רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

שאלה 68: לרקוד על שלוש חתונות

כ״ו באב ה׳תשס״ו כ״ו באב ה׳תשס״ו 20/08/2006 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

האם זה בסדר לצאת עם יותר מאדם אחד בבת אחת?

רוזי ושרי היקרות,

חברתי ואני חלוקות קצת בנושא מסוים, ואני מקווה שתוכלו לעזור לנו. היא יוצאת לפגישות עם שלושה גברים שונים באותו שבוע. אני בספק אם זה מעשי – לדוגמא, מה אם כל השלושה ימצאו חן בעיניה? ואני תוהה אם זה הוגן כלפי כל הצדדים המעורבים בעניין.

מהי לדעתכן ה"מדיניות" הטובה ביותר בעניין פגישות עם מספר אנשים בו זמנית?

ד.

ד. היקרה,

כשהפגישות נערכות למטרת היכרות לנישואין, לעולם איננו ממליצות להיפגש עם יותר מאדם אחד בכל פעם. אמנם ליהטוט בין כמה בני זוג שונים בו זמנית יכול להיות נפוץ בין אלה שיוצאים לפגישות לשם התענוג שבעניין, אך איננו מאמינות שזוהי התנהגות ראויה, כנה או יעילה עבור מישהו שהחליט שהוא מעוניין בהיכרויות למטרת נישואין.

מהן הסכנות בפגישה עם שלושה או אפילו שני מועמדים בו זמנית? כפי שציינת, ייתכן שיותר מאחד מהם ימצא חן בעיניה והיא תתקשה לבחור ביניהם. ייתכן שהיא תשווה אותם זה לזה, וזה לא הוגן – כלפיה או כלפי בני הזוג שלה. לכל אחד מאיתנו מגיע שיבחנו אותו על בסיס יתרונותיו. מה שקורה פעמים רבות במצבים כאלה הוא שבסופו של דבר, הבחורה נשארת בלי אף אחד, משום שהיא חושבת, "טוב, הוא בסדר, אבל יכול להיות שהבא אחריו יהיה יותר טוב".

אנשים רבים נתונים תחת הרושם המוטעה שהם "ידעו" מהר מאוד אם מישהו מתאים להם. זהו מיתוס.

אנשים רבים נתונים תחת הרושם המוטעה שהם "ידעו" מהר מאוד אם מישהו מתאים להם. זהו מיתוס. רוב האנשים זקוקים לפחות לשתי פגישות כדי להחליט אם מדובר במישהו בעל פוטנציאל לנישואין ואם הם היו רוצים להקדיש זמן להכירו יותר לעומק. אנשים מעטים ביותר מפתחים "קשר מיידי". מניסיון אישי ומקצועי אנו יכולות לומר לך, שרוב הזוגות הנשואים כיום באושר פיתחו בהדרגה את הקשר הרגשי ביניהם במהלך תקופת החיזור שלהם. כשמישהו יוצא עם יותר מבן זוג אחד בו זמנית, הוא נוטה לשפוט מהר מדי ולוותר על מערכת יחסים מבטיחה, רק משום שהיא לא מתקדמת בקצב שהוא (בטעות) חושב שהיא צריכה להתקדם.

בעיה נוספת עם ריבוי מועמדים היא, שרוב האנשים שעושים זאת אינם מקדישים את האנרגיה הרגשית והזמן הנחוצים כדי לאפשר לקשר להתפתח. אנו מאמינות בכל לבנו שאם הקשר נראה מבטיח, רצוי שבני הזוג ימקדו את האנרגיות שלהם בהעמקת ההיכרות ובבניית הקשר הרגשי ביניהם. החיים מלאים בהסחות דעת. הוספת בן זוג פוטנציאלי לתמונה יכולה רק להגדיל את הבלבול.

לבסוף, אנו חושבות שלפגישות עם מספר בני זוג בו זמנית יש תכופות תוצאות הרסניות: אחד או יותר מבני הזוג שעמם האדם נפגש מתמקד בבניית הקשר ומאמין שהצד השני עושה את אותו הדבר, ואחר-כך מגלה מה באמת מתרחש. הדבר עלול לגרום לכאב רב, האדם מרגיש מרומה ואף נבגד, כשהוא מבין שהצד השני לא היה כן לגבי מערכת היחסים.

אנו מקוות שתוכלי לשכנע את חברתך לוותר על ה"ריקוד על כמה חתונות", ואנו מקוות שהיא תמצא במהרה את האדם המתאים עבורה.

רוזי ושרי

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן