רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

נישואין

10 דברים שלא כדאי לומר בנישואין

א׳ בניסן ה׳תשע״ז א׳ בניסן ה׳תשע״ז 28/03/2017 | מאת ברברה פן

כמה אמירות שעלולות להמיט אסון על הנישואין.

תקשורת היא המפתח לנישואין מוצלחים. זה לא רק מה אתם אומרים, יש השפעה מכרעת גם לאיך שאומרים את הדברים.

1. "את/ה תמיד/אף פעם…"

כשאנו מכלילים וקובעים שההתנהגות של אדם אחר היא מוטעית לחלוטין, זה פוגע. הערות כאלה יוצרות תגובות התגוננות או התקפת-נגד מצד בן/בת הזוג שלכם. במקום להכליל, הימנעו מהגזמות ודברו באופן ספציפי על מצבים נקודתיים.

2. "את/ה לא צריכ/ה להרגיש ככה" "למה את/ה עושה מזה כזה סיפור"

לכולנו יש זכות להרגיש כפי שאנו מרגישים. אף אחד אינו רוצה שיבטלו את רגשותיו או יזלזלו בהם. כשאנו אומרים לבן/בת הזוג שלנו שרגשותיו/ה אינם נכונים או לא מוצדקים, אנו מעבירים להם את המסר שלא באמת אכפת לנו איך הם מרגישים.

3. "אתה… (כינוי שלילי)"

כשאנו מתייגים אדם אחר בכינוי שלילי יש לכך השפעה הרסנית על הדימוי העצמי של אותו אדם והדבר לעולם אינו מביא לתוצאות חיוביות.

4. "למה את/ה לא יכול/ה להיות יותר כמו …"

אם אתם מודדים את בן/בת הזוג שלכם בהשוואה למערכת היחסים של זוגות אחרים, אתם מבזבזים את זמנכם. התמקדו במערכת היחסים שלכם עצמכם ואפשרו לה לפרוח. הנישואין שלכם ייחודיים בדיוק כמוכם וכמו בני הזוג שלכם.  

5. "את/ה צריכ/ה ל…"

אף אחד לא אוהב שמחלקים לו הוראות, גם בנישואין. במקום לחלק פקודות באופן כללי, נסו להתמקד בחוויה שלכם במצב הספציפי. לדוגמה, במקום לומר, "אתה חייב לנקות את הבלגן שלך", עדיף לומר, "הייתי מעריכה את זה מאוד אם היית שם את הבגדים המלוכלכים שלך בסל הכביסה".

6. "את/ה מתנהג/ת כמו אמא (או אבא) שלך!"

אאוץ'. לבן/בת הזוג שלך יש זכות להיות עצמו או עצמה מבלי שתרדו עליו/ה ותשוו אותו/ה לאחרים. כשההורים, החם/החמות או בני משפחה אחרים נכנסים לתוך השיחה או הוויכוח, הדבר מרחיק את השיחה מפתרון ועלול להפוך אפילו אי-הסכמה קטנה לפיצוץ רציני.

7. "שכח/י מזה" או "לא משנה"

ביטויים אלה הופכים לאמצעי שכיח מאוד כדי להימנע מלשוחח על נושא טעון. הימנעות מעימותים אינה פותרת את הבעיה. נושאים חשובים עלולים להפוך לכדור שלג כשמטאטאים אותם שוב ושוב מתחת לשטיח.

8. איום בגירושין

לעולם אל תנופפו במילה "גירושין", אלא אם כן אתם ממש רציניים בנושא. השימוש בגירושין כאיום שנועד לחולל שינוי מטילה ספק בנכונות שלכם לעבוד על נקודות חולשה ובמחויבות שלכם לנישואיכם.

9. "הכל באשמתך"

ברוב המקרים זה לא נכון. דרושים שניים לטנגו - גם כדי לריב דרושים שניים וגם כדי ליישב חילוקי דעות. האשמת בן/בת הזוג בבעיה או באומללות שלכם גורמת לכם להתמקד בבעיה עצמה, ולא בדרכים לפתרונה.

10. "אני (מרוויח/ה, עובד/ת, עוזר/ת) יותר ממך"

השיחה צריכה להתמקד במציאת פתרון או בהבנת נושא מסוים - וזהו זה. ברגע שהדיון פונה לכיוון של השוואות,הוא הופך למאבק כוחות שאינו מומלץ בשום מצב, אם רצונכם בנישואין בריאים.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן