רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

נישואין

חמישה דברים שבעלך רוצה שתדעי, אך לא יגיד לך

כ״ג בתשרי ה׳תשע״ו כ״ג בתשרי ה׳תשע״ו 06/10/2015 | מאת הרב שלמה סלטקין

את תופתעי מהאפקט החיובי המיידי של תובנות אלה על נישואייך.

יש הרבה דברים שבעלך היה רוצה שתדעי עליו, אבל הוא פשוט לא יאמר לך. האם הוא מעלים אותם ממך בכוונה, או שאולי פשוט עבר די הרבה זמן מאז שהייתה לכם שיחה עמוקה זה עם זו? התשובה שונה מזוג לזוג, אך להלן כמה דברים שהוא היה רוצה שתדעי:

  1. הוא אוהב אותך. את כל עולמו, למרות שאת אולי לא מרגישה כך. לא תמיד קל לו לבטא את רגשותיו או לשתף במילים, למרות שהוא מבטא זאת בדרכים אחרות. ייתכן שאת מעדיפה חיבוק או מילות חיבה, אך הוא עשוי לבטא את אהבתו בכך שהוא קונה לך את החטיף האהוב עלייך או מכסח את הדשא.

  2. הוא נבוך מהאופן בו את מדברת עליו עם חברייך ו/או בציבור. כשאת מתבדחת על כך שהוא לא מסוגל למצוא שום דבר, על כך שהוא לא מקשיב לדברייך או שהוא נזיר מתבודד, זה לא מצחיק אותו. כשאת מעבירה עליו ביקורת בפומבי הוא מרגיש בושה. לאחר זמן מה, הערות אלה מתחילות לכרסם באמון שלו בך כבת זוג אוהבת.

  3. הוא רוצה להיות #1. למרות שהוא מעריך את מסירותך לילדים, לפעמים הוא מרגיש קצת נשכח מאחור. הוא רוצה להרגיש שהוא יותר חשוב לך מהילדים, כך שכשהוא מדבר איתך והילדים מפריעים, את עדיין תקשיבי לו במקום להתחיל לטפל בהם. הוא השותף המלא שלך בהורות, אבל הוא לא רוצה להתחרות על תשומת הלב שלך. הוא היה רוצה שתתענייני בו, תבלי עמו, שתצאו לדייט מדי פעם. דעי שאם תלמדי את ילדייך שנישואייך הם במקום הראשון, זהו שיעור נפלא לחיים, שיעזור להם בטווח הארוך, גם אם הם עלולים להתלונן כשאת משאירה אותם עם בייביסיטר.

  4. הערך העצמי שלו קשור ישירות ליכולתו לפרנס. אם בעלך מובטל כרגע ואתם חווים מתח בנישואיכם, אין זה פלא. הוא צריך שתביני כמה קשה לו כשהוא לא מסוגל לפרנס, כיוון שהוא חווה תחושת כישלון. כשאת מתמלאת חרדות לגבי המצב הכלכלי שלכם, הדבר מחמיר עוד יותר את הרגשתו, כיוון שהוא אכזב אותך. אין דבר מספק יותר עבור גבר מאשר לפרנס את משפחתו. הביני כי כסף הוא נושא טעון ביותר עבור שניכם. כל דיון בנושא יעבור בצורה חלקה יותר אם תהיי מסוגלת להיות עניינית ולהתמקד במספרים במקום בפחדים.

  5. הוא רוצה להיות מוערך. הוא רוצה לדעת שאת מעריכה אותו על כל מה שהוא עושה למענך. הוא רוצה לדעת שאת מעריכה אותו על מי שהוא. כשאת מתלוננת על כל הדברים שהוא לא עושה נכון, קשה לו להרגיש שאת מעריכה אותו. זכרי את ההמלצה של ד"ר ג'ון גוטמן על יחס של 5:1 בין החיובי לשלילי. על כל הערה שלילית אחת שלך, נסי למצוא חמישה דברים חיוביים לומר, כדי לסתור את ההשפעות השליליות של הביקורת. אנו כה עמוסים במטלות היומיום של החיים שאנו שוכחים לבטא את הערכתנו, אולם נראה שכן יש לנו זמן להתלונן או לבטא את תסכולנו מול בני הזוג שלנו. נסי למצוא כמה דקות מדי יום לפני השינה, בהן תאמרי לבעלך מה את מעריכה בו ולמה.

חמש תובנות אלה אינן כה מפתיעות או מעמיקות, אולם תופתעי לגלות את האפקט החיובי והמיידי שיהיה להם על נישואייך. אם תדעי להכיר שבעלך מבטא את אהבתו כלפייך, אם תקפידי שלא להעביר עליו ביקורת, תשימי אותו במקום הראשון, תשלטי בפחדייך הכלכליים ותבטאי את הערכתך כלפיו, בכך בעצם תשקיעי ביצירת נישואין טובים ומספקים יותר.

מאמר קשור: 5 דברים שאשתך רוצה שתדע, אך לא תגיד לך

אם אתם זקוקים לעזרה מיידית בנישואיכם, הורידו עותק חינם של ספרו של הרב סלטקין בלחיצה כאן: Is My Marriage Over: The Five Step Action Plan to Saving Your Marriage

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן