רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

נישואין

בטוחה הדרך הביתה

כ״ו באדר א׳ ה׳תשע״ו כ״ו באדר א׳ ה׳תשע״ו 06/03/2016 | מאת רונית סמדר- דרור

אפשר להתכוונן לזוגיות טובה, משמעותית מלאת אהבה מתוך מודעות ומהרגע הראשון של המפגש.

זוגיות ונישואין הם משאת נפש של גברים ונשים והחלום לעמוד תחת החופה מלווה רבים לאורך החיים עד הגשמתו.

מעטים האנשים שיחשבו על זוגיות באופן שכלתני מלווה בדאגות על כך שייתכן שהקשר הזוגי לא ייצלח, שהאהבה תסתיים מהר, שחלילה יתמודדו עם בעיות כלכליות/ בריאותיות או סתם עם חיי שיגרה מתסכלים. אנחנו ממש לא מדמיינים את המריבות עם בני-הזוג לעתיד, את התסכול, השעמום, חוסר האונים, הכעס, הכאב או הפחד שפעמים רבות היא מנת חלקה של זוגיות. גם אם אנו חווים או עדים לקשר בעייתי קרוב של הורינו או אחרים, התקווה היא ש"לנו זה לא יקרה" ו"אצלנו זה יהיה בוודאי אחרת".

אז זהו, שחלומות לפעמים מתגשמים ולפעמים לא ממש. והעניין הוא שאפשר להתכוונן לזוגיות טובה, משמעותית מלאת אהבה מתוך מודעות ומהרגע הראשון של המפגש.

אז איך עושים את זה ?

כבוד הדדי- "אני מכבדת אותך" / "אתה מכבד אותי". על אף שעומד מולנו איש, לפעמים מעצבן, מקומם, מתסכל וגם מאכזב שלא ראוי תמיד לכבוד. כל הבטחותיו לפרנס, לדאוג, להתייחס אלינו כמו למלכה שוות כקליפות השום ואנו חשות שפשוט לא מגיע לו יחס טוב. זכרו שאם אנחנו רוצות ממנו את כל אלה, הדרך לא לזכות בזה, היא להמשיך להתנהג אליו בחוסר כבוד.

אבל אם כן רוצים זוגיות בריאה וטובה, נותר להתייחס אל בן הזוג במלוא הכבוד גם ברגעים הקשים. לא להשפיל, לא להעליב או להמעיט בערכו, בוודאי לא ליד אחרים. ובעוד שמותר להגיד דברים קשים רצוי שזה יהיה בשפת "אני" בגוף ראשון: "לי קשה עם מה שעשית...." ולא "אתה עשית כך וכך...."

אחריות – אם נצא מנקודת הנחה בסיסית שאין מושלם בעולם ובוודאי אין אדם מושלם. אז חשוב שנדע לקחת אחריות על ההתנהגות שלנו במהלך קונפליקטים. יכול להיות שגם אנחנו הגזמנו ואולי לא היינו בסדר וזה אך ראוי שנודה בכך ונדע להתנצל אם נכון. זה לא מוריד מערכנו אלא להיפך. בעוד אחריות זאת מתיחסת למצבי עימות ביחסים, ישנה גם אחריות נוספת שמתכווננת לחיובי ולטיב היחסים. האחריות לשמר ולהעצים את הזוגיות היא גם שלנו. אין אדם שלא נעים לו לקבל חום, רכות, תמיכה פיזית וריגשית לצד פינוקים ומחוות.

אמון – מיום היוולדנו אנו מפתחים יחסים עם האמא או ההורה המטפל ובעצם מאז משתרשת בנו תפיסת אמון בסיסית מול העולם. אין מערכת יחסים בריאה ללא תחושה בסיסית של אמון וככל שאדם חש יותר אמון באחר שלא יפגע בו, כך הוא יכול להתנהל בקשר עם פחות הגנות ומגננות שלעיתים נדמים כתוקפנות, הימנעות והסתגרות כלפי אחרים.

ההבנה צריכה להיות, שאם יש פגיעה בתחושת אמון אצלנו כלפי הסביבה, באופן שאנחנו חושדים באחרים וחיים בזהירות מתמדת, זו אחריות שלנו לטיפול ושינוי. אף בן-זוג, יהיה הרגיש והמכיל בעולם, לא יצליח לרפא אותנו, אם לא נאמין בו שכוונותיו טובים.

בטחון- זו התוצאה החיובית של כל מערכת יחסים. תחושת ביטחון בזוגיות היא משאת נפש שהכבוד ההדדי, גילוי האחריות והאמון יובילו אליה. ביטחון עצמי על כך שיש לנו יכולת מסוגלות לחיות בזוגיות ולנהל משפחה באוירה נעימה ותומכת, וביטחון וכוח לפתח את עצמנו ואת החלומות האישיים שלנו. תחושת הביטחון של בן-הזוג שתוביל אותו לתחושות של הישג ובריאות נפשית ואנרגיות, שללא ספק יביאו הצלחות. ולא פחות חשוב, השמחה והתחושה לחזור אל ביתי שלי אל חוויה של ביטחון, רוגע וכייף.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן