רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

אקטואליה

זוועות בסין של ימינו

ה׳ בכסלו ה׳תש״ע ה׳ בכסלו ה׳תש״ע 22/11/2009 | מאת שרה יוכבד ריגלר

ממה אף יהודי אינו יכול להתעלם.

בשנת 2006 נפוצו כתבות שהרשויות הסיניות 'קוצרות' איברים – לבבות, ריאות, כבדים וכו' – מאסירים חיים של כת הפאלון גונג, ומוכרות אותם בשוק הרווחי של השתלת האיברים. הטענות היו כל כך גרוטסקיות שרבים פטרו אותם כ'אגדה אורבנית'.

איברים נעקרו מגופם של אלפי אסירים חיים כדי לספק את שוק האיברים הסיני המשגשג

עם זאת, ממשלת קנדה מינתה שני פרקליטים מכובדים, דיויד מאתאס ודיויד קילגור, כדי שיחקרו את הטענות. ב-8 במאי 2006, הם הגישו דוח שאישר את הגרוע מכל – אכן, איברים נלקחים מגופם של אלפי אסירי מצפון חיים ובריאים, כדי לספק סחורה לשוק האיברים הסיני המשגשג.

"הזוועה כל כך גדולה...שפשוט אין לך מילים, אין לך משפטים לבטא את זה", אמר הרב דוד דרוקמן, רבה הראשי של קרית מוצקין. "ואנחנו כיהודים במיוחד חייבים להיות ראש החץ שמביע את שאט הנפש, את התדהמה, את הגועל לנוכח התופעה הזאת."

רופא שומר תורה ומצוות שהתבקש ללוות חולה מהארץ להשתלת איברים בסין, שאל את הרב יוסף שלום אלישיב, מגדולי פוסקי הדור בימינו, אם השתלה כזאת מותרת, בהתחשב בסבירות שאדם נרצח כדי לספק את האיבר. הרב אלישיב פסק שאסור בתכלית האיסור לקבל השתלת איבר ממקור כזה, אפילו אם מדובר בסכנת חיים.

בגילוי יוצא דופן של אחדות יהודית, חתמו למעלה מ-220 רבנים ופוליטיקאים על עצומה הדורשת לשים קץ לאכזריות הסינית. על העצומה חתמו אנשים מכל קשת הציבור הישראלית, מהימין לשמאל דתיים וחילוניים.

בין השנים 2004-2007, כ-20 ישראלים עברו השתלת לב בסין, 10 השתלת כבד, וכ-200 עד 300 השתלת כליה. בשנת 2007, החליטו כל קופות החולים לסרב לבקשות מימון להשתלת איברים בסין ובמקומות אחרים שידועים כמפוקפקים מבחינה אתית. ראוי לציין שבעוד שאיברים נקצרים מקרבנות בטורקיה, אוקראינה והודו, הפשעים האלה מבוצעים שם ע"י גורמים מהמאפיה. רק בסין הממשלה עצמה עומדת מאחורי עקירת האיברים הכפויה.

מה ערך חיי האדם?

כת הפאלון גונג הוקמה בסין בשנת 1992. היום יש לתנועה למעלה מ-70,000,000 חסידים בסין, ואלפים רבים מחוצה לה. הפאלון גונג מאמינה בא-ל, ומטיפה לטיפוח שלושה מאפיינים עקרוניים: "אמת, חמלה וסובלנות".

בוריס ורזסנווסקי, איש פרלמנט קנדי, העיר שבעוד שהזוועות המבוצעות על ידי המשל הקומוניסטי של סין נגד הפאלון גונג מזעזעות, הן לא "מפתיעות". אחרי הכל, הקומוניזם הוא מערכת אתיאיסטית, מנוגדת באופן שיטתי לאמונה באלוקים וברוחניות [יעיד על כך הטבח שביצעו הסינים הקומוניסטים בבודהיסטים הטיבטים]. יתרה על כך, הוא מציין, הקומוניסטים מאמינים שניתן לתרגם כל דבר למשתנים כלכליים. לאדם, אם כן, יש ערך כלכלי טהור, או כעובד או, במקרה של 'לא רצויים מבחינה פוליטית', כספק איברים בשווי מאות אלפי דולרים. לכן, "קצירת איברים" מבני אדם, באותה דרך שבה אדם קוצר מלפפונים בשדה, תואמת באופן מושלם את האידיאולוגיה הסינית.

היהדות הביאה לעולם מערכת ערכים שונה. על פי התורה, לכל אדם יש ערך מעצם הווייתו הרוחנית, רק משום שנברא "בצלם אלוקים". בעוד שבתרבות היוונית העתיקה נהגו להרוג 'תינוקות לא רצויים', קרי - בנות או נכים, היהודים עמדו על קדושת חיי האדם בכל נסיבות שהן.

לעולם לא עוד

ההלכה דורשת מאיתנו להחדיר ערכים של אמונה בבורא, ערכים של אי-פגיעה בדמות האנושית בכל התבל כולו...

"אנחנו כיהודים חייבים לעמוד בחזית המלחמה הזאת", אמר הרב דרוקמן, "ולנקוט בכל טקטיקה אפשרית כדי שהעולם יקיא מתוכו תופעות זוועה שכאלה. ההלכה דורשת מאיתנו להחדיר ערכים של אמונה בבורא, ערכים של אי-פגיעה בדמות האנושית בכל התבל כולו... הווה אומר, אותה תורה שאומרת לנו לשמור את השבת ולאכול כשר – אותה התורה גם דורשת מאיתנו להשפיע על כל המין האנושי."

אז מה אפשר לעשות?

1. לעורר מודעות על הזוועות המתבצעות בסין. להעביר את המאמר הזה לאחרים, לשוחח על כך עם חברים, להזדעזע.

2. פעילות חברתית: לכתוב מכתבים לעיתונים המקומיים ולשגרירות הסינית. לעשות כל שביכולתכם כדי שממשלת סין תבין שהיא לא תוכל להיות חברה מכובדת בחבר הלאומים עד שתשחרר את חברי כת הפאלון גונג. לא משנה מה, העיקר לעשות משהו!

אסור לנו לשתוק.

מאמרים נבחרים

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן