רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

ייעוץ

"מתה מפחד להתחתן שוב": איך מוצאים אומץ לסיבוב שני?

כ״ד באב ה׳תשע״ב כ״ד באב ה׳תשע״ב 12/08/2012 | מאת רוזי איינהורן ושרי צימרמן

אחרי נישואין כושלים, היא מתה מפחד לצאת שוב

רוזי ושרי היקרות,

אני בת 30 וגרושה מזה חמש שנים. בעלי הקודם ואני התחתנו בשנות העשרים לחיינו, והתגרשנו שנתיים אחר כך. אלה לא היו גירושין מרירים – שנינו אנשים טובים שהבינו כמה חודשים אחרי החתונה שהם מצפים לדברים שונים מאוד מהחיים. בגלל שבאמת היינו חשובים זה לזה ונהנינו להיות יחד, השתדלנו מאוד לתקן את המצב. אולם לאחר שנה וחצי של התמודדות מייאשת, הבנו שאנחנו באמת לא מתאימים לחיות יחד לאורך שנים.

וכך אני מוצאת את עצמי חמש שנים אחרי, מתה מפחד להתחתן שוב, למרות שאני באמת רוצה להתחתן ולהקים משפחה. התחלתי לצאת, אבל אני מפחדת לתת למערכת יחסים להתפתח – וכתוצאה מכך אני לא נותנת לגברים שאיתם אני יוצאת הרבה סיכויים.

מה לעשות כדי להתגבר על המחשבות המטרידות שזה יקרה לי שוב?

א.

א. היקרה,

אנו מאוד שמחות שפנית אלינו, משום שקיבלנו מספר מכתבים מאנשים במצבים דומים – שהיו להם נישואים ראשונים קצרים ושרוצים להתחתן שוב, אבל חוששים לחזור על אותן הטעויות בסיבוב השני.

נשמע שלבעלך הקודם היו שתי סיבות טובות להתחתן איתך: אהבתם והערכתם זה את זה ונהניתם זה מחברתו של זה, אולם חסר היה לכם מרכיב חיוני נוסף - מטרות משותפות במונחים של מה אתם רוצים מהחיים. היינו מעזות להניח שיתכן שאפילו לא שוחחתם על המטרות והציפיות ארוכות הטווח שלכם, לפני שהתחתנתם. או שאם כבר גיליתם כמה הבדלים בסיסיים, העדפתם לדחות את ההתייחסות אליהם לאחרי הנישואין, מתוך הנחה אופטימית שהכל יסתדר.

הרבה אנשים מאמינים שהאהבה גוברת על הכל, אבל, כמו שגילית לצערך, היא לא. נישואין בני קיימא בנויים על יסודות שכוללים ערכים, מטרות וציפיות תואמים. אלו התחומים הבסיסיים שכל זוג חייב לבחון – הרבה לפני שמחליטים להתמסד. ראינו זוגות רבים שלא נהגו כך, והתמודדו עם קשיים בחיי הנישואין שלהם, משום שההבדלים הבסיסיים האלה כרסמו ביכולתם לערוך תוכניות לעתיד או לחוות הרמוניה זוגית בחיי היומיום.

אהבה והתאמה אינן מספיקות לנישואין. גילינו שזוגות בעלי הזוגיות היציבה ביותר גם מכבדים ומעריכים זה את זה, מרגישים תחושת קרבה, ידידות ואמון הדדיים, מקבלים את החסרונות של כל אחד מהם, בוטחים זה בזה, נמשכים זה לזה – ומטרותיהם, ערכיהם וציפיותיהם לעתיד תואמים. מספיק שאחד מהגורמים האלה יחסר בקשר הזוגי, כדי להפוך להיות מוקד לקונפליקט ברגע שירח הדבש יתחיל להישכח ובני הזוג ייכנסו לשגרה היומיומית, ויצפו לבניית עתידם המשותף.

דרישות מוקדמות להיכרות

בואי נתייחס כעת לעתיד. מה לגבי חששותיך? ראשית, היינו רוצות להרגיע אותך שאת לא יוצאת דופן - טבעי לחשוש מחזרה על טעויות שאת מצטערת שעשית. אולם, העובדה שהנישואין הראשונים שלך לא הצליחו, אינה אומרת שיש לך פחות סיכויים לבנות קשר נישואין מוצלח עם האדם המתאים. יתכן אפילו שהלקחים שלמדת מהטעות הקודמת, יאפשרו לך להבטיח את הצלחתך העתידית. ואכן, הרבה אנשים שהנישואין הראשונים שלהם נכשלו ממשיכים לנישואין מוצלחים ומספקים.

כבר כתבנו בעבר על תהליך מציאת בן הזוג המתאים, לכן נדגיש כאן מספר נקודות.

בררי עליו עוד לפני שאת מסכימה לצאת לפגישה הראשונה

צעד חשוב – לפני שאת מסכימה לצאת אפילו לפגישה בפעם הראשונה! – הוא לערוך בירור מקדים כדי לברר אם למועמד יש את מטרות החיים ותכונות האופי שאת מחפשת בשותפך לחיים. אל תצאי עם מישהו שתכונותיו או ערכיו מתנגשים עם הדברים שחשובים לך, או שצועד בבירור לכיוון שונה משלך.

הנקודה החשובה השנייה היא, כשאת מתחילה לצאת עם מישהו שנראה שיש בו פוטנציאל, הציבי לכל אחת מהפגישות שלכם מטרה. חשבי על כמה דברים שהיית רוצה ללמוד עליו. שאלי שאלות ושתפי אותו בנקודת המבט שלך. היפגשו מספיק זמן כדי להכיר אותו באמת. כשאת מתחילה לשוחח על אפשרות של חיים משותפים, דאגי לשוחח על כל צד של מטרותיך, ערכיך, וציפיותיך, שעדיין לא ביררתם יחד, ובדקי היטב שההבדלים ביניכם ניתנים ליישוב (או להתקיים זה לצד זה). אם יש משהו משמעותי שמפריד ביניכם, עבְּדו אותו לפני כל התחייבות קבועה.

אנחנו חושבות שעם התובנות החדשות שלך, תוכלי להצליח מצוין בסיבוב השני. ובכל אופן, אם את מרגישה שאת "מתה מפחד", שקלי לפנות למדריכת היכרויות שתוכל לספק לך את התמיכה הרגשית לה את זקוקה.

בברכת הצלחה בהמשך דרכך.

רוזי ושרי

 

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן