רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

צמיחה אישית

יהלומי חוכמה

כ״א בשבט ה׳תשס״ט כ״א בשבט ה׳תשס״ט 15/02/2009 | מאת Tzvi

בכל יום, מאז שפגשתי את הרב ויינברג והפכתי לתלמידו, הודיתי לאלוקים על הזכות הנפלאה הזאת.

הדבר הכי נפלא שקרה לי אי פעם היה שהכירו לי את הרב נח בשנת 1971. מאז, לא עבר אפילו יום אחד, מאז שפגשתי אותו והחלטתי להיות תלמיד שלו, שלא הודיתי לבוראי על הזכות הנפלאה הזאת.

וגם לא היה יום אחד שלא נזפתי בעצמי שאני לא מציאותי, שאני לא ממושמע, שאני אנוכי... ולמדתי מהרב המקסים שלנו, ליהנות גם מזה!

להלן כמה קטעי מחשבה שאני זוכר מאותם ימים.

1. אל תציבו לעצמכם מטרה ללמוד את כל התורה ולקיים את כל המצוות. הציבו לעצמכם מטרה להיות עובדי ה'. זה כבר יביא אתכם אל כל השאר.

2. נאמנות. מעל לכל. מהרגע שאדם נהיה חבר, מהרגע שהוא מחליט להיות חבר - הוא מתחייב. זאת אומרת אמון וביטחון מוחלטים. זאת אומר שאם החבר מבקש מאיתנו משהו, אנחנו עושים את זה. אנחנו בוטחים בו שהוא שקל את הבקשה מול חוסר הנעימות והטרחה ובחר לבקש. אז אנחנו חייבים לעשות את זה.

3. לנהוג על פי התורה זאת אומרת להיות שליח, להיות נציג האלוקים מול בני האדם. אנחנו חייבים להתמלא בתחושת הכנעה מתוך יראה, ויחד עם זה להיות בטוחים במשימתנו. אנחנו צריכים לחיות את התפקיד ולהיראות בהתאם. כשאנחנו באים במגע עם אנשים, עלינו להיות מקדשי ה', זאת אומרת למשוך אנשים אל האלוקים. ואם זה לא קורה, סימן שאנחנו צריכים לחזור ולבחון מחדש את עקרונותינו.

4. לימוד. פשט – אי אפשר לאלץ את המשמעות הפשוטה של הטקסט. עבדו את זה עד שהדברים ברורים! התורה חייבת לדבר אלינו. השתמשו ב-48 הדרכים והפכו בהם שוב ושוב עד שיהיו ברורים. אל תכניסו את הרעיונות שלכם לתורה, הניחו לתורה ללמד אתכם.

5. הרב נח אמר לי במספר מקרים, שהמפתח לקרב מישהו לתורה הוא קשר. אנחנו חייבים לאהוב יהודים. מי שלא מרגיש התעוררות מלהיות עם אחיו היהודים, סימן שהוא עושה משהו לא בסדר.

6. אולי אחד הדברים העוצמתיים ביותר שהרב נח אמר לי היה, שמילוי רצון ה' ממריץ ומחזק. הוא אמר שאם אנחנו עושים מצווה ולא מרגישים אנרגטיים יותר אחריה לעומת מה שחשנו לפניה, סימן שעשינו את המצווה מתוך גישה שגויה.

אם אתם כמוני, אז גם אתם עדיין לא קלטתם את מלוא המשמעות הנוראית שבפטירת רבנו. לפני שבועיים דיברנו על להיפגש שוב בקרוב. היה כזה ביטחון. הראש שלי מתפוצץ. הלב שלי פועם בכבדות.

הרב נהג לספר לנו בפגישות צוות שהמטרה שלנו אינה להפוך את התלמידים להיות כמונו, אלא לעזור להם להפוך להיות טובים יותר.

עכשיו אנחנו תקועים, אבל יש לנו זה את זה. אנחנו כבר לא יכולים לסמוך על הרב נח שיעשה את העבודה. והמתנה הגדולה ביותר שאנחנו יכולים להעניק לו, הדברים הגדולים ביותר שאנחנו יכולים לעשות כדי להוסיף לזכויותיו, זה להילחם למען כלל ישראל כפי שהוא היה ממשיך לעשות.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן