רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

שאלה 134: לאן מועדות פנינו?

ט׳ באב ה׳תשס״ח ט׳ באב ה׳תשס״ח 10/08/2008 | מאת Tzvi

מהי הדרך הטובה ביותר לברר אם הקשר מתקדם לקראת נישואין ולא לקראת מבוי סתום?

רוזי ושרי היקרות,

אני בשנות ה- 40 לחיי, גרושה זמן רב, והייתי רוצה לפגוש את הגבר הנכון ולהינשא שוב. אני יוצאת עם מישהו קרוב לשנה. יצאנו לפני מספר שנים, אבל הפסקנו מסיבות שונות. נפגשנו שוב, התחלנו לדבר והחלטנו להתחיל שוב לצאת.

במהלך הקשר נפגשנו גם עם אחרים, אבל אני נמצאת בשלב שבו הייתי רוצה שנקדיש את מלוא האנרגיה זה לזו ונראה לאן הקשר בינינו מתקדם. כיצד אוכל לגרום לו להסכים לכך?
אני עייפה מלהיפגש עם גברים ולא להגיע איתם לשום מקום. מהי תוכנית הפעולה הטובה ביותר?

א.

א. היקרה,

התשובה פשוטה מאוד. יצאת עם גבר קרוב לשנה ואין לך מושג לאיזה כיוון אתם מתקדמים. נשמע שאת רודפת אחרי הזנב של עצמך. את חושבת שאם גבר זה יפסיק לצאת עם אחרות ושניכם תצאו באופן בלעדי למשך זמן רב יותר, הקשר יוביל לנישואין.

למרבה הצער, זה לא עובד כך (אלא אם כן שני הצדדים צעירים מאוד ובמהלך הקשר הם מבשילים לנישואין). כיום, אנשים יוצאים לפגישות למטרת נישואין, או שהם יוצאים לפגישות למטרת מציאת חברה. הם לא משנים את דעתם תוך כדי חיזור, לא משנה כמה הם מחבבים את בן/בת זוגם.

אנו תמיד מייעצות לאנשים שמעוניינים להינשא להבהיר כבר בהתחלה את מטרת הפגישות שלהם – כלומר, שהם רוצים למצוא בן/בת זוג לנישואין. במקרה שלך, שלב זה חלף מזמן, אך עדיין לא מאוחר מדי – שניכם יכולים לדון בכיוון שאליו מתקדם הקשר הזה. אבל עלייך לעשות זאת עכשיו, לא בעוד חודש או חודשיים.

לא תצליחי לשנות את דעתו עם הזמן. זה פשוט לא יקרה.

את יכולה לומר לו: "אני מחפשת בן זוג לנישואין ואני רוצה לראות אם הקשר בינינו יכול להתקדם לכיוון זה. הייתי רוצה שנכיר זה את זו טוב יותר כדי לראות אם אנחנו מתאימים. אם אתה לא מחפש בת זוג לנישואין, כדאי שנפסיק להיפגש."

אם הוא לא מעוניין בנישואין, עלייך להתקדם הלאה בחייך. לא תצליחי לשנות את דעתו עם הזמן. זה פשוט לא יקרה.

אם הקשר ביניכם אכן ייפסק, עלייך לשנות את גישתך ביחס לבני זוג עתידיים. אם נראה לך שיש למישהו פוטנציאל, אנו מציעות שבפגישה השנייה או השלישית תאמרי לו, "למרות שזה שלב מוקדם מכדי לדעת לאן הקשר הזה יוביל, אני רוצה שתדע שאני יוצאת לפגישות כדי למצוא את האדם הנכון שלו אוכל להינשא. אם נראה לך שיש פוטנציאל לכך, כדאי שנעבוד על הכיוון הזה. הייתי רוצה לדעת מה המטרה שלשמה אתה יוצא לפגישות". אם הגבר לא מחפש בת זוג לנישואין, משנה את הנושא או אומר משהו מעורפל על רצונו להינשא "ביום מן הימים", פירוש הדבר שהוא לא בשבילך.

אל תחששי שמא תפחידי את הדייט שלך. את לא אומרת לו שהוא "האחד והיחיד" – את משאירה את זה פתוח. מלבד זאת, אם הוא לא רוצה להינשא, תני לו לברוח – עדיף שלא תבזבזי את זמנך היקר לשווא. מצד שני, אם יש לו מטרה להינשא, הוא יאמר לך – ושניכם תהיו בעמדה טובה יותר.

אנו מקוות שדברינו יסייעו לך למצוא את דרכך בעולם ההיכרויות.

רוזי ושרי

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן