רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

איך ומה

7 דרכים להתחבר לא-לוהים

י׳ באדר ה׳תשע״ה י׳ באדר ה׳תשע״ה 01/03/2015 | מאת אש התורה

פורים הוא הזדמנות מצוינת לחזק את הקשר שלנו עם א-לוהים.

אם יש מסר עיקרי שאנחנו יכולים ללמוד מסיפור חג הפורים, זה שאפילו בזמנים החשוכים ביותר, כשא-לוהים מסתיר את פניו, הוא עדיין כאן, מנהל את האירועים מאחורי הקלעים, מזיז את החלקים למקום בו הוא רוצה שהם יהיו. האדם מתכנן, וא-לוהים צוחק. בדיוק הדבר שחשבת שהולך למחוק את היהודים - מתהפך לגמרי והופך לאמצעי לגאולתם. "ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה, בודאי גם שם, נמצא השם יתברך!"

פורים הוא הזדמנות מצוינת לעבוד על פריצת הערפל המקיף אותנו, וחיזוק הקשר שלנו לרוחניות. להלן 7 דרכים בהן תוכלו להתחבר לא-לוהים.

1. להבחין בידו המכוונת של הא-ל בחיינו

כולנו חווינו רגעי התגלות כלשהם בחיינו. חלקם גדולים ומפוצצים, כמו 'איך המטוס שפספסנו הוביל אותנו להכיר את בן הזוג'. אבל האמת היא, שהם לא חייבים להיות כל כך דרמטיים. גם מציאת מקום חניה בלב תל אביב (או בכל מקום אחר), באמצע עוד יום שגרתי, יכולה בהחלט להיות הזדמנות לחוש בנוכחות הא-ל. מכיוון שא-לוהים אחד, אין דבר שקורה במקרה. ברגע שנסיר את מסווה הטבע שמסתיר את מציאותו - נגלה את א-לוהים שנחבא מאחורי המסך. לכן נפקח היטב את העיניים, ונשים לב כיצד א-לוהים מעורב בחיינו ודואג לנו בחיי היומיום.

2. שיחה מלב אל לב עם א-לוהים

דמיינו זוג נשוי שחי תחת גג אחד, אבל אף פעם לא משוחח ממש. לרוע המזל זה קורה, ולרוע המזל נתק צונן כזה מתאר את מערכת היחסים שיש להרבה אנשים עם א-לוהים. מתי לאחרונה הייתה לכם שיחה אמתית מלב אל לב עם א-לוהים? הכוונה אינה סתם למלמל מלים מהסידור, אלא לגעת בפנימיות האמתית שלכם, בדאגותיכם, חששותיכם ותודותיכם העמוקים ביותר. נסו זאת ותראו כיצד אחר כך תרגישו יותר מחוברים.

3. מצאו את היופי

הניחו את האייפד, האייפון, האיי-משהו והסתכלו על העולם המדהים שסביבכם. מתי הייתה הפעם האחרונה שנהניתם מזריחה או שקיעה עוצרת נשימה? בכיתם מקטע מוזיקלי? התרגשתם, נדהמתם והתפעמתם מילדכם המדהים? האם ראיתם את התמונות המפעימות של מפלי הניאגרה קפואים? העולם משקף את שלמותו האינסופית של א-לוהים וטביעות האצבע שלו ממלאות את העולם. לכם נשאר רק להתבונן בהן, ולא לקבל את כל היופי הזה כמובן מאליו.

4. למדו את חכמת התורה

דמיינו שנפלו לידיכם יומניו האישיים של איינשטיין, בהם פרושה כל החוכמה שהוא השיג בחייו. בוודאי הייתם 'בולעים אותם, מתענגים על הזכות להציץ לעולם הידע האדיר שלו, ומרגישים חיבור עמוק יותר אליו כאדם. עכשיו דמיינו, שהייתם משיגים את 'יומניו האישיים' של הא-ל. מדהים נכון? למעשה, התורה, היא תוכנית האב של הבריאה. היא חוברת א-לוהית שכוללת את כל סודות היקום, ובכללם חכמה משנת חיים על נישואין, הורות, צדק ויושר, איך להיות טוב וכיצד למצוא משמעות. כשאנחנו לומדים תורה, אנחנו מתחברים ישירות לבורא עולם, רואים את עומק חוכמתו ולומדים לחשוב כמוהו. זוהי סדרה מתמשכת של רגעי 'אאורקה'.

5. העריכו את מתנותיו

מי לדעתכם יודה יותר על ארוחת ערב נפלאה שאשתך (או אמך) הכינה: אתה או האורח שלכם? כמה ארוחות קיבל האורח? כמה ארוחות קיבלת אתה? האירוניה הנוראית היא, שכאשר אנחנו מתרגלים לקבל שפע קבוע ומתמשך בחיינו - אנחנו מתחילים לקבל אותו כדבר המובן מאליו. אל תעשו את זה! הכרת תודה היא אחד מיסודותיה של מערכת יחסים אוהבת – עם הורים, בני זוג וא-לוהים. אל לנו להיות כפויי טובה! מי נתן לכם את העיניים? השמיעה? את הקפה החם הבוקר? חברו שוב את כל המתנות הנפלאות שקיבלתם בחייכם, אל הנותן המוחלט שלהם, ותרגישו באהבה שנוצרת.

6. בטחו בו!

האנשים שאתם הכי אוהבים - הם האנשים שעליהם אתם הכי סומכים, ולהיפך. חשבו על משהו שמטריד אתכם, שמעורר קצת חשש ודאגה, כמו: לחצים כלכליים, תוצאות בדיקות רפואיות או הבחור שהבת שלכם יוצאת איתו. עכשיו, נסו לשחרר את הפחד ולבטוח בא-לוהים. דוד המלך כותב בתהילים: "השלך על ה' יהבך, והוא יכלכלך" (תהלים נה,כב). נסו גם אתם להרגיש שא-לוהים עומד מאחוריכם. ספרו לעצמכם כמה הוא מודע לקשיים שלכם, ומנגד, כמה יש לו את הכוח לעזור, וכמה הוא רוצה לעזור. אין דבר גדול או קטן מידי בשבילו. אז השליכו את הדאגה, הכל טוב. א-לוהים לא עזב אתכם, הוא ממש פה, אוחז בידכם.

7. עשו מצווה

Do a Mitzvah

כפי הנראה, הדרך הישירה ביותר להתחבר לבורא עולם היא לעשות מצווה: לתת צדקה, לבקר חולה, לומר קריאת שמע או לקדש את השבת. המלה מצווה קשורה למילה "צוותא" – חיבור. כשאנחנו עושים מצווה, אנחנו עושים את רצון הא-ל עם השכל, הגוף והנשמה, וכך מתקרבים לא-לוהים. מכיוון שהא-ל אינו גשמי, מידת הקרבה אליו נאמדת באופן רוחני. ככל שאנחנו נהיים דומים לו, בהתאמת רצוננו לרצונו - כך אנחנו מתקרבים אליו יותר.

פורים שמח!

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן