רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

שאלה 105: לשקם את האמון בגברים

כ״ט בכסלו ה׳תשס״ח כ״ט בכסלו ה׳תשס״ח 09/12/2007 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

אחרי נישואין עם גבר אלים, כיצד היא יכולה לשקם את האמון שלה במין הגברי ולקוות למצוא "גבר טוב"?

רוזי ושרי היקרות,

לאחרונה התגרשתי מגבר אלים. היינו נשואים פחות משנתיים ולא היו לנו ילדים. ההתעללות המילולית החלה מהשבוע הראשון לנישואינו והחמירה בהדרגה. היא הפכה לאלימות גופנית לקראת הסוף ומיד הגשתי תביעת גירושין. כל העניין השאיר אותי די מדוכאת, כי ברור שהיו לי רגשות כלפיו ורציתי בית ומשפחה.

כשעזבתי אותו החלטתי שאקח לעצמי לפחות ששה חודשי חופשה לפני שאתחיל לצאת עם מישהו חדש. איזו עצה תוכלו לתת לי לגבי היכרות עם גבר חדש בעתיד? אני חוששת לצאת עם גברים גרושים כיוון שהתפיסה שלי היא שלעתים קרובות הגברים אשמים בגירושין. אני גם חשדנית כלפי רווקים שאין להם ניסיון בנישואין.

מה עליי לעשות?

ח.

ח. היקרה,

אנו יכולות להבין מדוע את חשדנית כלפי גברים גרושים, אולם אנו מאמינות שכתוצאה מהניסיון הקשה שעברת במהלך נישואייך הקצרים, את שופטת בחומרה רבה מדי אוכלוסיה שלמה של גברים נהדרים שעשויים להתאים לך ביותר. כעו"ד לענייני משפחה שבילתה למעלה מ-20 שנה בניסיון לעזור ללקוחות לסיים את נישואיהם בדרך אנושית ככל האפשר, ובתור מטפלת שראתה מספר רב של זוגות עם בעיות בנישואין, איננו מסכימות שגברים אשמים בגירושין יותר מאשר נשים.

איננו מסכימות שגברים אשמים בגירושין יותר מאשר נשים.

ישנן סיבות רבות לכך שנישואין מסתיימים לאחר זמן קצר. סיבות אלה כוללות היעדר מיומנויות בין-אישיות, ילדותיות-יתר, ציפיות לא מציאותיות לגבי הנישואין וחוסר יכולת לגשר על הפערים, בן/בת זוג שמעולם לא נפרד/ה מהוריו/ה, חוסר הבנה כי הקושי במעבר מרווקות לנישואין הוא נורמלי וכי ההסתגלות דורשת זמן, בני זוג שמאוהבים זה בזה אולם מגלים רק לאחר הנישואין שאין להם הרבה מן המשותף, חם או חמות שמתערבים והורסים את הנישואין. חשוב לציין כי סיבות אלה תקפות לגבי אחד הצדדים או שניהם.

יש זוגות שמתחתנים לפני שכל אחד מהם יודע מהו הכיוון בו הוא רוצה שיתקדמו חייו ובהמשך הם מגלים כי ההבדלים בין הערכים והמטרות שלהם גדולים מדי. יש אנשים המתחתנים מתוך הציפייה הלא מציאותית שהם יכולים לשנות את מה שהם לא אוהבים בבן/בת הזוג שלהם, ובהמשך הדרך מחליטים שמדובר במשהו שהם לא יכולים לחיות עמו. זוגות אחרים לא מתמקדים בבניית קשר רגשי ופשוט מתרחקים. בכל הנסיבות שתיארנו, אין אדם אחד שהוא ה"אשם".

פגשנו אנשים רבים שהיו להם נישואין ראשונים קצרים, שלמדו מה השתבש ולאחר מכן התבגרו ו/או עבדו על שיפור עצמי עד שבנו נישואין שניים מוצלחים.

לרוע המזל, חלק מהנישואין מסתיימים בגלל אלימות מילולית או גופנית. אולם, מדובר בחלק קטן מהמקרים, ורוב הגברים הגרושים הם אנשים טובים. עד שלא תוכלי להבין זאת, ולהתגבר על החשדנות שלך כלפי רוב הגברים, אינך מוכנה לחזור לעולם ההיכרויות.

בנוסף, הפסקה של ששה חודשים נראית קצרה מכדי להתמודד עם הטראומה של ההתעללות שחווית. אין זה מספיק זמן כדי ללמוד לבטוח שוב בגברים. אנו מקוות שתעבדי עם מטפל או מטפלת שיסייעו לך בתהליך ההחלמה.

כשתהיי מוכנה לשוב ולצאת עם גברים, יהיה עלייך להיות פתוחה יותר בגישתך. אנו מציעות לך להתמקד בתכונות החיוביות שאת מחפשת בבן זוג, במקום בתכונות שאינך רוצה שיהיו לבעלך לעתיד. תוכלי לעשות זאת על-ידי כתיבת התכונות החשובות ביותר שאת מחפשת וצמצום הרשימה לארבע תכונות. לדוגמה, את רוצה לפגוש גבר שיש לו תפיסה מציאותית של האחריות הכרוכה בנישואין ושיתייחס לאשתו בנדיבות ובהתחשבות.

תוכלי לגלות אם לבן הזוג שלך יש תכונות אלה, על-ידי הכוונת השיחה לנושאים הקשורים לחיי המשפחה שאת רוצה יום אחד, לתחומי האחריות שכל אחד מכם צופה שיהיו לו כשתהיו נשואים ולציפיות שלכם מההתנהגות של בני המשפחה זה לזה.

את יכולה לחפש מישהו שרוצה שאשתו תהיה השותפה שלו, שמכבד נשים ומעריך אותן, שמצפה להתחלק עם אשתו בתחומי האחריות הכרוכים בניהול בית ומשפחה, שאביו התייחס לאמו בצורה נאותה ושמרגיש כי הנישואין הטובים של הוריו הם משהו שהוא היה רוצה לחקות. תוכלי גם לבחון כיצד בן הזוג שלך מתנהג כלפי בני משפחתו, חבריו ואנשי שירות כגון מלצרים, נהגי מוניות, פקידים או מוכרים בחנות.

ללא ספק יש גברים גרושים, כמו גם גברים שמעולם לא נישאו, שיש להם תכונות אופי אלה.

כל אחת מאתנו עבדה עם לקוחות שסבלו כאב גופני ורגשי רב כתוצאה מהתעללות, ולמרות זאת, הם הצליחו לבנות נישואין שניים טובים וחיים מאושרים. אנו מקוות שבמהרה תהיי מוכנה לשוב לעולם ההיכרויות ותמצאי את הגבר עמו תוכלי לבנות נישואין בריאים ואוהבים.

רוזי ושרי

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן