רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

שאלה 100: מחברי ילדות לזוג

ב׳ במרחשוון ה׳תשס״ח ב׳ במרחשוון ה׳תשס״ח 14/10/2007 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

ניסיון להבדיל בין אהבה של חברות רבת שנים לבין החומר ממנו מורכבים נישואין.

רוזי ושרי היקרות,

אני בת 26 ויש לי דילמה קטנה שאני מקווה שתוכלו לעזור לי לפתור.

כיצד אוכל לדעת אם אני אוהבת מישהו בגלל שיש לנו היסטוריה משותפת – בגלל שהכרתי אותו כמעט 15 שנה, בגלל שהמשפחות שלנו קרובות, בגלל שאני נהנית מחברתו ואנו חברים טובים – או בגלל שהוא באמת האדם הנכון עבורי?

תודה,

ג.

ג. היקרה,

אנו יודעות שאנשים רבים נאחזים בהבחנה בין "אני אוהב/ת אותך" לבין "אני מאוהב/ת בך", אבל מנקודת המבט של שתי נשים שנשואות באושר זמן רב ועובדות עם רווקים ורווקות על בסיס יומיומי, אנו סבורות כי תשומת הלב מופנית למקום הלא נכון.

ראשית כל, אהבה היא רק אחד המרכיבים הדרושים לבני זוג כדי שיתאימו זה לזו. אנו מעדיפות אפילו שלא להשתמש במילה "אהבה", כיוון שאנשים שונים מבינים אותה באופן שונה. אנו סבורות ש"חיבה" היא מונח מתאים יותר. אם לשני אנשים אכפת מאוד זה מזו ויש להם את כל המרכיבים האחרים הדרושים לבניית נישואין טובים, אז הם מתאימים זה לזו ויש להם את התשתית לבניית חיים אוהבים ויציבים ביחד.

התרבות הפופולארית של ימינו גורמת לחשוב ש"כל מה שאנו זקוקים לו הוא אהבה", אבל אנו יודעות שאין כך הדבר.

המרכיבים האחרים חשובים לא פחות מאהבה. התרבות הפופולארית של ימינו גורמת לחשוב ש"כל מה שאנו זקוקים לו הוא אהבה", אבל אנו יודעות שאין כך הדבר. כדי שנישואין יעבדו, לבני הזוג אמורות להיות מערכות ערכים דומות ומטרות תואמות בחיים. "דומות" ו"תואמות" אין פירושן זהות. פירוש הדבר שהגישה הכללית לחיים של שני הצדדים נמצאת בהתאמה ושהם מתקדמים לאותו כיוון מבחינת ציפיות לעתיד. שני אנשים יכולים להרגיש שהם אוהבים זה את זו, אבל אם המטרות והערכים שלהם נמצאים במסלול התנגשות או שהם שונים לחלוטין, הרי שמערכת היחסים תסבול מכך, ובסופו של דבר לא תחזיק מעמד.

יתרה מכך, שני אנשים צריכים גם להעריך תכונות מסוימות זה בזו; לקבל זה את זו מבחינת אישיות, "שיגעונות" ורקע משפחתי, בלי לצפות לשנות את הצד השני. חשוב ששני בני הזוג יצרו אינטימיות רגשית (הרגשה של קשר רגשי, חיבה זה לזו בתור חברים, מתן אמון זה בזו ורצון של כל צד לתת מעצמו לשני) וירחשו זה לזו כבוד.

לבסוף, שניהם חייבים להימשך זה לזו מבחינה גופנית (אל תבלבלי בין משיכה כזו לבין התשוקה משולחת הרסן שהתרבות מלמדת אותנו לצפות לה – זה קורה לעתים נדירות בלבד וגם אם זה קורה, זה דועך מהר למדי).

אינך הראשונה שמאמינה כי מישהו שהיא הכירה כל חייה יכול להתאים לה. ייתכן שהייתם חברים מילדות, ידידים בגיל ההתבגרות, חברים מהאוניברסיטה או שהמשפחות שלכם היו קרובות. בהדרגה, ייתכן שאת מתחילה להבין שאת מרגישה נוח עם מישהו שגדלת אתו, שאכפת לך מאוד ממנו ושאת חושבת שהוא עשוי להיות בעל טוב. אם לך ולגבר האמור יש את כל המאפיינים שתיארנו ולשניכם רגשות דומים זה לגבי זו, אז אתם בהחלט מתאימים זה לזו.

אנו מקוות שדברינו יסייעו לך להחליט אם המרכיבים החשובים קיימים במערכת היחסים שלך ואם חברות ממושכת זו יכולה להמשיך ולהגיע לחופה.

כל טוב,

רוזי ושרי

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן