רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

שאלה 129: זיקוקים ופרפרים בבטן

כ״ו בסיון ה׳תשס״ח כ״ו בסיון ה׳תשס״ח 29/06/2008 | מאת Tzvi

איך אפשר לדעת אם הוא ה"אחד והיחיד"?

רוזי ושרי היקרות,

אני יוצאת עם מישהו מזה חצי שנה. אני לא יודעת כמה זמן עליי לתת לו. הוא מחבב אותי מאוד ואני מחבבת אותו, אבל אין לי אליו רגשות חזקים או אהבה. אנשים תמיד אומרים לי שאני אדע אם הוא "האחד והיחיד", אבל אני אף פעם לא יודעת.

האם יש דרך קלה לדעת? האם כולם "מאוהבים" כשהם מתחתנים? אולי אני פשוט אדם כזה שאין לו פרפרים בבטן. אני מקווה שיש תשובה פשוטה לכל העניין. תודה.

ג.

ג. היקרה,

אין "דרך קלה לדעת" אם מישהו הוא האדם הנכון בשבילך. התרבות של ימינו התנתה אותנו לצפות לתגובות רגשיות הרבה יותר סוערות ממה שרוב האנשים מרגישים. עבור רוב האנשים, "אהבה" היא רגש שמתפתח בהדרגה. הרעיון של להיות "מאוהב על כל הראש" נשמע מרגש, אך הוא נדיר למדי. יתרה מזאת, רגש זה דועך במהירות יחסית ואין בו כדי לנבא אם יהיו לבני הזוג נישואין אוהבים ומוצלחים.

עבור רוב האנשים, "אהבה" היא רגש שמתפתח בהדרגה

כולנו צפינו בסרטים וקראנו רומנים שמתארים אהבה במונחים של "זיקוקים", "פרפרים בבטן", מחשבות בלתי פוסקות על האהוב והערצה עיוורת אליו. רעיונות אלה מסוכנים, מכיוון שהם אינם קיימים במערכות יחסים רבות שמובילות לנישואין טובים. כתוצאה מאותה תפיסה מוטעית, אנשים לעתים מוותרים על קשר שיש לו פוטנציאל גדול, כי הם לא מרגישים את מה שהם חושבים שעליהם להרגיש.

נכון, יש אנשים שמרגישים "זיקוקים" ו"פרפרים", אבל תחושות אלה אינן סימן לאהבה אלא להתאהבות, המבוססת על "כימיה", במקום על היכרות אמיתית של האדם. תחושות אלה דועכות תמיד במשך הזמן. לעתים, שני אנשים שחווים זאת בעוצמה כשהם נפגשים לראשונה, משכילים לבסס ביניהם קשר רגשי אמיתי, שתופס את מקומן של תחושות ההתאהבות החולפות. עם זאת, רוב הזוגות שיש להם מערכת יחסים מוצלחת לא מתחילים את הדרך כך. הם לומדים להכיר זה את זו, מגיעים להבנה הדרגתית שאכפת להם זו מזה, ותוך כדי כך מפתחים קשר רגשי שיכול לצמוח לנישואין אוהבים.

לאיזו הרגשה את אמורה לצפות מן הפגישות עם בן זוגך האמיתי? עלייך לחבב את הגבר שעמו את יוצאת וליהנות מהזמן שאת מבלה בחברתו. עלייך לצפות לפגישותיכם ולחוות הרגשה של סיפוק מכך שהוא חלק מחייך. עלייך להרגיש חיבה כלפיו. עלייך לרצות לבלות בחברתו זמן רב, ובהדרגה לרצות לממש את הקשר עמו לטווח ארוך. רגשות אלה נוטים להתחזק במשך הזמן.

יש מרכיבים חשובים אחרים בקשר, שמצביעים על פוטנציאל לנישואין אוהבים ויציבים. את יכולה לשאול את עצמך:

  • האם החיים שלנו מתקדמים בכיוונים דומים? האם יש התאמה בציפיות שלנו מהעתיד ובשאיפות שלנו לעצמנו ובתור בני זוג? האם יש לנו ערכים דומים והשקפות עולם תואמות?

  • האם אני חושבת שהוא אדם טוב, שיש לו האישיות ותכונות האופי הדרושות בעיניי לבעל טוב?

  • האם אני נמשכת אליו? (את לא חייבת לחשוב שהוא הכי יפה בעולם – אלא פשוט שהוא ייראה טוב בעינייך ושימצא חן בעינייך הרעיון שתהיי אתו).

  • האם אנחנו מכבדים זה את זו כבני אדם? האם יש לו תכונות אופי שאני מעריכה?

  • האם אני מרגישה בנוח לגבי הרקע שלו, ויכולה להשלים עם חסרונותיו והדברים בו שמרגיזים אותי? האם אני מקבלת אותו כפי שהוא, מבלי לצפות ממנו להשתנות?

  • האם אני מרגישה חברוּת קרובה אליו? האם אני יכולה לבטוח בו - האם אני מאמינה שהוא אדם אחראי ושיהיה שם בשבילי? האם אני רוצה להיות שם בשבילו?

לפעמים, עלינו להקדיש מחשבה רבה לפני שנוכל להחליט שמישהו מתאים לנו. לא תמיד אנחנו "פשוט יודעים". אם תיווכחי לדעת שכל המרכיבים שהזכרנו קיימים בבן זוגך, סביר מאוד שהוא אכן האדם המתאים לך.

אנו מקוות שדברינו יסייעו לך למצוא את דרכך בעולם ההיכרויות.

רוזי ושרי

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן