ידוע שאנשים אוהבים לקבל דברים חינם, אבל עד כמה שניתן לנצל את זה, גם אני לא האמנתי.
ההבנה התחילה להתעורר אצלי יום אחד, כשיצאתי לקניות וגיליתי פרסום אודות מבצע מדהים: מתנה חינם של סט סכו"ם מפואר. היתה שם איזו שאלה קלילה ביותר שצריך לענות, ומי שעונה נכונה ושולח את התשובה בדואר - מקבל בדואר חוזר את המתנה, חינם אין כסף.
כרגיל, ניעורו בי חושי החשדניים (לטובת הציבור), ובדקתי היטב את המודעה, עד שגיליתי שם אותיות קטנות שסיפרו, כי אל התשובה הנכונה יש להוסיף צ'ק על סך של 34 שקל, "דמי אריזה ביטוח ומשלוח".
בשלב זה עניין אותי, המתפלספת ללא תקנה, מה הם חושבים לעשות עם אלו שישיבו תשובה שגויה. האם ישיבו להם את כספם, או שהם ייקנסו וזכותם תישלל?
מבט מעמיק נוסף הבהיר לי שלמרות המראה הנוצץ, מדובר בסט שאני יכולה לרכוש ב-20 שקל פלוס-מינוס כמה שקלים. בקיצור, לא חינם ולא בטיח. אפילו קצת יקר עם המשלוח, ובכלל אני יכולה לסחוב את זה בעצמי. זה לא כבד.
אבל כנראה שיש כאלה שכל כך רוצים חינם, עד שהם אפילו מוכנים לשלם על זה יותר. אני מאמינה שעורכי המודעה מכירים את החולשה הזו. אולי הם העומדים מאחורי הפרסום ב"קטלוג קניות" אחר, שפגשתי לא מזמן. על שער הגליון הופיעה הכותרת: "מתנה חינם". הפעם היה מדובר בפנס חירום הפועל על סוללות. היה כתוב שם, ואני מצטטת מילה במילה מתוך הכתב: "התקשרו וקבלו את המתנה ללא כל התחייבות לרכישת מוצר נוסף!" ממש לא יאומן.
ובאמת ממש לא תאמינו: גם הפעם, בתוך החוברת, הצלחתי למצוא את אותה שורה מעצבנת, אם כי מתוחכמת יותר: "דמי טיפול, משלוח, ביטוח ואריזה - 26 שקל". מה הפירוש "טיפול", גם אני לא הבנתי. אולי הכוונה לפתיחת המעטפה שלנו? מה שכן, ארבעה סעיפים כבר עושים רושם עוד יותר רציני. לא סתם מבקשים מאיתנו כסף. המתנה חינם, אבל הרי צריך לשלם איזה 'טיפ' עבור ה"טיפול, משלוח, ביטוח ואריזה". תפסיקו כבר עם הקמצנות.
מה שמעניין זה שבשום צורה לא ניתן לבוא למקום חלוקת המתנות המדהימות הללו, ולקבל אותן בפשטות, בלי להזדקק לאותם דמי טיפול אריזה ומשלוח וביטוח.
האמת? עם כאלה גימיקים מדהימים, גם לי צצו כמה רעיונות. למה לפסול את השיטה באופן גורף?
הנה, אני עצמי מוכנה לתת בזה, אורגן אלקטרוני שתי קומות, במתנה חינם לקורא החרוץ, ואפילו בלי לענות על שאלות. כל הקודם זוכה! צריך רק להתקשר ולקבל במתנה חינם את האורגן החשמלי שלי, שיישלח לתעודתו בתוך שבוע מקבלת "דמי טיפול" בסך 700 שקל בלבד.
ולא, לא ניתן לבוא אלי הביתה ולקחת אותו. מה אני, חנות? מי שלא רוצה לשלם דמי טיפול - שלא יתקשר.
אה, ועוד משהו. אני מוכנה גם לתת חינם במתנה עוד שורה ארוכה של פריטים. יש למשל מאוורר עומד ישן (דמי טיפול - 100 שקל), תנור ספירלות חלוד (דמי אריזה - 80 שקל) וגם טוסטר-אובן, במצב סביר ביותר (דמי ביטוח ומשלוח - 50 שקל). הכל חינם אין כסף.
ככל שאני חושבת על זה, זה נשמע לי המהפכה הבאה. תארו לעצמכם שירקנים למשל, יתחילו עם מודעות: "לרגל פתיחת החנות החדשה, 10 קילו עגבניות חינם לכל המתקשרים. משלוח חינם. אין צורך בהזמנת ירקות נוספים. (דמי טיפול אריזה וביטוח - 46 שקל)".
זה יהיה נחמד מאד. נוכל לקבל הכל חינם, ועד הבית - ממוצרי מכולת ועד למקררים. נשלם רק דמי טיפול-ביטוח-אריזה-משלוח, אבל נקבל הכל הכל הכל בחינם.
(17) מיכל, 3/4/2010 21:46
חינם מתנה
מתנות חינם זה לא חדש חשוב לשים לב לאותיות הקטנות המלמדות במקרים רבים שהתשלום עבור משלוח המתנה והאריזה הוא לא חד פעמי, ברוב המקרים אנו מבחינים בזה רק אחרי שאנו מגלים שמכרטיס האשראי שלנו ממשיך לרדת אותו סכום חודש אחרי חודש..... זהירות, בעידן האינטרנט הכל קורה וברוב המקרים הם מכוסים בחוק
(16) אנונימי, 3/8/2008 12:28
בחוברות כאלה
אתה גם תמיד זוכה במקום הראשון...
לקבל מתנה רק בדמי ....
טיפול אריזהנ ומשלוח....
(15) גל, 28/6/2008 12:54
חיוך
נהנתי מהכתבה, כיף לקרוא דברים של אנשים שחושבים
(14) עינת, 27/1/2008 15:21
מה שנכון נכון
את כותבת נהדר!
(13) revital, 22/12/2006 03:44
אין מתנות חינם
אף פעם לא היו ולא יהיו .
(12) , 23/10/2006 11:22
אדייייייייייייייר..... כל הכבוד!!!
(11) חנה, 13/9/2006 19:37
מצחיק חבל על הזמן
פשוט לא הפסקתי לצחק את מדהימה
(10) חנן, 15/7/2006 10:59
פשוט ומדהים
ישר כח על המאמר, מאוד נהנתי לקרוא.
מה שמדהים הוא כמה אנשים "נופלים" בפח המתנה הנלוז. זה פשוט עובד !!!
(9) יפעת, 9/7/2006 05:00
נחמד מאד. ממש מהחים
(8) יסמין, 19/1/2006 04:46
פעם עבדתי ב"עיסקה טובה"
למי שלא יודע החברה הזו שולוחת קטלוגים של מוצרים שעל הכריכה ישנו מוצר שהוא "מתנה" רק צריך דמי משלוח,אני הייתי עונה מהצד השני של הטלפון לאנשים שהתקשרו בשביל המתנה,ועכשיו העבודה שלי היא לנסות ורצוי גם להצליח כי אחרת לא תהיה לי משכורת, היא למכור להם את הבטריות שיפעילו את ה"מתנה" כי צריך בטריות גם ככה כדאי שהמתנה תפעל וגם לדחוף להם מוצרים נלווים כי "כדאי והנכדים\ילדים\שר החוץ יוכלו להנות ממנה עוד יותר" אחרי שבוע של התלמדות בתשלום אבל רק אם אתקבל לעבודה בסופה, עשו לנו סיור במחסן המוצרים. מוצרים שנראים מליון דולר בתמונת הקטלוג,צבעונים גדולים,מבריקים וכול כך יפים,וגם מה זה זולים עוד עשרים שקל..שווה לא?!
הם בעצם קטנים דהויים ולא ראויים להמצא בחנות של "הכול בדולר"
ומה!? אנשים ק ו נ י ם ! ! !
התפטרתי כעבור שלושה ימים. לא יכולתי להפסיק לחשוב שמעבר לקו נמצאת איזה סבתה נחמדה שאני עכשיו גורמת לה לבזבז את כול הקצבה שלה כשאני גורמת לה לחשוב שהנכדים שלה יאהבו אותה יותר אם היא תתן להם יותר מתנות!
מגוחך לא?
(7) יסמין, 19/1/2006 04:32
איזה מצחיקה את..
(6) ויקי, 12/6/2005 16:50
חחחחח
את מה זה צודקת
אפילו בפרסומות יש את זה, תמיד למטה כתוב את התנאים בקטן ובלבן שאף אחד חס וחלילה לא יראה, וזה ממש מעצבן.
(5) אנונימי, 25/8/2004 09:26
שרה נחמי
אני מאוד את הספורים שלך,(קראתי את כולם...)
באמת את כותבת מאוד יפה!
כמו שאומרים יש לך את זה...
תמשיכי לכתוב בכזה שפע, על דברים כ"כ מצחיקים ואמיתיית.
יישר כח!!!
(4) איציק, 23/4/2004 09:26
תגובה למס' 2
גם אם את צודקת שאתם לא מרוויחים מזה, עדין יש טעם רע לסגנון של פרסום "מתנה" באותיות גדולות והחבאת הסעיף המכשיל באותיות קטנטנות..
מי ביקש ממכם לפרסם בצורה שכזו - לפנות לרגש הטבעי של ב"א שרוצים מתנה, ואח"כ לשכנע אותם באגרסיביות לקנות משהו (או להגיד שנגמרו המתנות - גם זו שיטה ישראלית מוכרת לצערנו)
בקיצור ממליץ לך לחפש עבודה במקום הגון יותר וסליחה על הבוטות
(3) שחר, 22/3/2004 04:31
חינם ב50 שקל
את צודקת.
זה כל כך מעצבן וגם המוצרים שהם נותנים ''חינם'' הם כל כך גרועים
(2) אנונימי, 14/3/2004 17:26
תגובה ל"מתנה בחמישים שקל"
שלום לך!
שמי חני, אני עובדת בחברה המשווקת מוצרים שונים בשיטת השיווק הישיר. אנו מפרסמים (בדיוק כמו שתיארת) "מתנות" תמורת דמי טיפול, אריזה ומשלוח שנעים בין 20 ל-40 ש"ח. כדאי לדעת שהחברות השונות המפרסמות בצורה זו, לא רק שאינן מרויחות אלא מפסידות(!) על מוצרים אלו. דמי טיפול, אריזה ומשלוח בסך 30 ש"ח בממוצע אמורים לכסות את עלות המוצר, דמי המשלוח בדואר, מימון הטלפנים במוקד ההזמנות ובשירות לקוחות לאחר קנייה, עלות הפירסום ועוד הוצאות נלוות.
ועכשיו תשאלו-אם אתם מפסידים מדוע אתם מפרסמים?
אלא שכל מטרתינו ניא לגרום ללקוח להתקשר למוקד ההזמנות ושם הנציג שיקבל את שיחתו ינסה לשכנעו (לפעמים בצורה מאסיבית ממש) לרכוש מוצרים נוספים במחירם המלא, ללא תוספת של דמי משלוח.
הזמנה שמופיע בה רק מוצר מתנה-היא הזמנת הפסד לחברה!
ואכן, כפי שכתבת-מי שלא רוצה שלא יזמין! אנו לא מכריחים אף אחד לקנות (לקנות מתנה)! יכול להיות שהשיטה לא הוגנת אבל זכותה של החברה לפרסם מבצעים אלו תוך פירוט תנאי המבצע! ואכן-אין אפשרות להגיע לבית העסק לקבל את המתנה ללא דמי משלוח משום שאז נפסיד גם את כיסוי ההוצאות החלקי שאנו מקבלים תמורת דמי הטיפול, אריזה ומשלוח.
(1) אנונימי, 14/3/2004 02:28
בהתחלה צחקתי
בס"ד
אח"כ בכיתי. כמה שזה נכון.