רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

שאלה 2 – טיפסתי בסולם ומה עכשיו?

י״ב באב ה׳תשס״ג י״ב באב ה׳תשס״ג 10/08/2003 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

מה קורה כשאת מתעוררת בוקר אחד באמצע שנות השלושים ומגלה שכבר לא כיף לחזור הביתה מהעבודה? המומחיות שלנו דנות בנושא.

רוזי ושרי היקרות,

אני אישה בת 33, בעלת קריירה מצליחה ולכאורה "מסודרת בחיים": משרה יוקרתית, משכורת מכובדת, דירה משלי, מלתחה עשירה ועוד ועוד. יש לי מספר חברים טובים ויחסים יפים עם משפחתי. אני אוהבת את העבודה שלי המהווה עבורי מקור לאתגר, לנסיעות ברחבי העולם ולמפגשים עם אנשים מעניינים. רוב הזמן, אני מודה שאני ברת-מזל.

ישנו דבר אחד שחומק ממני. גבר! אולי זה נובע מכך שאני לא יוצאת הרבה. המשרה שלי תובענית ואין לי הרבה זמן לחיי חברה. וחוץ מזה, רוב הגברים שאני פוגשת נשואים (לא תודה!) או לא ממש מעניינים.

אני מתלבטת. האם להאט את קצב המרוץ שלי לצמרת ההצלחה המקצועית ולהתחיל לחפש שותף לחיים בצורה רצינית, או שאולי לחכות עוד כמה שנים? אני חוששת שבעוד כמה שנים אביט לאחור, ועדיין אמצא את עצמי בודדה.

מה דעתכן?

ר.

ר. היקרה,

בואי נפתח עם העובדות היבשות. ככל שאישה מתבגרת, כך קשה לה יותר למצוא גבר מתאים. וכך יהיה המצב עד שהקדמה הרפואית תמצא דרך להאט את השעון הביולוגי שלנו. בנוסף, ככל שהשנים עוברות, הציפיות שלנו גוברות וקשה יותר לספק אותן.

אז התחילי לצאת עכשיו כדי למצוא מועמד. אנחנו לא מבטיחות לך שתמצאי את ה"אביר על הסוס הלבן" אבל בוודאי יהיה לך קל יותר עכשיו מאשר בעוד כמה שנים.

שאלת המפתח עבורך היא מה מקום השאיפה להתחתן ברשימת סדר העדיפויות שלך לטווח הרחוק. באופן אישי אנחנו חושבות שצריך להיזהר מהשעבוד המוחלט לעבודה, ולמרוץ אחד הכסף והקידום. את לא היחידה. אלפי אנשים יקומו בוקר אחד כדי להבין שהם פספסו משהו בחייהם האישיים.

לכן… אם את רוצה להתחיל לבנות את חייך האישיים, עלייך לפנות לכך קצת מקום בלוח הזמנים שלך, לפני שאת ממלאת את היום עם מחויבויות מקצועיות למיניהן. כדאי לך להקדיש זמן כדי לפגוש בני זוג מתאימים במסגרת פעילות חברתית וחוגים למיניהם (חברים, קרובים, קבוצות פו"פ, שידוך…) האם זה יאט את קצב התקדמות הקריירה שלך? סביר להניח שכן. האם זה שווה? רק את יכולה להחליט.

אם החלטת להתחיל לצאת עכשיו, תזכרי שהכישורים בזכותם התקדמת במשרד (תחרותיות, מיקוד, ניהול משא ומתן קשוח) באים לא פעם על חשבון קשרים אישיים. הקדישי זמן כדי לגלות חלקים אחרים באישיותך, אלו שהופכים אותך לחברה טובה ואמינה (אופי תומך, יושר, היכולת להעניק מזמנך ומכישורייך, הגינות, חוש הומור) והבליטי את התכונות האלו בקשרים האישיים שלך. באותו האופן, חשבי על תכונות "בלתי מקצועיות" שהיית רוצה למצוא אצל הזולת וחפשי את בן הזוג שניחן באותם הצדדים.

ועוד משהו: אישה חזקה כמוך נוטה לחפש בן זוג חזק, מישהו שתוכל לכבד כשווה לשווה. מוטב להיזהר ולא להשתמש בכלים או הישגים מקצועיים כדי להעריך עוצמה, אחרת את עלולה למצוא את עצמך בתוך קשר תחרותי. במקום זאת, חפשי מישהו שאוהב את עבודתו וגאה לעשות אותה על הצד הטוב ביותר – שיהיה זה פרופסור, נגר או טבח.

בהצלחה!

רוזי ושרי

 

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן