לא מזמן. על שער הגליון הופיעה הכותרת: "מתנה חינם". הפעם היה מדובר בפנס חירום הפועל על סוללות. היה כתוב שם, ואני מצטטת מילה במילה מתוך הכתב: "התקשרו וקבלו את המתנה ללא כל התחייבות לרכישת מוצר נוסף!" ממש לא יאומן.

ובאמת ממש לא תאמינו: גם הפעם, בתוך החוברת, הצלחתי למצוא את אותה שורה מעצבנת, אם כי מתוחכמת יותר: "דמי טיפול, משלוח, ביטוח ואריזה - 26 שקל". מה הפירוש "טיפול", גם אני לא הבנתי. אולי הכוונה לפתיחת המעטפה שלנו? מה שכן, ארבעה סעיפים כבר עושים רושם עוד יותר רציני. לא סתם מבקשים מאיתנו כסף. המתנה חינם, אבל הרי צריך לשלם איזה 'טיפ' עבור ה"טיפול, משלוח, ביטוח ואריזה". תפסיקו כבר עם הקמצנות.

מה שמעניין זה שבשום צורה לא ניתן לבוא למקום חלוקת המתנות המדהימות הללו, ולקבל אותן בפשטות, בלי להזדקק לאותם דמי טיפול אריזה ומשלוח וביטוח.

האמת? עם כאלה גימיקים מדהימים, גם לי צצו כמה רעיונות. למה לפסול את השיטה באופן גורף?

הנה, אני עצמי מוכנה לתת בזה, אורגן אלקטרוני שתי קומות, במתנה חינם לקורא החרוץ, ואפילו בלי לענות על שאלות. כל הקודם זוכה! צריך רק להתקשר ולקבל במתנה חינם את האורגן החשמלי שלי, שיישלח לתעודתו בתוך שבוע מקבלת "דמי טיפול" בסך 700 שקל בלבד.

ולא, לא ניתן לבוא אלי הביתה ולקחת אותו. מה אני, חנות? מי שלא רוצה לשלם דמי טיפול - שלא יתקשר.

אה, ועוד משהו. אני מוכנה גם לתת חינם במתנה עוד שורה ארוכה של פריטים. יש למשל מאוורר עומד ישן (דמי טיפול - 100 שקל), תנור ספירלות חלוד (דמי אריזה - 80 שקל) וגם טוסטר-אובן, במצב סביר ביותר (דמי ביטוח ומשלוח - 50 שקל). הכל חינם אין כסף.

ככל שאני חושבת על זה, זה נשמע לי המהפכה הבאה. תארו לעצמכם שירקנים למשל, יתחילו עם מודעות: "לרגל פתיחת החנות החדשה, 10 קילו עגבניות חינם לכל המתקשרים. משלוח חינם. אין צורך בהזמנת ירקות נוספים. (דמי טיפול אריזה וביטוח - 46 שקל)".

זה יהיה נחמד מאד. נוכל לקבל הכל חינם, ועד הבית - ממוצרי מכולת ועד למקררים. נשלם רק דמי טיפול-ביטוח-אריזה-משלוח, אבל נקבל הכל הכל הכל בחינם.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן