רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

צמיחה אישית

על נחישות והתמדה

כ״ג במרחשוון ה׳תשע״ט כ״ג במרחשוון ה׳תשע״ט 01/11/2018 | מאת גל בעל הנס

מידי פעם נעצור ונסתכל לסוף חיינו, מה היינו רוצים לראות ביומינו האחרון?

על פרשת השבוע (חיי שרה) נכתב בספר הזוהר "אברהם נתקרב אל הקדוש ברוך הוא. וכל ימיו היה תשוקתו בזה, שיתקרב אליו. ולא נתקרב אברהם ביום אחד או בפעם אחת, אלא מעשיו הטובים הקריבו אותו בכל יום ויום ממדרגה למדרגה, עד שנתעלה במדרגתו." המהות כאן של הקרבה לקב"ה היא עלייה רוחנית, עלייה ברמת המודעות ולא קרבה כמו בין אדם לחברו.

חיי היהדות, הן עבודה מתמדת שהשכר בצידה ביומיום. זו עבודה להתפתחות אישית, צמיחה רוחנית ועלייה ברמת המודעות. המטרה לא הייתה שימור טקסי עבר לשם המסורת, אלא ליצירת אומה ברמת מודעות גבוהה שתוכל להשפיע על כל שאר העולם. שכר העבודה הזו מתבטא ברמת אושר שהולכת וגדלה, שיפור בבריאות, אינטואיציה טובה יותר, יכולת התמודדות עם משברים, רגישות לזולת, אהבה מתגברת לבריות ועוד.

חשוב להבין שהדברים האלה לוקחים זמן, יש סולם עלייה, יש מדרגות בדרך, לא ניתן לעשות קפיצות. בעידן כמו שלנו, המקדש את תרבות האינסטנט שבו סוגרים עמוד איטרנט אם הוא לא נפתח תוך עשירית שנייה, שמחפשים את האקזיט המהיר הבא, את תרופת הפלא שתסדר לנו את מצב הרוח, את הנוסחה המהירה להרזייה, את הסדנא הכי קצרה שתפתור לנו את הבעיות ותיתן לנו משמעות לחיים ועוד... בעידן כזה, קצת קשה לדבר על תהליכים ארוכים.

אך התפתחות אישית זה תהליך שלוקח זמן, צריך לצבור ידע, כלים ותובנות. צריך ללמוד להתבונן עמוק פנימה, צריך להתמיד בעבודה ויש עליות וירידות. ככל שהמטרה שאנחנו מציבים לעצמינו יותר גדולה, כך ייקח יותר זמן להשיג אותה. הבעיה של תרבות האינסטנט, זה שהיא גורמת לנו להתפשר. אנחנו קוראים פחות חומר איכותי כי הוא חייב להיות קצר, אנחנו מנסים רק לפתור את הבעיות, דכאונות, חרדות, חוסר ביטחון עצמי ועוד, אך לא מנסים לחתור לאושר אמיתי, אנחנו מסתפקים בלהסתדר בזוגיות ולא חותרים לעומק אמיתי בזוגיות, אנחנו מצפים מהממשלה לתוצאות מיידיות ולא לתוכניות ארוכות טווח, אנחנו לא משקיעים בפיתוח היכולות של המוח שלנו, כמו זיכרון צילומי, שינון, מדיטציות, יכולת ריכוז ועוד.

אנחנו צריכים מידי פעם לעצור ולהסתכל לסוף חיינו, מה היינו רוצים לראות ביומינו האחרון על פני האדמה, מה היינו רוצים לראות כאשר נסתכל אחורה על חיינו, מהי מטרות חיינו לעומת המטרה שלי להיום. כשתהיה לנו מטרת חיים, נוכל לעבוד כל יום כדי להשיג אותה, נוכל לחיות חיים מתוך שליחות ולא מתוך תגובה לנסיבות, נוכל להשיג דברים משמעותיים באמת, משמעותיים לנו ולא למה שהסביבה מצפה מאיתנו.

בספר בראשית נכתב "אלה תולדות השמים והארץ בהבראם". חז"ל הסביר, ש"בהבראם" משמעותו "בעבור אברהם", כלומר עבור המודל חיקוי הזה שנקרא אברהם. המהות של הבריאה על פי היהדות היא ההתפתחות של העם היהודי והאנושות לפי המודל של אברהם. ניתן לאמץ את המודל הזה או כל מודל אחר, נתחיל בזה שתהיה לנו שאיפת חיים

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן