רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

אקטואליה

14 ציטוטים של צ'רלס קראוטהמר

י״ד בתמוז ה׳תשע״ח י״ד בתמוז ה׳תשע״ח 27/06/2018 | מאת צ'רלס קראוטהמר

ציטוטים רהוטים ומעוררי מחשבה.

  1. ישראל היא התגלמות ההמשכיות היהודית: זוהי המדינה היחידה בעולם שמאכלסת את אותה הארץ, נושאת את אותו השם, דוברת את אותה השפה ומאמינה באותו אל כמו לפני 3,000 שנה. כשחופרים באדמה מוצאים שרידים ארכיאולוגיים של כלי חרס מתקופת דוד המלך, מטבעות מתקופת בר-כוכבא ומגילות בנות 2,000 שנה, הכתובות בכתב הדומה להפליא לכתב המשמש בימינו לפרסום גלידה בחנות הממתקים הפינתית.
  2. ידעתי שתמיד אהיה יהודי, ולכן שתמיד אהיה אאוטסיידר.
  3. הצרה בכך שאנשים מפסיקים להאמין באלוקים היא לא שהם לא מאמינים בשום דבר. הצרה היא שאחר כך, הם מאמינים בכל דבר שהוא. במאה הנוכחית, "כל דבר שהוא" כלל את היטלר, סטלין ומאו, האנשים שעמדו מאחורי מקרי טבח העם המזעזעים ביותר של תקופתנו.
  4. למדע יש הרבה מה לומר על מה שאפשרי. למדע אין בכלל מה לומר על מה שמותר.
  5. היהודים עשו דבר שאף אחד אחר לא עשה מעולם. אפילו היהודים עצמם לא תיארו לעצמם שזה משהו שניתן לעשותו – הם חזרו לארצם הקדומה. איש מהתקופה הקדומה מעולם לא חזר. לא ניתן אפילו לקרוא את השפה האטרוסקית. כולם נעלמו. עשרת השבטים נעלמו... זהו סיפור שהוא כל כך בלתי סביר, תחייתה של העברית. זה מעולם לא קרה בעבר. אף שפה מעולם לא חזרה לחיים והפכה להיות שפת היום יום, מעולם. זוהי הייחודיות של ההיסטוריה שלנו.
  6. האובססיה לעצמי היא המוטיב המרכזי של תקופתנו.
  7. נאמנות לנשיא היא דבר נפלא, אולם נאמנות לאמת, ליושר ולמדינה היא נפלאה עוד יותר.
  8. החיים והתודעה הם מסתורין אחד גדול. עולם הדומם הוא הבסיס. אך כיצד עוברים מנוירונים שיורים במוח למחשבה שצצה בראש שלך ושלי? יש משהו מסתורי בכל זה. ואם מסתורין זה אינו מרתק אתכם, כנראה שלא חשבתם על זה.
  9. מנהיגים דגולים מוכנים לפרוש כשהם לא אהובים ולא פופולריים, ולשלם מחיר זה על עבודה קשה.
  10. התיאולוגיה שלי ניתנת לסיכום כך: התיאולוגיה היחידה שאני יודע שהיא אינה נכונה, היחידה שאני בטוח שאינה נכונה, היא אתיאיזם. לגבי כל השאר אינני בטוח... יש לי תחושה שיש משהו נשגב ביקום, אולם אנו לעולם לא נהיה בעמדה שנוכל להבין זאת... יש לי חיבור חזק ביותר למסורת היהודית, לעומק שלה ולהבנה המעודנת שלה את החיים, המוסריות והמטאפיזיקה. תמיד התעניינתי בכך, ומבחינתי, חשוב שיהודים ינסו להמשיך מסורת זו, לוודא שהיא ממשיכה להתקיים, ולוודא שתרבות זו תמשיך להיות מטופחת.
  11. אין מה להשוות בין הברוטליות והציניות של תרבות הפופ בימינו לבין תרבות הפופ מלפני 40 שנה: מ"בצהרי היום" ועד "רובוקופ" חלה ירידה תלולה.
  12. השמחה שבהפסד מתמצה בכך שבמקום שבו אין ציפיות, אין אכזבות.
  13. ישנם כמה סכסוכים גיאו-פוליטיים שהם מסובכים מבחינה מוסרית. המלחמה בין ישראל לעזה אינה אחת מהם. בסכסוך זה יש בהירות מוסרית שהיא לא רק נדירה, אלא מטלטלת... מבחינת חמאס, הדבר היחיד שהוא רצוי יותר מיהודים מתים, הוא פלסטינים מתים.
  14. חייבים ללמוד את הטקסטים, חייבים להכיר את הגמרא, חייבים להיות מסוגלים לקרוא את רש"י, אתם חייבים לדעת מה יש שם. אבא שלי אמר, "אני לא יכול לעשות אותך דתי. אני לא יכול לוודא שתהיה דתי, אבל אני בהחלט עומד לוודא שלא תהיה בור ועם הארץ".

 

מאמרים נבחרים

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן