רשימת תפוצה
האתר בעבודות תחזוקה מצטערים על אי הנוחות הזמנית, נשוב בקרוב!

תובנות מהחיים

מלצר!

י׳ באדר ב׳ ה׳תשע״א י׳ באדר ב׳ ה׳תשע״א 16/03/2011 | מאת אמונה ברוורמן

לכל אחד מאיתנו יש אפשרות להחדיר ערך ומשמעות לכל עבודה בה אנו עוסקים.

קראתי מאמר מעניין בשם "100 דברים שאסור לעובדים במסעדה לעשות". נקודות רבות במאמר עסקו בגילויי קרבה יתרה מצד המלצרים: "אל תכנה גבר 'אחי' " או "אל תציג את עצמך בשם הפרטי. בלי בדיחות, בלי פלירטים, בלי התחנחנויות."

נקודות רבות אחרות עסקו ביחס מכובד ומכבד אל הלקוחות: "אל תגרום ללקוח בודד להרגיש רע"; "אל תשאל, 'מחכה למישהו?'" או "אל תחמיא לבגד, תסרוקת או איפור של לקוח/ה. אתה עלול לפגוע במישהו אחר."

הנקודה האחרונה (למרות שאני באמת לא אוהבת שמלצר מכנה את בעלי "אחי"), היא דווקא זאת שעוררה אותי לחשוב. בעוד שבמשרות מסוימות מוטבעת, מעצם מהותן, משמעות עמוקה יותר מאשר במשרות אחרות – כמו למשל במה שעושים רופאים מסוימים, חוקרים או מנהיגים רוחניים – לכל אחד מאיתנו יש אפשרות להחדיר ערך ומשמעות בכל משימה בה אנו עוסקים.

אני לא מתכוונת לרשמיות המזויפת של ראש-המשרתים האנגלי הסטריאוטיפי, אלא לכך שביכולתנו לפעול מתוך כבוד עצמי והגינות. אנחנו יכולים להתנהג כמו בניו ובנותיו של מלך, בין אם אנו מנהלים חברת ענק או ממלצרים, בין אם אנחנו מייצגים תיק בבית המשפט או מחליפים חיתול.

כבר בתחילת התורה מסופר על חנוך שנפטר בלא חטא. העבודה שלו הייתה פשוטה - הוא היה סנדלר. אבל הוא הכניס לעבודתו קדושה, דרך נאמנות לדברי הא-ל.

מלבד הערך שאנו מכניסים לעבודה על ידי התנהגותנו המכובדת, כל סוג של עבודה כולל בתוכו גם אתגרים אתיים-מוסריים ייחודיים. ה"מעמד" שנקבע על ידי החברה לעבודה שלנו, חסר משמעות. מה שחשוב באמת הוא איך אנו בוחרים להתנהג.

מלצרים ומלצריות יכולים לגנוב, לרמות ולהתנהג בצורה מרושעת ונקמנית, וכך גם מנכ"לים של חברות גדולות ופועלי ניקיון פשוטים. כולם עומדים מול פיתויים.

מילוי תפקידינו בכבוד ובשיקול דעת הוא הקידום העסקי המשמעותי ביותר בחיינו

אם נכפיל את ההבנה שנבראנו בצלם אלוקים במוסריות גבוהה, נוכל לצאת מזה בלא פגע. אבל זה לא קל. האתגרים בלתי פוסקים, והחוקים האתיים תמיד נראים גמישים.

בכל עבודה מצויה הזדמנות לשיפור, למימוש רב יותר, ליצירתיות נוספת, לאיכות גבוהה יותר של תוצאה. לא משנה מהו טבעה המדויק של העבודה, משנה איך אנו מתנהגים ומה הגישה שלנו.

אין תירוצים. העובדה שלא תמיד הלקוחות עצמם מתנהגים בצורה נאותה, היא רק תירוץ. כל אחד מאיתנו אחראי על התנהגותו האישית בלבד.

ומפני שרבים מאיתנו יוצאים לאכול בחוץ מדי פעם – בין אם במסעדות יוקרה או בפיצרייה הקרובה – יש לנו אפשרויות רבות מספור לבחון את עצמנו, לבדוק כיצד אנחנו מתייחסים לאנשים שמשרתים אותנו, ולתקן את הטעון שיפור.

חלק מאיתנו היו בצד השני, והם מבינים את הצורך בקווים מנחים לצוות המסעדה, ואפילו מעריכים את קיומם. כולם באמת רוצים להתנהג כראוי, וכולם רוצים לזכות בהערכה. אם נמלא את תפקידינו בכבוד ובשיקול דעת, ויחד עם זה לא נפגע בסטנדרטים המוסריים שלנו, יתכן שנזכה להשיג את הקידום העסקי המשמעותי ביותר בחיינו.

מאמרים נבחרים

1 2 3 576

Donnez du pouvoir à votre voyage juif

Inscrivez-vous à l'e-mail hebdomadaire d'Aish.com

Error: Contact form not found.

הצטרפו לניוזלטר השבועי

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram דילוג לתוכן