לחצו כאן כדי לעבור לתחילת המאמר
  • פרשת השבוע: נח
הצטרפו לניוזלטר השבועי

לקבלת עדכונים באימייל




"הקולקציה החדשה!"

על הקלות הבלתי נסבלת של הפרסום.

מאת

בנסיעה בינעירונית בין בני-ברק לירושלים, צדה עיני שלט חוצות ענק ומושך במיוחד, על גביו זעקו המלים באותיות של קידוש לבנה: "הקולקציה החדשה של מוצרי היגיינה".

'קולקציה חדשה למוצרי היגיינה?!' חשבתי לעצמי, 'מה יכל להיות שם ב"קולקציה" הזו: חבילות טישוס משודרגות? משחות שיניים מעוצבות? או אולי גלילי נייר טואלט מעודן עם הדפסים מקוריים, שבוגרי מגמת הטקסטיל, בבית הספר הגבוה לאופנה, עצבו במיוחד?'

"ה-ק-ו-ל-ק-צ-י-ה".

משהו במלה הזו הכעיס אותי.

לאחרונה נתקלתי לא אחת בכל מני "השקות" של "קולקציות" למיניהן: קולקציה חדשה לבקבוקי תינוקות, קולקציה חדשה לגבינה לבנה, קולקציה חדשה לברזים ומה לא? עוד מעט יצאו עם קולקציה חדשה לעגבניות, לאטבי כביסה ולקיסמי שיניים. אם פעם המונח הזה היה נחלתם הבלעדית של מעצבי האופנה, הרי שכעת הוא הופקע מידם באופן סופי.

עד להשתלטותה של "הקולקציה", מלכו בכיפה: "חדש!" ו"הסדרה החדשה". אך מה לעשות וטבענו האנושי נוטה להשתעמם בקלות וזקוק כל רגע לחידושים וריגושים?

#כבר יצא לכם לטעום תות שובב? לא?! ותות חצוף או תות מרדן?

באותה המידה "גבינת חמישה אחוז" הלבנה כבר לא מספקת וצריך להוסיף לה זיתים ומיני עשבים, הלחם האחיד משעמם וחייבים לשדרג אותו עם בצל ופיסטוקים וה"אשל" ו"הגיל" מפנים את מקומם ל"מעדן יוגורט בטעם תות שובב". כבר יצא לכם לטעום תות שובב? לא?! ותות חצוף או תות מרדן? אתם מוכרחים לנסות. החיים לא שווים בלי ההתנסות הזו!

החיים המודרניים שועטים במהירות קדימה והחידושים לא מפסיקים להציף ולפתות אותנו לנסות, לטעום והעיקר... לקנות ולקנות ולקנות. שלא תטעו, אנחנו שותפים מלאים במשחק הזה. התביעה האינסופית שלנו לחידושים, היא שמשמנת את גלגלי היצור ומסעות הפרסום.

כבשתי אנחה ושלפתי מהתיק תפוח. לא. הוא לא היה מ"הקולקציה החדשה". הוא עדיין היה תפוח – ירוק, עגול ופשוט. בדיוק כמו שתפוח צריך להיראות. מי יודע, אולי ברגע זה ממש עמלים טובי המוחות על יצירת זן חדש בצורת פירמידה ובצבע סגול? ימים יגידו.

אחזתי בו, בירכתי ונגסתי בבשרו העסיסי, מרגישה שאני טועמת משהו מקדמה דנן, מששת ימי בראשית...

5/3/2004

אוהבים את האתר? עזרו לנו ליצור עוד מאמרים וסרטונים.
aish.co.il קיים אך ורק בזכות התמיכה שלכם.
התגובות למאמר הנן הדעות האישיות של כותביהן. התגובות מפורסמות בהתאם לשיקול הדעת של המערכת, אנא שמרו על שפה נקיה ואדיבה.

למאמר זה התפרסמו: 3 תגובות ב-3 דיונים

(3) יעל, 14/4/2004 02:06

ככה מחדירים מושגים לחיינו

בשנים האחרונות הפרסומות נעשו אגרסיביות הפונות לאגו, ומחצינות אותו. מילים כמו : תות שובב, מרדן, חצוף חודרות לתוך חיינו בשקט ומעצבות את הדור המרדן החצוף והשובב.
אלו אינם דברים בעלמא. זה מופנם ומתישם!

(2) רונית, 11/3/2004 03:54

מקסים

קראתי את הכתבה שלך וחשבתי לעצמי, איך בחן ובקלילות את מצליחה להעביר כל הרבה תובנות.
כשסיימתי לקרוא יכולתי לחוש רק את הרצון לנגוס במשהו אמיתי, בלי כותרות ובלי זיקוקים. משהו פשוט, טעים ומשביע - משהו אמיתי באמת !
תודה

(1) מאירה כהן, 8/3/2004 08:08

''הקולקציה''

אוי,איזה יופי.
מאמר מבריק,כתיבה עיתונאית רהוטה.
מעורר מחשבה.
ונכון.

תגובה למאמר:

  • כתובת האימייל לא תוצג.


  • 2000
שלח תגובה
stub