רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

צמיחה אישית

כל סנטימטר נחשב

ז׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ד ז׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ד 09/03/2014 | מאת שרה דבי גוטפרוינד

לפעמים סנטימטר אחד יכול להתארך לקילומטר שלם. פורים מראה לנו כיצד.

סקוט גו'רק, אצן שזכה פעמיים באולטרה מרתון, גילה את סודו: התרכזו בסנטימטר הבא שלפניכם. אולי אנחנו לא מאמינים שנוכל לרוץ את הקילומטר הבא, אבל אנחנו יכולים להתקדם עוד סנטימטר אחד.

כשאנחנו מרגישים תקועים, נראה כאילו שאנחנו מוכרחים לזנק זינוק אדיר כדי להגיע למטרות שלנו. זה לא נכון. למעשה, בכל ענפי הספורט, הניצחון נקבע בסנטימטרים – סנטימטר אחד בכל פעם.

ככה זה גם בחיים.

גדוּלה נבנית על סנטימטרים. כל כך הרבה מרצים מוכשרים שנואמים בכל העולם, התחילו עם שני תלמידים בסלון ביתם. יד שרה, ארגון הציוד הרפואי הגדול, התחיל במישהו שהשאיל מכשירי אינהלציה בביתו. אלפי נזקקים מקבלים סלי מזון מיד אליעזר, בגלל שאחר צהריים אחד, אישה אחת הכינה קצת יותר אוכל עבור משפחה נזקקת. חוקי האפליה נגד השחורים בארה"ב נעלמו הודות לאישה אחת, רוזה פרקס, שלא הסכימה לזוז מילימטר ממקום מושבה באוטובוס.

אפילו בית ניתן לרכוש בסנטימטרים, או ליתר דיוק, במהדק נייר אדום בגודל שני סנטימטרים. קייל מקדונלד, הוא בלוגר קנדי שחלם לרכוש לעצמו בית, אולם שכר העבודה שלו אפשר לו לחיות רק את היום יום. עד שאחר צהריים אחד ביולי 2005, הוא הבחין במהדק משרדי אדום על שולחנו, וזה העלה בו רעיון....

הוא צילם את המהדק המשרדי ופרסם אותו באתר הלוח המקוון של קרייגליסט, תחת המסר הבא: מהדק משרדי זה נח עכשיו על השולחן שלי ליד המחשב. אני רוצה להחליף אותו תמורת משהו גדול יותר או טוב יותר, אולי עט, כף או מגף. אם אתם מתחייבים לבצע את ההחלפה, אני אגיע לבקר אתכם, בכל מקום בו אתם נמצאים, כדי להחליפו. מקווה להתחלף אתכם בקרוב! נ.ב. אני מתכוון לעשות שרשרת החלפות מתמשכת עד שאשיג בית.

ב-14 ביולי 2005, כמה ימים לאחר פרסום תמונת המהדק האדום, מישהו הציע לתת לו עט מעוצב בצורת דג, תמורת המהדק. קייל החליף את העט תמורת ידית מעוצבת לדלת, את הידית תמורת כירת נפט למחנאות, ואת הכירה תמורת גנרטור. את הגנרטור הוא החליף תמורת ערכת מסיבה שכללה חבית ריקה, שטר למילוי החבית בבירה לפי בחירתו ושלט ניאון, את הערכה הוא החליף בשני אופנועי שלג. אחר כך קייל החליף את האופנועים תמורת טיול מודרך אישי לשניים בקולומביה הבריטית. שנה אחר כך, בסחר החליפין ה-14, הוא הצליח לקבל בית בן שתי קומות.

רק סנטימטרים מבדילים בין בינוניות לגדולה

כיום יש למהדק האדום אתר וספר משלו, "איך מכשיר כתיבה קטן הופך להרפתקה גדולה". אילו מקדונלד לא היה מבחין (ומשתמש) במה שניצב סנטימטרים בודדים מול עיניו, הוא לא היה מחבר ספר, הופך למרצה ולבעלים של בית. הוא היה סתם עוד אחד שיושב מול מחשב עם מהדק משרדי על השולחן.

פורים הוא הזמן שבו מתגלה לנו יופיים של כל הסנטימטרים והמהדקים המשרדיים הנחבאים בחיינו. זו אחת הסיבות שבשלה אנחנו צריכים לשמוע כל מילה במגילה. מספיק שנפספס מילה אחת, כדי שנצטרך לשמוע שוב את הכל מההתחלה. משום שסיפור הפורים לא קרה בזינוק אחד גדול, הוא התפתח סנטימטר אחר סנטימטר.

מרדכי היה צריך לשבת על מקומו בשער המלך יום אחר יום. הפער בין הראשים שהורכנו בפני המן לראשו הזקוף של מרדכי, לא עלה על סנטימטרים ספורים, אולם זה בדיוק היה ההבדל בין גיבור לסתם אדם פשוט. גם המלכה אסתר התקדמה בסנטימטרים – עם כל פסיעה שפסעה לקראת המלך, למרות חששה הרב, עד למשתה שהיא ארגנה עבור אחשוורוש והמן בו חשפה סוף סוף את תוכניתה.

כשאנחנו מקשיבים למגילת אסתר, אנחנו זוכרים שבכל רגע ומהדק משרדי בחיינו טמונה הזדמנות משלו, ושגדולה משיגים מילה אחר מילה, מעשה אחר מעשה, סנטימטר אחר סנטימטר. הסנטימטרים להם אנו זקוקים נמצאים בכל מקום סביבנו ובתוכנו. אולם אנחנו צריכים להבחין בהם, אנחנו צריכים להיות מוכנים להילחם עבורם.

משום שרק סנטימטרים מבדילים בין אשליה למציאות, בין הפסד לניצחון ובין בינוניות לגדולה.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן