רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

מאמרים

להרחיב את מעגלי ההיכרויות

י״ד באלול ה׳תשס״ה י״ד באלול ה׳תשס״ה 18/09/2005 | מאת Tzvi

מתי בפעם האחרונה הזכרתם לקרובים ומכרים, שאתם פנויים לקשר?

"אין לי דרך להכיר בני זוג פוטנציאליים!", "היכרויות דרך האינטרנט לא מתאימים לי!", "נמאס לי מאפליקציות ומהיכרויות בצואה וירטואלית!", "איפה אפשר להכיר מישהו בדרך טבעית ונורמלית?", "כבר מיציתי את כל האפשרויות ולא מצאתי אף אחד!"

משפטים כאלה ודומיהם נשמעים לא אחת מפו"פים (פנויים-פנויות) משופשפים, שעייפו מלחפש אחר הנפש התאומה שלהם. הם מנסים בהתלהבות כל מיזם זה או אחר המבטיח להם "מגוון מועמדים בגיל המתאים ובעלי רקע דומה" וסופם שהם מפסידים מאות שקלים, אבל מועמד הולם לא פוגשים.

לכל הפו"פים בינינו, שכבר התייאשו ממאמצי החיפוש המנוכר, המושתת ברובו על התאמת מחשב כזו או אחרת, המאמר הזה בא להזכיר, שבהחלט לא כל האופציות מוצו ועדיין ישנו כר נרחב להתנסויות!

מעגל החברים הטובים ביותר

הנקודה הראשונה שדורשת התייחסות, היא מעגל החברים הקרובים אלינו ביותר. אנו יוצאים מנקודת הנחה מוטעית, שכל הסובבים אותנו, חיים במידה רבה את עובדת היותנו רווקים. מסתבר שאנו טועים. נכון אמנם, שמאד איכפת לקרובים שלנו מאתנו, אבל, גם להם יש חיים והתמודדויות משלהם, כך שאם לא נטרח להזכיר ו"לנדנד" להם בעניין, הם עשויים שלא לחשוב על כך ביוזמתם.

איך זה יכל להיות? אתם שואלים. עובדה!

ידוע לי באופן אישי, על בחורה מסוימת שהלכה והתבגרה ברווקותה. היא ניסתה כל מני מסגרות להיכרויות ועמדה על סף ייאוש. באחת השיחות שלה עם ידיד קרוב, הוא סיפר לה לתומו, אודות קולגה שלו ופרוייקט משותף שביצעו לאחרונה. כשהיא התעניינה בעדינות אודות מצבו המשפחתי, אורו עיניו, כשהוא נזכר בעובדה המרעישה שמדובר בגבר פנוי. חיש מהרה השניים נפגשו ולא עבר זמן רב והידיד שלה התמנה לשושבין בחתונתם.

איך זה יכול להיות? אתם שואלים. עובדה! היומיום השוחק והעובדה שאנו "לבד", גורמת לסובבים אותנו להתרגל לראות זאת כמציאות עובדתית. עלינו אם כך מוטלת חובת השימור – שימור הנוכחות שלנו כפנויים, בזיכרונם של הקרובים אלינו.

"הדודה שולה מעפולה"

ונקודה שניה – כשאנו מגיעים לאירועים המשפחתיים או למפגשים עם חברים נשואים, הנטייה היא לעטות על עצמנו את המסכה של "אצלנו- הכל- בסדר- אנחנו- מה-זה מבוקשים, פעילים ועסוקים", כשכל מערכת ההסחה הזו מאומצת על ידינו, רק על מנת שלא ינחשו חס וחלילה, שבעצם אנו בודדים ומתנחמים בינתיים בגידול חתלתול וירטואלי ונענע בעציץ. הנטייה הנפוצה, היא להדוף כל ניסיון של איחולי "בקרוב אצלכם", עד כדי כך, שלעיתים אנו אף נמנעים מלכתחילה מלהופיע באירועים הללו, שרק זורים מלח על הפצעים.

למען האמת, אנו מחמיצים הזדמנות יקרה. מישהו מאחל לנו "בקרוב אצלכם", למה שלא נאמר לו: "באמת הייתי רוצה שזה יהיה בקרוב, יש לך אולי מישהו/מישהי להכיר לי?". כולם אוהבים לעזור. אני בטוחה שפנייה כה כנה וישירה תניב תוצאות! נשאיר את מספר הטלפון שלנו ונבקש בשיא הרצינות, שאם יצוץ רעיון מתאים, יצרו עמנו קשר. בכך, בקלות יחסית, הרחבנו את ההזדמנויות שלנו!

מתי בפעם האחרונה הזכרתם לה את דבר קיומכם ואת העובדה שאתם עדיין חיים בגפכם?

ובדומה לכך הדודה "שולה מעפולה". כן, הדודה החביבה הזו שאנו פוגשים אותה פעם-פעמיים בשנה וכמעט שאין לנו שום דבר במשותף אתה. אז לפני שאנו פוסלים אותה על הסף, נחשוב על כך שיש לה מן הסתם עוד כמה חברות "דודות שולות" כאלה, שלהן אולי, ממש במקרה, יש איזה בן או נכד, שממש מת להכיר בחורה מקסימה כמוך או איזו שכנה או נכדה, שחולמת על בחור מוצלח כמוך. מתי בפעם האחרונה הזכרתם לה את דבר קיומכם ואת העובדה שאתם עדיין חיים בגפכם?

והאמת? לא צריך ללכת רחוק כל כך. לכל אחד ואחת מאתנו יש אינספור מעגלי היכרות. מהתיכון, מהצבא, מהאוניברסיטה, מהעבודה, מקורסים, חוגים, טיולים ואינספור פעילויות שעשינו משך השנים. מעגלי ההיכרות הללו מונים עשרות אנשים וקשר עמם עשוי להגדיל באופן משמעותי את הסיכוי להיכרויות.

וגם מבלי להתייחס לעבר. ברגע זה ממש, אם נבדוק נגלה, שאנו מכירים המוני אנשים, שכל אחד מהם מכיר בעצמו המוני אנשים ואולי, במקרה, גם את המיועד שלנו...

המאמץ משתלם!

ומלבד העובדה שאנו מרחיבים את ההזדמנויות שלנו להיכרות, אחרי הכל מדובר באנשים שמכירים אותנו, לפחות באופן חלקי, כך שישנו סיכוי טוב יותר, שההצעות שלהם יקלעו ביתר הצלחה לטעמנו. יחד עם זאת, עלינו לקחת נשימה עמוקה ולא להיעלב, אם השכנה מציעה את בן דודה העילג, שיכול היה להיות סבא שלנו. ניקח נשימה עמוקה, נודה מקרב לב ונסרב להצעה. באדיבות כמובן, הרי למישהו הייתה כוונה טובה לעזור לנו.

מה לגבי בן זוג לחיים? זהו אולי הדבר המשמעותי ביותר בחיינו!

המבצע קשה מדי? יותר מדי תובעני? מעניין, כשאנו מעונינים לרכוש מכשיר חשמלי חדש או לנסוע לנופש, אנו משקיעים זמן ניכר בהתעניינות, בהשוואת מחירים, יתרונות וחסרונות. ומה לגבי בן זוג לחיים? זהו אולי הדבר המשמעותי ביותר בחיינו! לכן, בדומה, הוא גם דורש השקעה בסדר גודל כזה, כך שכדאי לשנס מותניים ובכל זאת להתאמץ! המאמצים שנערוך והעצות שלהלן, ודאי יקנו לנו כלים נוספים, להרחבת מעגל ההזדמנויות שלנו ויקרבו אותנו לקשר המיוחל.

 

  • נעלה בזיכרוננו קשרים חדשים וישנים, עמם נרצה לעמוד בקשר ולהזכיר להם את דבר היותנו פנויים לקשר.

  •  

     

  • בשיחה הטלפונית הבאה שנערוך לקרובים וידידים, אם זה על מנת לאחל שנה טובה או סתם להתעניין, נזכיר שאנו עדיין פנויים לקשר ונשאל דרך אגב האם הם מכירים מישהו.

  •  

     

  • במפגשים המשפחתיים-חברתיים הבאים, נשתדל להיראות במיטבנו וניטול יוזמה. נזכיר למכרינו, כי הננו מעונינים בבן זוג ונשמח לשמוע הצעות.

  •  

     

  • נודה באדיבות ובמאור פנים לכל גילוי של רצון טוב, זה ידרבן את האחרים לסייע לנו עוד ועוד.

  •  

     

  • נתאזר בסבלנות. זה עשוי לקחת זמן.

  •  

     

  • לאחר שעשינו כמיטב יכולתנו, נרפה ונזכיר לעצמנו, כי א-לוהים, הוא שיחליט לבסוף על העיתוי בו נפגוש את בן הזוג המיועד.

 

בהצלחה!

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן