רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

צמיחה אישית

שלוש דרכים להשגת שלווה

כ״ד באב ה׳תשע״ה כ״ד באב ה׳תשע״ה 09/08/2015 | מאת אורת אסתר רייטר, מחברת מנה יומית של אמונה

שלווה פנימית זה לא דבר מופקע. להיפך, זה נמצא בהישג ידינו.

החיים מטורפים. אין אדם שאינו סובל מקשיים בשלב זה או אחר בחייו – חלקם גדולים, וחלקם קטנים. אין ספק שחלק ניכר מחלומותינו ותוכניותינו יתנפץ, למרות המאמץ שהשקענו בהם. ובכל זאת, שלוות נפש אינה מוגדרת כחיים נטולי אתגרים, אלא כיכולת להתמודד במכשולים מתוך גישה נכונה.

רבים מאתנו עומדים תוהים מול שפע הדרכים שלפנינו, נבוכים מול האפשרויות המסחררות וחוסר הודאות. אנחנו עלולים להתבוסס בתחזיות הכי שחורות או להיתקע ב'מה אם'. אנחנו עלולים להשקיע כמויות גדולות של אנרגיה בניתוחים ומלחמות נגד הכיוון אליו פונים חיינו. ובכל זאת, רובנו מבינים שאיננו יכולים לשנות כל מצב או נסיבה, על מנת לשמור על חיים נטולי כאב וניסיונות.

ישנה דרך להגיע לשמחה בחיי היומיום מתוך רוגע פנימי גדול יותר. לא באמצעות שינוי המציאות שלנו, אלא באמצעות שינוי תפיסת המציאות שלנו. מילוי אחר שלושת השלבים הבאים, יסייע לנו להשיג מנוחת נפש.

1. הפנמת הידיעה והאמונה שאלוקים יודע הכי טוב

הפנמת האמונה שאלוקים אוהב אותנו בלי תנאים ודואג לנו בדרך הכי טובה, תוכל לתרום באופן פעיל לרוגע הפנימי שלנו.

בכל פעם בה אנחנו ניצבים מול משבר, עלינו לשאוף לזכור שאלוקים שומר על טובתנו המלאה. הוא תמיד נמצא כאן להגן ולשמור על עמו.

בדיוק כמו שהורים דואגים לטובת ילדיהם, כך גם הבורא. ובכל זאת, בדיוק כמו שילדים קטנים עלולים להתבלבל ולפעמים לא להצליח להבין את מעשי הוריהם, גם אנחנו הרבה פעמים לא מבינים מדוע אלוקים מוליך את חיינו בכיוון מסוים או לא רואים מה מתוכנן עבורנו בהמשך. ובכל זאת, אנחנו חייבים להזכיר לעצמנו כל הזמן שישנה תוכנית אב שמימית, ושכל מה שקורה לנו הוא לטובתנו האמתית.

2. קבלת הדברים שאיננו יכולים להבין או לשנות

נקודה חשובה כדי להגיע לרוגע פנימי אמיתי, נחה ביכולת שלנו לקבל את מה שיש ואת מה שהיה. הטריגרים החיצוניים אינם בשליטתנו. העולם הזה לוקה בחסרונות, אנרגיות שליליות וטירוף. איננו יכולים לשלוט במה שמתרחש סביבנו, אלא רק במה שמתרחש בתוכנו.

לדוגמא, אני יכולה למצוא את עצמי בוהה במסך מחשב קפוא, כועסת על המחשב או על עצמי שלא גיביתי את העבודה שלי. איני יכולה לשנות את הנסיבות. בכל אופן, אני יכולה לשנות את הצורה בה אני חושבת, וכתוצאה מכך מרגישה.

למרות שזה לא פשוט, שינוי המחשבות שלנו נמצא בתחום שליטה שלנו. שום דבר חיצוני לא משתנה, ובכל זאת בלימת המחשבות שלנו והפנייתן לנתיבים בריאים יותר של קבלה ושלווה, יביאו בסופו של דבר לשינוי הפרספקטיבה שלנו. דבר שעשוי להשפיע באופן דרמטי על הדרך בה אנחנו מרגישים ומגיבים למצבים. הרגשות בדרך כלל רוכבים על גלי המחשבות שלנו, ובכל זאת, עם נחישות ותרגול נוכל לנתב אותם.

איך היה נראה היום שלנו אילו זה היה תלוי בנו? אנחנו יכולים לבחור איזה מין יום יהיה לנו, באמצעות דיבור פנימי ושינוי המחשבות. קשיים כמו אבדן משרה או הפסד עסקה הם אתגרים חיצוניים לנו, אין להם שום קשר למהות האישית שלנו.

כדוגמא פרקטית, כשאתם מרגישים מוצפים באחריות, כהורים או בני זוג, אמרו בקול: "אני מסוגל/ת לעשות את זה", או "אין שום סיבה להתייאש, אני מסוגל/ת לעשות את זה!" אמירת המלים האלה לא רק מאשרת את הקביעה במחשבה שלנו, אלא בונה את הביטחון העצמי שלנו, ומובילה אותנו לכיוון חיובי.

3. מאמץ לשנות את מה שאפשר לשנות בנו או בנסיבות

אמונה שכל מה שאלוקים מביא הוא לטובתנו, וחישול גישה של קבלה, מובילים לגישה מנטלית בריאה יותר לחיים. אחרי שעבדנו על זה, נוכל לגשת לשלב השלישי מעמדת כוח. ושלב זה הוא ניסיון לשנות את עצמנו ו/או את הנסיבות מבלי להתייאש במקרה של כישלון.

עכשיו אנחנו יכולים לפעול על פי ערכינו. אין כמו כוח רצון. הוא מעיד על כוחם האמיתי של הגוף והנפש. הרצון שלנו דומה לשריר, צריך לתרגל אותו כדי לחזק אותו.

שינוי התכונות המוטבעות בנו הוא אתגר רציני. רבים מאתנו זקוקים להרבה יותר שליטה כדי לא להגיב, מאשר כדי להגיב בצורה מוגזמת - ומכאן שאבדן שליטה מעיד על חולשה. לא משנה על איזו תכונה אנחנו עובדים, אנחנו צריכים לדחוף את עצמנו ולהיות עדינים עם עצמנו כדי להמשיך ולהתקדם.

השלווה הפנימית מחכה לנו שנהנה ממנה. בעוד שהתמודדויות ומכשולים עלולים להסיט אותנו מהמסלול באופן זמני, מודעות לכך שהם חלק מהתוכנית השמימית שאלוקים הכין עבורנו, מקטינה את הסבל הפנימי שלנו ומאפשרת לנו להשיג רוגע פנימי.

ובמקרים שבהם אנחנו מרגישים שאיבדנו איזון, אני באופן אישי אומרת לעצמי: לאלוקים יש תוכנית, אני פשוט עדיין לא יודעת מהי! התפתחות רגשית ורוחנית מתרחשת בשלבים. תרגול השלבים האלה יאפשרו לנו למזג בקלת רבה יותר את הסערות ולהפליג בצורה חלקה יותר בין גלי החיים הגבוהים.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן